توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 43677
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۵
اتحادیه انجمن‌های اسلامی‌دانشجویان خطاب به علی لاریجانی:
نمایندگان مردم به «کرسنت‌‌ نویسان» اجازه عقد قراردادهای ننگین دیگری را ندهند/ مجلس نسبت به بازنگری قراردادهای نفتی اقدام نماید
در نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به لاریجانی آمده است: تا اصلاح بند بند ۱۵ ایراد به قراردادهای نفتی، به هیچ عنوان به مسئولانی که در سابقه خود تعهدات ننگینی با خسارت چند ده میلیارد دلار همچون کرسنت را به یادگار گذاشته‌اند، اجازه عقد قراردادهای ننگین دیگری را ندهید.
نمایندگان مردم به «کرسنت‌‌ نویسان» اجازه عقد قراردادهای ننگین دیگری را ندهند/ مجلس نسبت به بازنگری قراردادهای نفتی اقدام نماید
به گزارش خط نیوز به نقل از پایگاه 598، انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور نامه ای را به شرح زیر به علی لاریجانی نوشتند:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام و احترام

همانگونه که استحضار دارید مدتی است که موضوع مدل جدید قراردادهای نفتی توسط نهادهای تخصصی و نیز نظارتی کشور در حال پیگیری است. در این میان تشکل های دانشجویی نیز به سبب تکلیف ذاتی خود، این موضوع را به طور جد پیگیری نموده اند‌، برای این منظور می توان به گزارش نمایندگان تشکل های دانشجویی در دیدار با مقام معظم رهبری اشاره نمود، که ایشان نیز ضمن تایید دغدغه ی صحیح دانشجویان، رهنمودهای لازم در ارتباط با نحوه ی ورود جریان دانشجویی را به موضوع تبیین نمودند.

پس از این دیدار، جنبش دانشجویی و علی الخصوص اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل موضوع را بدقت دنبال کرد و در نتیجه ابهامات بسیاری در این ‌زمینه ملاحظه شد. اولین نقیصه ی ملاحظه شده در روند مذکور، بی توجهی به هامش مقام معظم رهبری بر نامه ی ریاست محترم جمهور بود که ایشان ضمن برشمردن ۱۵ بند ایراد اصلی مدل جدید، خواستار بررسی دقیق نقطه نظرات منتقدین و کارشناسان امر گردیدند. ولیکن متاسفانه با وجود تذکر ایشان، مجددا این موضوع مورد بی توجهی وزارت نفت و مع الاسف ستاد اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و مصوبه ی دوم ‌هیات دولت در مورد قراردادها صادر گردید که بنا بر نظر تمامی کارشناسان موضوع ایرادات جدی آن همچنان به قوت خود باقی مانده است(۱۰ ایراد از ۱۵ ایراد گزارش رهبری).

پس از آن با توجه به ضرورت موضوع و تبعات خطرناک آن برای کشور، منتقدین متخصص و نیز تشکل های انقلابی دانشجویی موضوع را دنبال نموده و نهایتا با بیداری و تدبیر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و هیات تطبیق به عنوان بازوی مشورتی جنابعالی، موضوع در دستور کار بررسی مجلس قرار گرفت.

حال جناب آقای دکتر لاریجانی از جنابعالی انتظار می رود با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین نامه ی مورخ ۲۵/۵/۹۵ دفتر ایشان خطاب به جنابعالی، و تاکید مجدد بر رعایت یک به یک مفاد اعلام شده ی پیشین، حامی و پشتیبان ولایت در این گلوگاه خطیر باشید. همچنین انتظار می رود مجلس با توجه به اهمیت قراردادهای نفتی و کلان کشور نسبت به بازنگری قراردادهای این حوزه اقدام، و تصویب نهایی این موضوعات دراختیار نمایندگان خانه ملت قرارگیرد.

در پایان ضمن تشکر از ورود جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس به موضوع، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل جنابعالی را به عنوان یکی از روسای قوای سه گانه، ناظر بر رعایت منافع و مصالح دانسته و تقاضا می گردد، تا اصلاح بند بند ۱۵ ایراد مذکور، به هیچ عنوان به مسئولینی که در سابقه ی خود تعهدات ننگینی با خسارت چند ده میلیارد دلار همچون کرسنت را به یادگار گذاشته اند، اجازه عقد قراردادهای ننگین دیگری را ندهید.


والسلام علی من اتبع الهدی

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور
Share/Save/Bookmark