توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44216
يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۴
سرلشکر باقری در دانشگاه عالی دفاع ملی:
روسیه شدیداً دنبال کمک ایران برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد است
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: روس‌ها به‌شدت دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد هستند.
روسیه شدیداً دنبال کمک ایران برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد است
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم آغاز تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی، گفت: دفاع مقدس از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است و یک جنبه آن تولید علم و ایجاد دانش برای آینده بود. دفاع مقدس از جنبه حماسه‌آفرینی دیده می‌شود اما از جنبه علمی هم می‌توان آن را بررسی کرد.

وی افزود: بعد از دفاع مقدس که وارد رشته جغرافیا شدم و مطالعه کردم و به این نتیجه رسیدم عمق علمی که در عملیات والفجر8 به دست آمد و حدود 15 گردان از آن رودخانه عبور کرد تا الآن در هیچ جای دنیا تجربه نشده و علم آن هم وجود ندارد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیاری از علوم از جنگ‌ها بیرون آمدند، خاطرنشان کرد: تولید دانش می‌تواند از کارهای اساسی باشد و حتی امروز میدان سوریه و عراق در مبارزه با تروریست‌ها نیز رقابتی برای تولید دانش می‌تواند باشد.

سرلشکر باقری تأکید کرد: امروز پهپادهایی با برد بلند، پایگاهی در حد یک مترمربع را مورد شناسایی و هدف قرار می‌دهند که علم این پهپادها در اختیار یکی دو کشور است.

وی در ادامه اظهار داشت: روس‌ها هم به‌شدت دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد هستند، البته آمریکایی‌ها هم این علم را دارند و اسرائیلی‌ها به‌واسطه آمریکا از این دستاورد برخوردارند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی می‌تواند مفید باشد که جایگاه خود را به‌خوبی در بین نظامیان پیدا کند.

سرلشکر باقری یادآور شد: ستادکل، ستاد ارتش و ستاد سپاه جزیره‌های جدا از هم نیستند و باید در یک صف و در سطوح‌های مورد نظر حرکت کنند تا به هدف نهایی برسیم.

وی با تذکر "باید از دوباره‌کاری و موازی‌کاری در کارهای صورت گرفته خودداری کنیم"، گفت: دانشگاه باید دائماً به‌روز باشد و دچار تکرار ناکارآمدها و تاریخ گذشته نباشیم. اینها نیاز به طرح دارد و دانشگاه این طرح را آماده کند و ستادکل برنامه‌های خود را بدهد تا به هدف برسیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: دنبال مدرک‌گرایی نباشیم، مثل روبه‌روی دانشگاه تهران که پایان‌نامه به فروش می‌رسد و ما به‌دنبال این مسیر نباشیم.

وی با تأکید بر اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه عالی دفاع ملی باید روش مسئله‌یابی و پژوهش کردن را بیاموزند، گفت: ما امروز با تهدیدات متنوعی روبرو هستیم و احتیاج به پژوهش‌های عمیق داریم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: من مجدداً دانشگاه و دانشجویان را به نظم تأکید می‌کنم، زیرا این دانشگاه علاوه بر اینکه باید شاخصه‌های دانشگاه‌های معتبر دیگر را داشته باشد، باید نماد نظم و انضباط و حرکت در راستای آئین‌نامه‌ها نیز باشد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه نباید شاهد نمونه‌هایی از کاهلی در مسیر دانش‌آموزی‌مان باشیم، گفت: باید با کار تکراری مقابله کنیم و در انجام پژوهش‌ها و انتخاب رساله‌ها، این مسئله را در نظر بگیریم و سعی کنیم کار تقلیدی از متون دیگران نداشته باشیم.
Share/Save/Bookmark