توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 57032
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۶
بيکاري در کرمانشاه
سرمايه گذاري در اسپيناس
(راهکارهاي گم شده)
سرمايه گذاري در اسپيناس
به گزارش گروه سیاسی خط نيوز؛ از محبت هاي دوستان بالاخره يک منتقد دولت را هم به هتل اسپيناس پالاس تهران راه دادند، بنده مفتخر بودم به عنوان ميهمان آن جا باشم نه سرمايه گذار بودم و نه چيزهاي ديگر ولي شايد روزنامه نگار يا رسانه اي، البته از ميهمان نوازي و الطاف کريمه ميزبان جاي سپاسگزاري خاص دارد. در تدبيرجويي هم اين هم روش و شيوه اي است براي جلب سرمايه گذار البته اگر همين جلسه با تمامي زحمات هدايتي عالمانه مي يافت و در مرز خسروي و کنار هتل هاي خاک گرفته برگزار مي شد يا در (تيزرهاي تبليغي) اسمي از خسروي برده مي شد، منظومه تکميلي به نظر مي رسيد. گرچه در تيزرهاي تبليغي به طور جدي مشکلات خاص و فراواني وجود داشت، زيرا تيزرهاي تبليغي اقتصادي و سرمايه گذاري ويژگي هاي خاصي دارد که در اين مقوله رعايت نشده بود. (بازاري) عمل کردن در اين رخداد کاملاً مشهود بود، البته بايد به همين حرکت احسن گفت اما مي شد و بانيان اين حرکت مي توانستند هم قوي تر، پخته تر، و تشکيلاتي تر، و هدفمندتر و تخصصي تر با موضوع برخورد کنند.
دادن اطلاعاتي که ضرورت نداشت عملاً اطلاعات استان را سوخته مي کرد، اما اين خطاي اطلاعاتي رخ داد در زمينه پتروشيمي حقيقت ها گفته نشد، سخنران ها غير از سخنان آقاي استاندار نه کاربردي بود، نه اجرايي کلي گويي آقاي لاريجاني هم دردي دوا نکرد، ايشان با دست پر بايد مي گفت از کدام رديف، کدام تخصيص به کرمانشاه کمک مي کنيم رئيس مجلس حرفي دلگرم کننده نزد، مشتي تعريف و تمجيد که بوي انتخابت مي داد و بس، آقاي نماينده هم سخناني دردمندانه گفت، راهکارها کجا بود، کدام مجموعه سرمايه گذاري کشور پاي کار آمد؟! کدام بانک قد علم کرد؟! کدام موسسه مالي طرحي را ارائه داد، در کرمانشاه که هر کارشناس در بحث اشتغال و سرمايه گذاري (خدايي) مي کند، کدام مدير اجرائي در حوزه اش قدرت اجرا دارد، نگارنده به آقاي استاندار عرض کرد که تن بيمار به تيمار نياز دارد. اما درمان اولويت است، تن رنجور اقتصاد کرمانشاه به تدبير و تيمار و درمان نياز دارد.
نگارنده سراغ دارد يک سال و اندي جواب نامه سرمايه گذار داده نمي شود، برخي کارشناسان
جز کارشکني کار بلد نيستند سوخت سرمايه انساني، و کفش آهني براي سرمايه گذاري در کرمانشاه
با سمينار و جلسه و پند و نصيحت درست
نمي شود.
دولت تدبير و اميد هم، هيچ اميدي از افق هاي آن به چشم نمي خورد. سرمايه دارهاي ورشکسته، سوله هاي متروکه، تاسيسات نا تمام در شهرک هاي صنعتي ، براي ترميم و پانسمان اين زخم ها اراده اي فراتر از (سمينار اسپيناس مي خواهد) اين نشست گرچه آغاز راه بود البته به پارامترهاي مثبت بايد اشاره داشت يکي از مهم ترين پارامترها نقش آقاي (کاشفي) بود به ايشان دست مريزاد مي گوئيم، اين مرد با همت در حوزه کار خود، مردانه تلاش مي کند، انصافاً نقش ايشان دراين تحولات ستودني است اما ايشان مشاوران و نيروهاي تخصصي يا ندارند يا اگر دارند خطاط خوبي نيستند، اما از ارائه ايشان بايد سپاسگزار بود.
کرمانشاه براي رسيدن به اشتغال به توليد، به سرمايه گذاري به مردان پولادين، و متخصص و متبحر و خلاق نياز دارد، کرمانشاه به مديران شجاع با مديراني که ماشين امضاء هستند نمي توان کار بزرگ انجام داد. مديري که تمام هم و غمش ماندن و ماندن است با دست هاي لرزان و حرف هاي بافتني براي کرمانشاه هيچ کاري نمي توان انجام دهد و با کارشناساني که در برخي از مواقف به سلامت کاريشان ترديد جدي وجود دارد نمي شود کار را سپرد ولي با اين همه سرمايه گذاري در اسپيناس هتل ها، نمي تواند گره از مشکلات کرمانشاه بگشايد واقعاً آدم از رأي دادن به نمايندگاني که ناتوان و عليل و مضمحل در اين راه حرکت کرده اند نمي توان گذشت.
برخي نمايندگان که تمام تفکر شان، انتقال فلان بيمارستان به فلان محل براي خوش باش عده اي رانت خوار است نمي توان به داشته ها و
برداشت ها و عملکرد آن ها خوش بين بود. کاش مي شد بدون تعلق و تملق همه نمايندگان چون (سليماني ها و مصري ها بودند) , و کاش مي شد، به مصري ها، و سليماني ها مردم رأي مي دادند تا ديگر نيازي به هزينه ميلياردي در هتل اسپيناس براي اشتغال و سرمايه گذاري در کرمانشاه نباشيم و آقاي وزير نفت از واگذاري زود هنگام و غارت زده تنها پالايشگاه غرب کشور مي گفت کاش اراده اي وجود داشت از وزير نفت در اين جلسه بپرسند چرا پالايشگاه کرمانشاه را به ثمن بخس واگذار کرديد يا مي کنيد يا خواهيد کرد اين ها سئوال و جواب اساسي است آقاي وزير از تشکيل استان پنجم و تربيت برقکار و جوشکار نگويد؟!! و در هتل اسپيناس برخي نمايندگان به جاي اين سئوال اساسي از وزير نفت به تعلق و تملق نگرايند و نگران آينده خود نباشند و با وزير به معامله ننشينند و در هتل اسپيناس شاهد معامله سياسي نباشيم.
Share/Save/Bookmark