توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47997
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
خطاب به جريانات سياسي؛
مردم پدرخوانـده نمي خواهند
شوراها را به شعور مردم واگذاريد
ورود چهره هاي قدمت دار و داراي كهولت سني در شوراها كه بايد به عنوان اتاق فكر از آن ها استفاده شود، يكي ديگر از آفت هاي انتخاباتي است. شوراها را با روشنگري و تبيين و تنوير بايد به نيروهاي متخصص انقلابي، متدين، پاكدست و خوشفكر واگذار كرد.
مردم پدرخوانـده نمي خواهند
به گزارش گروه سیاسی خط نیوز؛ انتخاب شوراهاي شهر و روستا آغاز رقابتي سنگين را در كشور ورق مي زند. اين رقابت در روستاهاي كوچك تا كلان شهرها ادامه دارد و نيروهاي زيادي خود را كانديداي اين رقابت ها نموده اند. به هر حال در اين رقابت نفس گير بايد عنان و اختيار را به مردم سپرد و جريان هاي سياسي به مصداق هاي احسن بپردازند، آن چه مهم مي نمايد روي آوري خيل هنرمندان و ورزشكاران و چهره هاي فرهنگي و هنري به عرصه انتخابات شوراها خوش يمني در پي ندارد اين چهره ها اگر در محيط كار خويش باشندبهتر مي توانند به خدمتگزاري و تاثيردهي پرداخته تا زماني كه درگير مسائل اجرايي شوند. بالطبع امور اجرايي هم درگيري هاي ويژه خود را دارد و هم از پتانسيل اشخاص در نقاط تاثيرگذاري صنفي شان مي كاهد، و چه بسا در مواضع سياسي اين اشخاص از چهره هاي تاثيرگذار ملي عبور كرده و به ابزارهاي كوچك سياسي در دست گروه هاي حرفه اي سياسي بيفتند. از منظر ديگر ورود چهره هاي قدمت دار و داراي كهولت سني در شوراها كه بايد به عنوان اتاق فكر از آن ها استفاده شود، يكي ديگر از آفت هاي انتخاباتي است.
شوراها را با روشنگري و تبيين و تنوير بايد به نيروهاي متخصص انقلابي، متدين، پاكدست و خوشفكر واگذار كرد چهره هايي كه گرايش خدمت داشته و انگيزه و علقه سياسي آنان فقط خدمت به مردم و مردمداري باشد.
از سوي ديگر نيروهاي شورايي نبايد ميدان شورا را
ميدان تسويه حساب هاي شخصي و يا محل و
مكاني سرقفلي دار براي رشد مكنت مالي خود بدانند
و از راه هاي غير اصولي به اين موضع و موضوع
بپردازند.
تجارب تلخ گذشته نشان مي دهد چه عواملي برج سازي و منفعت طلب از دل برخي شوراها بيرون آمده و از اين رويه چه آسيب عمده اي به اعتماد مردم وارد شده است.
و عوامل دروني، ايجاد سيستم هاي غيررسمي، منافع طلب باندي و گروهي، و حفظ موقعيت هاي مالي
و سياسي از آسيب ها و چالش هايي است كه
شوراها را درگير نموده و از مسير خدمت جدا نموده
است.
لذا بزرگان استان در اين راه بدون داشتن علاقه و علقه به افراد بايد به يك جريان خدمتگزار انديشيده و از ورود به دسته جات كوچك خودداري و صرفاً مردم را به انتخابات و انتخاب اصلح سوق دهند.
شوراها را بايد به شعور سياسي مردم وانهاد ولي از روشنگري ذره اي كوتاه نيامد.
مردم امروز ديگر پدرخوانده نمي خواهند وظيفه بزرگان بايد فراتر از جناح تعهد به انقلاب و اسلام و ولايت بينديشند و اين دوره انتخاباتي فراجناحي را ورق بزنند.
Share/Save/Bookmark