توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28619
شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۰
طالب‌زاده خبرداد
دومین کنفرانس بین المللی «افق نو» برگزار می‌شود
نادر طالب زاده دبیر دومین کنفرانس بین المللی «افق نو» خبر داد: بلافاصله بعد از برگزاری جشنواره مقاومت، کنفرانس افق نو با حضور شخصیت ها، هنرمندان و سینماگران مستقل برگزار می گردد.
دومین کنفرانس بین المللی «افق نو» برگزار می‌شود
به‌گزارش خط نیوز ، نادر طالب زاده دبیر دومین کنفرانس بین المللی «افق نو» گفت: هدف ما این بود که بدنه فکری، و هنری کشور از مقالات و اندیشه های اندیشمندان بزرگ در سراسر دنیا در این نشست بهره مند شوند.

طالب زاده خاطرنشان کرد:بروز جریان اندیشه منتقد سیطره شبکه لابی صهیونیستی بر اروپا و آمریکا که حامل تغییراتی در غرب است، آشنایی با آن را ضروری می سازد. برگزاری این همایش کمک قابل توجهی به مراکز مطالعاتی و دانشگاهی و محافل سیاسی است تا با ایده ها و تئوری های این جریان فکری جدید در غرب آشنا شوند. در این خصوص ادبیات گسترده ای نیز تولید شده است که گردآوری ادبیات این حوزه در دستور کار کنفرانس است. ضمن اینکه سرفصل های برگزاری این کنفرانس مشخصا به این جنبه از تغییرات و تحولات در غرب توسط صاحبنظران سیاسی وکارشناسان بین المللی توجه دارد.

دبیر دومین کنفرانس بین المللی «افق نو» همچنین خبر داد: بلافاصله بعد از برگزاری جشنواره مقاومت کنفرانس افق نو با حضور شخصیت ها، هنرمندان و سینماگران مستقل برگزار می گردد.

او در ادامه در خصوص چگونگی برگزاری این رویداد توضیح داد: با توجه به اینکه بحث مقاومت با روحیه حاکم بر کنفرانس افق نو موضوعیت دارد و تا حدود ده درصد میهمانان این دو مراسم با هم مشترک هستد (۹۰ درصد میهمانان به صورت مجزا دعوت می شوند) تلاش شده است تا رویداد مهم بین المللی این دوره در کنار جشنواره مقاومت برگزار گردد.

طالب زاده با اشاره به اینکه میهمانان حاضر در این مراسم از آمریکا و اروپا هستند اهداف برگزاری این گردهمایی را اینگونه برشمرد: هدف این است که تا مقالات و اندیشه های اندیشمندان بزرگ در سراسر دنیا در این نشست ارائه شود.

وی همچنین گفت: ازشخصیت های چپ گرفته تا وطن پرستانی که کشور خود ،آمریکا را دوست داشته اما به سیاست های به کار گرفته شده در امریکا معترض هستند تا برخی از کشیشان و همینطور کسانی که به شدت منتقد لابی اسرائیل و شبکه صهیونیستی در غرب هستند، در این نشست حضور دارند. یک چنین حضوری در ایران با این افراد در نوع خود جدید است. از ۳۰ تا پنجاه میهمان ما را فعالان سیاسی، شخصیت های رسانه ای ضدجنگ، محققین و صاحبان ایستگاه رادیویی تشکیل می دهند که برای حضور در این نشست دعوت شده اند. در این مراسم افرادی حضور دارند که همه‌ی آنها در دیدگاهشان با هم فصل مشترک داشتند و پیش از این از طریق ایمیل با هم در رابطه و تبادل نظر بودند اما همدیگر را پیش از این نمی دیدند. اما این گردهمایی باعث می شد آنها با همدیگر در ایران دیدار نمایند. تجمع فیزیکی این افراد در تهران و انعکاس خبری این رویداد در محافل بین المللی برای کشور بسیار مهم است.

دبیر کنفرانس بین المللی« افق نو» همچنین گفت: در دوره های گذشته برگزاری این رویداد بازخورد زیادی به همراه داشت.این دوره کنفرانس افق نو بعد از موج رسانه ای و انعکاس خبر تعطیلی این مراسم در شبکه های مشهور تلویزیونی روزنامه های، سایت ها و حتی روزنامه های محلی نشان دهنده اهمیت این کنفرانس است.

وی همچنین گفت: نمایندگان مجلس بسیار پیگیر برگزاری این مراسم بودند و همواره پیگیری برگزاری این رویداد بزرگ بودند، از این رو تلاش شد تا در برنامه ریزی منظم دوباره این مهم محقق شود.
Share/Save/Bookmark