توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 58617
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴
رحیمی‌جهان‌آبادی:
سفر روحانی به عراق توطئه‌های احتمالی میان روابط دو کشور را خنثی می‌کند
سفر روحانی به عراق توطئه‌های احتمالی میان روابط دو کشور را خنثی می‌کند
یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: پیام سفر رییس جمهور به عراق برای کشورهای رقیب در منطقه این است که روابط ایران و عراق در بالاترین سطح و بهترین وضعیت قرار دارد و روابط این دو کشور دارای روابط عمیقی است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر رییس جمهور به عراق اظهار کرد: عراق تقریبا بیش‌ترین پیوندهای تاریخی، مذهبی و فرهنگی را با ایران دارد و با توجه به مباحث امنیتی منطقه و شرایط خاصی که درباره تحریم‌های آمریکا وجود دارد، احیا و گسترش این پیوندها و ارتباط بین ایران و عراق می‌تواند به هر دو کشور کمک کند، چرا که عراق هم آسیب‌پذیری‌هایی همانند داعش در چند سال اخیر داشته و هنوز هم در برابر بعضی از گروه‌ها آسیب‌پذیر است و ایران بعنوان یکی از کشورهای همسایه، نقش کلیدی در حفظ تمامیت ارضی و امنیت عراق ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: بنابراین پیوندهای دو کشور می‌تواند آثار مثبت فراوانی برای هر دو طرف داشته باشد، عراقی‌ها می‌توانند از قدرت نفوذ، توانایی‌های اقتصادی و فنی ایران استفاده کنند و متقابلا ایران می‌تواند از طریق عراق بخشی از نیازهای داخلی خود را تامین کرده و بخشی از مشکلات مربوط به تحریم‌های آمریکا را کاهش دهد.

رحیمی جهان‌آبادی عنوان کرد: سفر رییس جمهور به عراق می‌تواند بخش زیادی از این توطئه‌ها را که تلاش می‌کنند روابط بین ایران و عراق را دچار مشکل کنند، خنثی و روابط بین دو کشور را گسترش دهد.

رحیمی جهان‌آبادی تاکید کرد: باید توجه داشت که ما کشوری بزرگ و قدرتمند در منطقه هستیم و عراق هم کشوری با سابقه و دارای ظرفیت‌های مختلف است. باید بپذیریم هم نقاط اشتراک و هم اختلاف داریم، هم حوزه‌های همکاری و هم رقابتی داریم، مهم این است که در وضعیت فعلی، ایران و عراق در وضعیتی هستند که می‌توانند بعنوان متحد در خاورمیانه به یکدیگر کمک نمایند و بخشی از نیازهای خود را برطرف کنند.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark