توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63107
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۸
قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا برای محدود کردن اختیارات نظامی ترامپ
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای برای اعضای کنگره از قطعنامه مجلس نمایندگان برای محدود کردن قدرت و اختیارات جنگی ترامپ خبر داده است.
قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا برای محدود کردن اختیارات نظامی ترامپ
به گزارش خط نیوز به نقل از سی ان ان، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه نامه‌ای را برای اعضای دموکرات کنگره ارسال کرده و به آنها اعلام نموده است که مجلس نمایندگان قطعنامه قدرت و اختیارات جنگی را با هدف محدود کردن اقدامات نظامی ترامپ علیه ایران معرفی و درباره آن رای گیری خواهد کرد.

نامه نانسی پلوسی در شرایطی است که آمریکا در حال استقرار هزاران نظامی دیگر در خاورمیانه است آن هم پس از حمله تروریستی هوایی در نزدیکی فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همرزمانش شد.

بیشتر بخوانید
روسیه: تصمیم جدید ایران نتیجه اعمال فشارها و تحریکات آمریکاست
تهدید مجدد ترامپ برای حمله به اماکن فرهنگی ایران
پلوسی در این نامه افزود: هفته گذشته دولت ترامپ یک حمله هوایی تحریک آمیز و غیرمتناسب را انجام داد و طی آن مقام‌های نظامی عالی رتبه ایران را هدف قرار داده است. این اقدام جان نظامیان، دیپلمات‌ها و سایر شهروندان آمریکایی را به واسطه تشدید تنش‌ها با ایران به خطر انداخته است.

وی در این نامه نوشته است: به عنوان نمایندگان کنگره، نخستین مسئولیت ما حفظ امنیت شهروندان آمریکایی است. به همین دلیل، ما نگران این اقدام دولت ترامپ هستیم، آن هم بدون مشورت با کنگره و بدون احترام گذاشتن به این مساله که قدرت و اختیارات جنگی بر اساس قانون اساسی آمریکا، در اختیار کنگره است.

در نامه پلوسی آمده است: این قطعنامه شبیه قطعنامه‌ای است که تیم کین سناتور دموکرات پیش از این به مجلس سنا ارائه داده است.

تیم کین جمعه هفته گذشته از کنگره خواسته بود تا فورا و قبل از آنکه ترامپ جنگی دیگر را آغاز کند، اختیارات جنگی وی را سلب کند.
Share/Save/Bookmark