توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36586
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۹
باهنر در ضیافت افطار جامعه اسلامی مهندسین:
معایب طرح مجمع در اجماع دو انتخابات در یک سال/طرح های آشفته برای انتخابات مجلس خبرگان/اصلاح‌طلبان باید خط خودشان را با فتنه مشخص کنند
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: برخی‌ خواب‌های آشفته‌ای برای انتخباات مجلس خبرگان دیده‌اند و به دنبال آن هسند با ورود چند نفر به مجلس خبرگان خواب خود را تعبیر کنند اما خواب آنها تعبیر نخواهد شد.
معایب طرح مجمع در اجماع دو انتخابات در یک سال/طرح های آشفته برای انتخابات مجلس خبرگان/اصلاح‌طلبان باید خط خودشان را با فتنه مشخص کنند
به گزارش خط نیوز محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مراسم افطاری امشب جامعه اسلامی مهندسین اظهارداشت: انتخابات در جامعه بسیار مؤثر و هیجان‌انگیز است، متأسفانه در برگزاری انتخابات گذشته ۴ ماه قبل از آن و ۴ ماه بعد از آن شاهد پیش‌لرزه و پس‌لرزه‌هایی در مدیریت‌های کشور بودیم و نزدیک به ۸ ماه وقت دستگاه‌های اجرایی و مسئول کشور در خصوص انتخابات مختلف گرفته می‌شد.

وی در ادامه به طرح مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر برگزاری اجماع دو انتخابات در یک سال گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام طرحی را مطرح کرده است که چهار انتخابات اصلی کشور هر دو سال یکبار و به صورت تجمیع برگزار شود این کار منافعی دارد که باعث هم‌پوشانی و هم افزایی بیشتر در کشور خواهد شد.

باهنر در ادامه به معایب طرح مجمع تشخیص اشاره کرد و افزود: اشکال این طرح این است که یکی از انتخابات تحت ‌الشعاع دیگری قرار می‌گیرد که این برای کشور بد است و نمونه آن را در انتخابات سال ۹۲ شاهد بودیم که انتخابات شورای شهر تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: هر انتخابات باید در کشور ما جایگاه اصلی خود را حفظ کند که در همین راستا در اسفندماه امسال شاهد دو انتخابات مهم خواهیم بود که هر کدام جایگاه و تأثیرگذاری خاص خود را دارد.

دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه هیچ‌گونه نگرانی را نباید نسبت به انتخابات مجلس خبرگان داشته باشیم، تأکید کرد: متأسفانه برخی‌ها خواب‌های آشفته و عجیبی را برای انتخابات مجلس خبرگان دیده‌اند و به دنبال آن هستند که ۱۰ نفر را وارد این مجلس کنند تا ساز ناکوک بزنند ما نمی‌گذاریم خواب آشفته آنها تعبیر شود.

وی ادامه داد: نیروهای فعال سیاسی انقلاب نباید از مجلس خبرگان غافل بمانند و انتخابات آن تحت تأثیر مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

باهنر یادآور شد: امروز دو تشکیلات شناسنامه‌دار کشور یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین در خصوص انتخابات مجلس خبرگان فعالیت خود را شروع کرده و در آینده‌ای نزدیک کاندیدای آن مشخص می‌شود در همین راستا ما باید گوش به زنگ باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی امکان دارد که جناح اصلاح‌طلب و اعتدالیون یک لیست واحد ارائه دهند یا به صورت دو گروه مجزا در انتخابات وارد شوند که در هر صورت احزاب اصولگرا باید با یک وحدت و انسجام به سمت ائتلاف و لیست واحد قدم بردارد.

دبیرکل جبهه پیروان خاطرنشان کرد: همه اصلاح‌طلبان را نباید با یک چوب راند اما باید توجه کرد که خاستگاه فتنه از درون اصلاح‌طلبان بوده است. از همین‌رو اصلاح‌طلبان باید خط خودشان را با فتنه مشخص و ضوابط و قوانین کشور را رعایت کنند.

باهنر در پایان خاطرنشان کرد: در کشور دو خط قرمز وجود دارد یکی فتنه و دیگر انحراف است که باید حواسمان در خصوص افرادی که قصد ورود به عرصه انتخابات دارند، باشد.
Share/Save/Bookmark