توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 43981
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
پيام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بيت‌الله الحرام
جهان اسلام گریبان جنایتکاران سعودی را رها نکند
جهان اسلام به‌خاطر رفتار ظالمانه سعودي فکري اساسي براي مسئله حج کند / در آستانه ايام حج، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام مهمي به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بيت‌الله الحرام، حج ابراهيمي را مظهر عزت و عظمت امت اسلامي در مقابل زورگويان بين‌المللي خواندند...
جهان اسلام گریبان جنایتکاران سعودی را رها نکند
در آستانه ايام حج، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام مهمي به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بيت‌الله الحرام، حج ابراهيمي را مظهر عزت و عظمت امت اسلامي در مقابل زورگويان بين‌المللي خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولت‌ها و ملت‌هاي اسلامي تأکيد کردند: جهان اسلام، اعم از دولت‌ها و ملت‌هاي مسلمان بايد حاکمان سعودي را به درستي بشناسند و به‌خاطر جناياتي که در گستره‌ جهان اسلام به بار آورده‌اند، گريبان آنها را رها نکنند و فکري اساسي براي مديريت حرمين شريفين و مسئله‌ حج بکنند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
وَ الحَمدُ لِلهِ رَب العالَمين وَ صَلي اللهُ عَلي سَيدِنا مُحَمدٍ وَ آلِهِ الطيبينَ وَ صَحبِهِ المُنتَجَبين وَ مَن تَبِعَهُم بِاِحسانٍ اِلي يومِ الدين.
برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان!
موسم حج براي مسلمانان، موسم افتخار و شکوه در چشم خلايق، و موسم نورانيت دل و خشوع و ابتهال (تضرع) در برابر خالق است. حج، فريضه‌اي قدسي و دنيوي و خدايي و مردمي است. از سويي فرمان «فَاذکُرُوا اللهَ کَذِکرِکُم ءابآءَکُم اَو اَشَد ذِکرًا» (سوره‌ بقره) و «وَ اذکُرُوا اللهَ في اَيامٍ مَعدوداتٍ» (سوره‌ بقره) و از سويي خطابِ «اَلذي جَعَلناهُ لِلناسِ سَوآءَنِ العاکِفُ فيهِ وَالباد» (سوره‌ حج، ) ابعاد بي‌انتها و متفاوت آن را روشن مي‌سازد.
در اين فريضه‌ بي‌نظير، امنيت زمان و مکان همچون نشانه‌اي آشکار و ستاره‌اي درخشان، دل انسان‌ها را آرامش مي‌بخشد و حج‌گزار را از محاصره‌ عوامل ناامني که از سوي ستمگران سلطه‌گر، همواره آحاد بشر را تهديد کرده است بيرون مي‌کشد و لذت ايمني را در دوره‌اي معين به او مي‌چشاند.

حکام سعودي گمراهاني روسياهند
حج ابراهيمي که اسلام به مسلمانان هديه کرده است، مظهر عزت و معنويت و وحدت و شکوه است؛ عظمت امت اسلامي و اتکاي آنان به قدرت لايزال الهي را به رخ بدخواهان و دشمنان مي‌کشد و فاصله‌ آنان را با منجلاب فساد و حقارت و استضعافي که زورگويان و قلدران بين‌المللي بر جوامع بشري تحميل مي‌کنند، برجسته مي‌سازد. حج اسلامي و توحيدي، مظهر «اَشِدآءُ عَلَي الکُفارِ رُحَمآءُ بَينَهُم» (سوره‌ فتح) است؛ جايگاه برائت از مشرکان و الفت و وحدت با مؤمنان است.
آنان که حج را به يک سفر زيارتي- سياحتي فروکاسته و دشمني و کينه‌ خود با ملت مؤمن و انقلابي ايران را در زير عنوان «سياسي کردن حج» پنهان ساخته‌اند، شيطان‌هايي خرد و حقيرند که از به خطر افتادن مطامع شيطان بزرگ، امريکا، به خود مي‌لرزند. حکام سعودي که امسال صد عن سبيل‌الله و المسجدالحرام کرده (بازداشتن از راه خدا و مسجدالحرام) و راه حجاج غيور و مؤمن ايراني به خانه‌ محبوب را بسته‌اند، گمراهاني روسياهند که بقاي خود بر اريکه‌ قدرت ظالمانه را در دفاع از مستکبران جهاني و همپيماني با صهيونيسم و امريکا و تلاش براي برآوردن خواسته‌ آنان مي‌دانند و در اين راه از هيچ خيانتي روي‌گردان نيستند.

