توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62044
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۷
کوهپایه‌زاده: برنامه‌ای برای کسب سهمیه پارالمپیک در تفنگ نداریم
کوهپایه‌زاده: برنامه‌ای برای کسب سهمیه پارالمپیک در تفنگ نداریم
رییس انجمن تیراندازی معلولان از رایزنی با یکی از کشورهای آلمان، روسیه یا سوییس برای تهیه فشنگ خارجی برای تیراندازان خبر داد و گفت: تلاش بر این است تا بتوانیم قبل از اعزام تیم به مسابقات جهانی استرالیا فشنگ‌های خارجی را تهیه و در اختیار تیراندازان قرار دهیم.

جلیل کوهپایه زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به کسب ۴ سهمیه پارالمپیک توکیو در رشته تپانچه بادی ۱۰ متر و خفیف ۵۰متر توسط تیراندازان معلول افزود: تیم تیراندازی معلولان تاکنون موفق به کسب دو سهمیه توسط ساره جوانمردی و میرشفیعی در تپانچه خفیف ۵۰ متر و دو سهمیه در تپانچه بادی ۱۰ متر توسط سمیرا ارم و مهدی زمانی شده است. تلاش بر این است تا پنجمین سهمیه خود را در تفنگ بادی ایستاده و درازکش بانوان نیز در جهانی استرالیا توسط رقیه شجاعی کسب کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر امکان کسب سهمیه در تفنگ وجود دارد، گفت: چون تمرکز تیراندازان ما بیشتر روی تپانچه است، شانس زیادی برای کسب سهمیه در تفنگ نداریم و برنامه‌ای نیز برای کسب سهمیه در تفنگ پیش‌بینی نشده است. به هر صورت تلاش ما بر این است تا با تمرکز بر روی تپانچه بتوانیم نمایندگان زیادی را برای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو داشته باشیم.

رییس انجمن تیراندازی معلولان با اشاره به مشکل تیراندازان از نظر کمبود فشنگ‌های خارجی برای تمرین و آماده‌سازی خود جهت شرکت در مسابقات جهانی استرالیا خاطرنشان کرد: به خاطر مشکلات اقتصادی و بحث تحریم‌ها با کمبود فشنگ خارجی مواجه هستیم و تیراندازان مجبور هستند در تمرینات از فشنگ‌های ایرانی استفاده کنند. البته در حال رایزنی با چند کشور از جمله آلمان، روسیه و سوییس هستیم تا قبل از اعزام به استرالیا و در اردوی پایانی که نیمه اول مهر برگزار می‌شود فشنگ‌های خارجی تهیه و وارد کشور کنیم تا تیراندازان در مسابقات جهانی از فشنگ خارجی استفاده کنند.

کوهپایه‌زاده از ساره جوانمردی، میرشفیعی، مهدی زمانی، سمیرا ارم و رقیه شجاعی به عنوان نفرات اعزامی به جهانی استرالیا نام برد و گفت: هر چند هدفگذاری بر این است که سهمیه‌های بیشتری را در این دوره به تیراندازی اختصاص دهیم اما اعزام آنها به پارالمپیک ۲۰۲۰ بستگی به نظر فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک دارد که از این تعداد چند نفر مجوز شرکت در توکیو را خواهند داشت.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark