توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63476
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۷
نصب سکو‌های جدید نفتی در میدان گاز پارس جنوبی / سکوی ۲۴B به تولید می‌رسد
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد گاز کشور از پارس جنوبی تامین می‌شود، گفت: ۶۳۰ میلیون متر مکعب گاز روزانه از پارس جنوبی تولید می‌شود.
نصب سکو‌های جدید نفتی در میدان گاز پارس جنوبی / سکوی ۲۴B به تولید می‌رسد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، محمد مشکین‌فام صبح امروز در نشستی با مسئولان شرکت نفت و گاز پارس از تولید بی وقفه در پالایشگاه‌های پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: همه سکوهای پارس جنوبی در مدار تولید و بهره‌برداری قرار دارند و با پشتیبانی متخصصان داخلی روند تولید بی‌وقفه ادامه دارد.

وی از تولید بیش از 70 درصد گاز کشور از منطقه صنعتی پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: تولید گاز از منطقه پارس جنوبی افزایش یافته و هم اکنون 630 میلیون متر مکعب گاز روزانه از پارس جنوبی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از وارد مدار تولید شدن سکو‌های جدید نصب شده در میدان گاز پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا 2 هفته آینده سکوی 24B پارس جنوبی با تلاش متخصصان داخلی به تولید می‌رسد.

مشکین‌فام با اشاره به نصب آخرین سکوی فاز 14 پارس جنوبی تصریح کرد: فاز 14 پارس جنوبی که با تلاش متخصصان داخلی بر اساس سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی اجراء شده به‌زودی آخرین سکوی آن در موقعیت خود در میدان گازی پارس جنوبی نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه هر سکوی پارس جنوبی، گاز یک استان را تامین می‌کند گفت: هر سکوی پارس جنوبی تقریبا گاز یک استان را در کشور تامین می‌کند، از این منظر برای ما حیاتی است که هیچ یک از سکو‌ها از مدار تولید خارج نشوند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از آمادگی نیروهای این شرکت برای جلوگیری از توقف فعالیت سکوها خبر داد و تاکید کرد: در صورت توقف هر سکو به سبب شرایط عملیاتی، آمادگی وجود دارد که در اسرع وقت عملیاتی شود.

مشکین‌فام، وضعیت مصرف گاز در کشور را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این وضعیت مایه نگرانی است گفت: با توجه به اینکه منابع هیدروکربونی ما محدود است که در این راستا باید تدابیر ویژه برای مهار مصرف بی رویه گاز اندیشیده شود.
Share/Save/Bookmark