توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62054
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۵
خرازی: رفع توقیف "گریس۱ " پیروزی دیپلماتیک برای ایران و شکستی برای انگلستان بود
خرازی: رفع توقیف "گریس۱ " پیروزی دیپلماتیک برای ایران و شکستی برای انگلستان بود
رییس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به رفع توقیف نفتکش گریس ۱ (آدریان دریا) که حامل نفت ایران بود از سوی دولت جبل‌الطارق اظهار کرد: اتفاق اخیر یک پیروزی دیپلماتیک برای کشورمان و شکستی بود برای انگلستان که بدون هیچ توجیه قانونی دست به این راهزنی دریایی زده بود.

به گزارش ایسنا، سیدکمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی صبح امروز در دومین همایش ملی روش های تحلیل اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره ترک سیاست صبر استراتژیک از اردیبهشت ماه سال جاری و اتخاذ راهبرد مقاومت توسط کشورمان و استمرار این راهبرد اظهار کرد: حق را باید ستاند و حق به انسان هدیه داده نمی‌شود. ما هم به عنوان ملتی که همواره مقاوم بوده ایم و در راستای تامین حقوق خود تلاش کرده و بهای زیادی را پرداخته‌ایم؛ بر همین مبنا از طریق مقاومت در برابر زورگویی‌های دشمنان می‌توانیم حق خود را بگیریم.

وی افزود: آن چه که در ماه‌های اخیر به عنوان راهبرد مقاومت و راهبرد توازن اتفاق افتاد، در این راستا بود که ما با مقابله با زورگویی‌های دیگران می‌توانیم حقوق خود را استیفا کنیم. امروز ملت ایران از این بابت که توانسته اند در مقابل زورگویی‌های آمریکا و متحدانش مقاومت کرده و اقتدار خود را نشان دهند، سربلند هستند. باید این مسیر را با تدبیر، عقلانیت و خردورزی ادامه داد تا این دوره که در آن فشارهای زیادی از سوی بیگانگان به مردم وارد می‌شود بگذرد و ملت ایران سربلند باشند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره تدوین سند راهبردی سیاست خارجی و قراردادن راهبرد مقاومت فعال در این سند، با تاکید بر این که آنچه در دست تهیه است، سند نیست، تصریح کرد: در واقع راهبردی است که برای مقام معظم رهبری در شورای راهبردی روابط خارجی تهیه می‌شود و با صلاحدید ایشان به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ می‌شود. در مورد راهبرد مقاومت فعال گزارش‌هایی را خدمت ایشان ارسال کرده‌ایم و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خرازی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره شکست اخیری که انگلستان و آمریکا در دزدی دریایی اخیر متحمل شدند و پیروزی جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماتیک با اتخاذ مقاومت فعال و تهدید آمریکا برای توقیف کشتی گریس ١ پس از خروج از جبل الطارق، خاطر نشان کرد: اتفاق اخیر یک پیروزی دیپلماتیک برای کشورمان و شکستی بود برای انگلستان که بدون هیچ توجیه قانونی دست به این راهزنی دریایی زده بود. این حرکات دشمنان قطعا پایانی ندارد و آنها همواره توطئه ها و نقشه‌های زیادی را برای ما طراحی می‌کنند و باید در برابر این توطئه‌ها آماده باشیم و از هویت و منافع خود دفاع کنیم.
Share/Save/Bookmark