توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 27476
پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
نوکيا جمعه تمام مي‌شود
قرارداد فروش نوکيا به مايکروسافت روز جمعه آينده عملي مي‌شود. قرار است مايکروسافت پس از خريد نوکيا نام محصولات اين شرکت را مايکروسافت تغيير دهد. با اين اقدام، فعاليت برند نوکيا نيز به پايان مي‌رسد.

به گزارش خط نیوز به نقل از عصرایران، شرکت مايکروسافت اعلام کرد قصد دارد با خريد شرکت نوکيا، توليد گوشي و برنامه‌هاي موبايل اين شرکت را در اختيار خود بگيرد. اين فروش بزرگ پس از کسب موافقت‌هاي لازم در سطح آمريکا و بين‌المللي صورت مي‌گيرد. عملي کردن توافق خريد نوکيا توسط مايکروسافت، ۸ ماه پس از اعلام نخستين خبر در اين باره انجام مي‌شود.

قرارداد خريد نوکيا، ۷ ميليارد دلار اعلام شده است. "براد استون" مشاور ارشد مدير مايکروسافت هم گفت: اين قرارداد خريد به مايکروسافت کمک مي‌کند به روند ابتکارات و بازاريابي براي سيستم عامل”ويندوز موبايل" است. نوکيا يکي از بزرگترين توليدکننده گوشي موبايل در جهان است با اين حال در چند سال اخير، با ظهور نسل گوشي‌هاي هوشمند موبايل و سيطره شرکت‌هايي مانند اپل و سامسونگ بر بازار گوشي‌هاي هوشمند موبايل، فروش محصولات نوکيا روبه کاهش گذاشته است.

گفته شده است مايکروسافت قصد دارد پس از خريد شرکت نوکيا، نام گوشي‌هاي اين شرکت را به برند جديد «مايکروسافت موبايل» تغيير دهد. به اين ترتيب برند نوکيا در عرصه توليد گوشي‌هاي تلفن همراه به پايان خواهد رسيد. شرکت مايکروسافت هنوز به اين خبرها، واکنش رسمي نداده است. در همين ارتباط پيش بيني شده است سيستم عامل «ويندوز فون» مربوط به مايکروسافت تنها ۴.۸ درصد از بازار گوشي‌هاي موبايل هوشمند را در سال ۲۰۱۶ در اختيار خود بگيرد. اين رقم براي سيستم عامل” آي فون" ۱۴.۷ درصد و اندرويد ۷۷.۵ درصد پيش بيني شده است.
Share/Save/Bookmark