توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65933
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴
بحران کرونا و هشدارهایی که اثر نمی‌کند
شهرهای غربی استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی و بحران شیوع این ویروس خطرناک قرار دارند و محدودیت‌های سختگیرانه در این مناطق اعمال شده ولی واقعیت امر اینکه هشدارها اثر زیادی نمی‌کنند.
بحران کرونا و هشدارهایی که اثر نمی‌کند
به گزارش خبرنگار ایرنا، قبل از تعطیلات نوروز قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در وضعیت آبی و زرد به لحاظ شیوع کرونا قرار داشتند اما با شروع تعطیلات و حضور میهمانان و گردشگران نوروزی، شاهد حضور سفیران کرونا در این مناطق بودیم.

سفیرانی که جز مریضی و ضرر و داغ دار کردن برخی خانوارها، ارمغان دیگری برای مردم این مناطق نداشتند و اینگونه با حضورشان باعث تغییر رنگ این مناطق به قرمز و سرایت بالای ویروس کرونا و ابتلای افراد بسیاری شدند.

مهمانی و دورهمی و بودن در کنار فامیل و دوستان سنت نیکویی است که حال دل و جسم و روحمان را خوب می‌کند اما اکنون شرایط برای برگزاری دورهمی مناسب نیست و مهمان ناخوانده کرونا نیز در دورهمی های ما بدون دعوت پای ثابت است و قصد رفتن نیز ندارد به عبارتی کنگر خورده و لنگر انداخته است.

چه خوب است در ماه رمضان به تکلیف و وظیفه انسانی خودمان خوب عمل کنیم و از دادن افطاری هایی که باعث تجمع می‌شود خودداری کنیم چون باعث شیوع کروناست و صیانت از سلامت و حق الناس نیز از اعمالی است که واجب بوده و باید آن را رعایت کرده تا مرتکب گناه نشویم.

در قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب و مناطق دیگر که وضعیت قرمز کرونایی دارند با وجود اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار باز هم می بینیم عده‌ای نسبت به هشدارها بی توجه بوده و کرکره مغازه هایی که در چنین حالتی باید تعطیل و بسته باشند، به خیالی خودشان را گول می‌زنند و لامپ ها را خاموش کرده ولی چراغ خاموش به فعالیت ادامه می‌دهند.

چرا تعدادی از ما با وجود داغ دار شدن خانوارهای زیادی در دور و برمان هنوز هم کرونا را باور نداریم و برای اعمال خلافی که اکنون در زمینه سرپیچی از دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌دهیم دلیل و برهان الکی و بی اساس ارایه داده و دست آخر می‌گوییم کرونا کجا بود؟

افرادی را می شناسم با سماجت تمام در یکسال گذشته نه ماسک زده و نه مسافرت، دورهمی و مهمانی را کنار گذاشته‌اند ولی بالاخره کرونا گریبان شأن را گرفته و در دام این ویروس منحوس گرفتار شده‌اند.

به راستی چه چیزی باعث شده تا ما همیشه با اجبار و توسل به زور مساله ای را بپذیریم و منطق برخی از ماها به چه شکلی است که به فکر همنوعانمان نیستیم که اکنون بی گناه بر اثر عادی انگاری و ساده انگاری عده‌ای دیگر در گوشه بیمارستان‌ها افتاده‌اند.

چرا زحمات شبانه روزی پرستاران و پزشکان و کادر درمانی را نمی‌بینیم که شب و روزشان را با ویروس کرونا سپری می‌کنند و در خدمت بیمارانی هستند که هر یک از ما جرات نزدیک شدن به آنها از فاصله ۱۰ متری هم نداریم.

افرادی که هنوز کرونا را باور ندارند و آن را ساده گرفته‌اند بیایید کمی انصاف داشته باشیم، اگر هر یک از ما به خوبی رعایت حال دیگران را کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک در بیرون از منزل، شستن دست ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی و مهمانی و تجمع، پرهیز از سفرهای غیر ضرور را جدی بگیریم و جزیی از زندگی خود قرار دهیم به زودی شاهد سفید شدن اوضاع و ریشه کنی کامل این ویروس خواهیم بود.

روی دیگر سخنم به تمام کسانی است که ناقل کرونا هستند و یکی از اعضای خانواده شان اکنون با ویروس دست و پنجه نرم می‌کند، بدانید شما حتی اگر علایمی نداشته باشید ناقل ویروس هستید و باید قرنطینه را رعایت کنید تا خدای ناکرده عامل انتقال این ویروس به افرادی دیگر و در نتیجه قاتل جان کسی و یا اذیت و آزار دیگران نباشید.

اگر هر یک از ما درست به وظیفه ذاتی و انسانی خود عمل کرده و کرونا را جدی بگیریم می‌توانیم شاهد ریشه کنی و کندن شر این ویروس منحوس برای همیشه از زندگی هایمان باشیم.

اکنون شهرستان های کرمانشاه، کنگاور، اسلام آباد غرب، پاوه، سرپل ذهاب، گیلانغرب، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین، دالاهو و قصرشیرین از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، شهرستان‌های جوانرود و روانسر در وضعیت نارنجی و شهرستان ثلاث باباجانی نیز در وضعیت زرد قرار دارد.
Share/Save/Bookmark