توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47627
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
هندبال مثل گذشته نیست که تعدادی بازیکن در اختیار سرمربی باشد
کیخایی: در بازی با تیم شهرداری اشتباه نداشتیم امروز قهرمان بودیم
سرمربی تیم نفت و گاز گچساران گفت: وضعیت تیم ملی اینگونه نیست که ۱۰- ۲۰ بازیکن مشخص دراختیار سرمربی باشد بلکه سرمربی باید تمام بازی‌های لیگ را از نزدیک ببیند و از دل لیگ بازیکنان را انتخاب کند.
کیخایی: در بازی با تیم شهرداری اشتباه نداشتیم امروز قهرمان بودیم
به گزارش خط نیوز؛ مهران کیخایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص نایب قهرمانی نفت و گاز گچساران در بیست و نهمین دوره لیگ برتر هندبال اظهار داشت: با توجه به نتایج سال گذشته و نایب قهرمانی در فصل قبل ، در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کردیم و تجربه تیم و کادر بالاتر رفته بود به همین دلیل بازی‌های خوبی در لیگ ارائه کردیم و 13 هفته در صدر جدول بودیم.

وی افزود: مقابل شهرداری کاشان که رقیب اصلی ما بود بازی برده را در ثانیه‌های آخر با تساوی عوض کردیم و اگر آن بازی را به خوبی اداره می‌کردیم به جای کاشان قهرمان می‌شدیم و یک لغزش کوچک ما را از قهرمانی دور کرد. لیگ را خوب شروع کردیم و این اشتباهات چیزی از ارزش بازیکنان ما کم نمی‌کند. بازیکنان نفت و گاز گمنام بودند و با بازیکنان جوان این کیفیت خوب را ارائه و هندبال گچساران را به اهالی هندبال معرفی کردیم. این نتیجه جز با یک کار گروهی و اتحاد میسر نبود.

سرمربی تیم نفت و گاز گچساران در پاسخ به این سوال که چرا تیمش در هفته هفدهم و پس از بازگشت مجدد به صدرجدول نتوانست جایگاهش را حفظ کند، گفت: هفته هفدهم بازی حساسی مقابل سپاهان اصفهان که از قدرت‌های لیگ بود داشتیم و بازی خوبی ارائه دادیم. نیمه اول را 16 بر 13 به سود خود به پایان بردیم اما در نیمه دوم سپاهان ساختار دفاع خود را بهبود بخشید و بازی پایاپای پیش رفت و اگر دچار خطای دو دقیقه نمی‌شدیم پیروز میدان بودیم. حدود 10 دقیقه از نیمه دوم مقابل سپاهان با یک یار کمتر بازی می‌کردیم.

کیخایی تصریح کرد: نمی‌خواهم در مورد داوری‌ها صحبت کنم اما داوری در نیمه دوم دیدار با سپاهان مقداری اشکال داشت. نمی‌گویم غرضی در کار بوده بلکه شاهد اشتباه بودیم.

وی در خصوص کیفیت لیگ برتر در این فصل گفت: به نظر من لیگ امسال لیگ خوبی بود و تا هفته آخر قهرمان و نایب قهرمان و حتی تیم سوم مشخص نبود. اگر مرودشت، شهرداری کاشان را شکست می‌داد نفت و گاز قهرمان می‌شد و اگر ما برابر هپکو اراک شکست می‌خوردیم سپاهان نایب قهرمان می‌شد. این حالت در لیگ هندبال ایران بی‌سابقه بود و این نشان می‌داد که تیم‌ها با آمادگی خوبی حاضر شده‌اند. اکثر هفته‌ها اختلاف گل‌ها بسیار کم و حداقل بود. جا دارد با مدیریت و برنامه ریزی بهتر سازمان لیگ کیفت لیگ بالاتر برود.

سرمربی تیم نفت و گاز گچساران یادآور شد: اگر بازیکنان خوب خارجی به لیگ اضافه شوند به رشد بازیکنان داخلی کمک می‌کند و چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند به علاوه بازیکنان خوبی در لیگ بودند که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و این باعث افتخار ایران است. همچنین در داخل لیگ کشورمان جوانانی هستند که می‌توانند شکوفا شوند و این موضوع به رشد هندبال ملی کمک می‌کند. مانند گذشته وضعیت تیم ملی اینگونه نیست که 10- 20 بازیکن مشخص دراختیار سرمربی باشد بلکه سرمربی باید تمام بازی‌های لیگ را از نزدیک ببیند و از دل لیگ بازیکنان را انتخاب کند. در این شرایط هندبال ایران حرف زیادی در آسیا و جهان خواهد داشت.

کیخایی در پایان گفت: با توجه به اینکه رحیمی دوباره سکان هدایت هندبال را دست گرفته مطمئن هستم با درایت و برنامه خوب و طراحی تقویم خوب هندبال ایران را به پیش می‌برد و دوباره هندبال پایه را احیا می‌کند.
Share/Save/Bookmark