حکام سعودي بي‌شرمانه در جايگاه مدعي نشسته‌اند
اکنون قريب يک سال از حوادث مدهش (هراس‌انگيز) منا مي‌گذرد که در آن، چندهزار نفر در روز عيد و در لباس احرام، در زير آفتاب و با لب تشنه، مظلومانه جان باختند، اندکي پيش از آن در مسجدالحرام نيز جمعي در حال عبادت و در طواف و نماز به خاک و خون کشيده شدند. حکام سعودي در هر دو حادثه مقصرند؛ اين چيزي است که همه‌ حاضران و ناظران و تحليلگران فني بر آن اتفاق‌نظر دارند و گمان عمدي بودن حادثه نيز از سوي برخي صاحب‌نظران مطرح شد. تعلل و کوتاهي در نجات مجروحان نيمه‌جاني که جان‌شيفته و دل‌مشتاق آنان در عيد قربان با زبان ذاکر و ترنم آيات الهي همراه بود، نيز قطعي و مسلم است. مردان قسي‌القلب و جنايتکار سعودي آنان را با جان‌باختگان، در کانتينرهاي دربسته محبوس ساختند و به جاي درمان و کمک يا حتي رساندن آب به لبان تشنه‌ آنان، آنها را به شهادت رساندند. چندهزار خانواده از کشورهاي گوناگون عزيزان خود را از دست دادند و ملت‌هاي آنان داغدار شدند. از جمهوري اسلامي نزديک به 500 نفر در ميان شهدا بودند. دل خانواده‌ها همچنان مجروح و داغدار است و ملت همچنان غمگين و خشمگين است. حکام سعودي به جاي عذرخواهي و پشيماني و تعقيب قضايي مقصران مستقيم اين حادثه‌ هولناک، با نهايت بي‌شرمي و وقاحت، حتي از تشکيل هيئت حقيقت‌ياب بين‌الملل اسلامي نيز سر باز زدند؛ به جاي ايستادن در جايگاه متهم، در جايگاه مدعي ايستادند و دشمني ديرين خود با جمهوري اسلامي و با هر پرچم برافراشته‌ اسلام در مقابله با کفر و استکبار را با خباثت و سبک‌سري بيشتر آشکار ساختند.

