توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 48130
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۳
4 کاندیدای واقعی در برابر روحانی
تاکتیک چند کاندیدا برای به دور دوم کشیده شدن انتخابات
جریان انقلابی خود را مهیا کرده تا با وحدت کامل در انتخابات ٩٦ حاضر شود، اما آیا این لزوما به معنی اجماع، یعنی حضور با یک کاندیدا در انتخابات است؟
تاکتیک چند کاندیدا برای به دور دوم کشیده شدن انتخابات
به گزارش خط نيوز، مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت:

این روزها دوباره حرف و حدیث هایی درگرفته در این باره که عاقبت کار وحدت انقلابیون چه خواهد شد. تعدادی زیادی از توده های مردم نگرانند که انتهای کار چیست و برخی شیطنت های کودکانه بر نگرانی آنها افزوده است. گمان می کنم لازم است همین حالا یک نکته مهم تذکر داده شود. بحث "وحدت" را باید از بحث "اجماع" تفکیک کرد.

جریان انقلابی خود را مهیا کرده تا با وحدت کامل در انتخابات ٩٦ حاضر شود، اما آیا این لزوما به معنی اجماع، یعنی حضور با یک کاندیدا در انتخابات است؟ وحدت به معنی اجتناب از رقابت درونی و تمرکز روی حریف واحد، یک مسئله سیاسی راهبردی -و اجتناب ناپذیر-اما اجماع یک موضوع کاملا فنی-آماری است.

در واقع این نظرسنجی های دقیق پس از مناظرات است که به ما خواهد گفت باید با یک کاندیدا در انتخابات حاضر شویم یا بیشتر و این را همه کاندیداهای انقلابی قبول دارند.

فراموش نباید کرد که هدف اصلی پیروزی در انتخابات است و اجماع یا عدم اجماع صرفا ابزارهایی است برای رسیدن به این هدف. فعلا ما ٤ کاندیدا داریم که همه آنها کاندیداهای واقعی و بالقوه رئیس جمهورند.

برخلاف حریفان که نمایش بازی می کنند و در واقع یک کاندیدا بیشتر ندارند، در اینجا ٤ کاندیدای واقعی هست که هر یک مستقیما رقیب روحانی است. وظیفه ما اکنون این است که همه انرژی خود را با مساوات میان هر تعداد از این کاندیداها که از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند تقسیم کنیم چنانکه گویی همه آنها تا روز آخر باقی خواهند ماند؛ که شاید هم بمانند و این کمک موثرتری به پیروزی از طریق کشاندن انتخابات به دور دوم باشد تا باقی ماندن یک کاندیدا.

امروز خیانت کارترین کسان آنها هستند که بی توجه به این حقیقت تلاش می کنند نزاع را به درون خانواده انقلاب منتقل کنند. همگان باید به هوش باشند و در حالی که برای کاندیدای مورد علاقه خود تلاش می کنند از وحدت مبارک موجود صیانت کنند.
Share/Save/Bookmark