تلاش بوق‌هاي تبليغاتي عليه ايران به جايي نمي‌رسد
بوق‌هاي تبليغاتي آنان اعم از سياستمداراني که رفتار آنان در برابر صهيونيست‌ها و امريکا ننگ جهان اسلام است، تا مفتيان ناپرهيزکار و حرام‌خواري که آشکارا برخلاف کتاب و سنت فتوا مي‌دهند، تا پادوهاي مطبوعاتي که حتي وجدان حرفه‌اي هم مانع دروغ‌سازي و دروغگويي آنان نيست، تلاش بيهوده مي‌کنند که جمهوري اسلامي را در محروم‌سازي حجاج ايراني از حج امسال، متهم نشان دهند. حکام فتنه‌انگيزي که با تشکيل و تجهيز گروه‌هاي تکفيري و شرور، دنياي اسلام را گرفتار جنگ‌هاي داخلي و قتل و جرح بي‌گناهان کرده‌اند و يمن و عراق و شام و ليبي و برخي ديگر از کشورها را به خون آغشته‌اند، سياست‌بازان از خدا بي‌خبري که دست دوستي به رژيم اشغالگر صهيونيست داده و چشم بر رنج و مصيبت جانکاه فلسطينيان بسته‌اند و دامنه‌ ظلم و خيانت خود را تا شهر و روستاي بحرين گسترده‌اند، حاکمان بي‌دين و بي‌وجداني که فاجعه‌ بزرگ منا را پديد آورده و با نام خادمان حرمين، حريم حرم امن الهي را شکسته و مهمانان خداي رحمان را در روز عيد در منا و پيش از آن در مسجدالحرام قرباني کرده‌اند، اکنون از سياسي نشدن حج دم مي‌زنند و ديگران را به گناهان بزرگي که خود مرتکب شده يا تسبيب (باعث شدن، موجب شدن) کرده‌اند، متهم مي‌کنند. آنان مصداق کامل بيان روشنگر قرآن کريمند که فرمود: وَ اِذا تَوَلي سَعي فِي الاَرضِ لِيفسِدَ فيها وَ يهلِکَ الحَرثَ وَ النسلَ وَ اللهُ لا يحِب الفَساد * وَ اِذا قيلَ لَهُ اتقِ اللهَ اَخَذَتهُ العِزةُ بِالاِثمِ فَحَسبُه‌و جَهَنمُ وَ لَبِئسَ المِهاد». (سوره‌ بقره)

جهان اسلام بايد گريبان حاکمان سعودي را رها نکند
امسال نيز بنا بر گزارش‌ها، علاوه بر صد (بازداشتن، مانع شدن) حجاج ايراني و برخي ملت‌هاي ديگر، حجاج ديگر کشورها را در محدوده‌ کنترل‌هاي نامعهود (غيرمتداول و غيرمعمول) با کمک دستگاه‌هاي جاسوسي امريکا و رژيم صهيونيستي قرار داده و خانه‌ امن الهي را براي همه ناامن کرده‌اند. جهان اسلام، اعم از دولت‌ها و ملت‌هاي مسلمان بايد حاکمان سعودي را بشناسند و واقعيت هتاک و بي‌ايمان و وابسته و مادي آنان را بدرستي درک کنند؛ بايد به‌خاطر جناياتي که در گستره‌ جهان اسلام به بار آورده‌اند، گريبان آنها را رها نکنند؛ بايد به‌خاطر رفتار ظالمانه‌ آنان با ضيوف (مهمانان) الرحمان، فکري اساسي براي مديريت حرمين شريفين و مسئله‌ حج بکنند. کوتاهي در اين وظيفه، آينده‌ امت اسلامي را با مشکلات بزرگ‌تري مواجه خواهد ساخت.

برادران و خواهران مسلمان! امسال جاي حجاج مشتاق و بااخلاص ايراني در مراسم حج خالي است، ولي آنان با قلب‌هاي خود حاضر و در کنار حاجيان از سراسر جهان و نگران حال آنان هستند، و دعا مي‌کنند که شجره‌ ملعونه‌ طواغيت نتوانند گزندي به آنان برسانند. برادران و خواهران ايراني خود را در دعاها و عبادت‌ها و مناجات‌هاي خود ياد کنيد و براي رفع گرفتاري‌ها از جوامع اسلامي و کوتاه شدن دست مستکبران و صهيونيست‌ها و سرسپردگان آنها از امت اسلامي دعا کنيد. اينجانب ياد شهداي منا و مسجدالحرام در سال گذشته و شهداي مکه در سال ۶۶ را گرامي مي‌دارم و از خداي عزوجل براي آنان طلب مغفرت و رحمت و علو درجات مي‌کنم و با سلام به حضرت بقيه‌الله اعظم (روحي له الفداء) دعاي مستجاب آن بزرگوار را براي اعتلاي امت اسلامي و نجات مسلمانان از فتنه و شر دشمنان طلب مي‌نمايم.

و بالله التوفيق و عليه التکلان
سيدعلي خامنه‌اي
۱۲ شهريور ماه۹۵
Share/Save/Bookmark