توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47674
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۹
روحانی نیروهای انقلابی دولت را درو کرد
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد هفدهم فروردین سال ۹۶ آتی پنج نفر برگزیده شده و برای انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کنند و در نهایت این تعداد به یک یا دو نفر خواهد رسید.
روحانی نیروهای انقلابی دولت را درو کرد
به گزارش خط نيوز به نقل از فارس محمدمهدی زاهدی ظهر با اشاره به میلاد حضرت زهرا (ع) و بزرگداشت مقام زن اظهار کرد: در دولت‌های گذشته آن‌طور که شایسته مقام زن است و انتظار می‌رفت از نقش زن بهره‌برداری علمی نشده است.
وی با اشاره به رویکردهای صورت‌گرفته در حوزه زنان مبنی بر پرستار زن، پزشک زن و ... تصریح کرد: نقش و جایگاه زنان در بخش آموزش به منظور تحول نظام بنیادین آموزش باید پررنگ‌تر شود.
*تصمیمات اتخاذشده برای مقابله با این بحران‌های خوزستان تنها در حد مسکن است
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد بحران‌های اخیر استان به دلیل تحت تأثیر قرار دادن بخش آموزش خوزستان توضیح داد: در خصوص ریزگردها باید نگاه کلی باشد، چراکه ریزگردها بخش مهم‌تری مانند بهداشت و سلامتی مردم خوزستان را تحت تأثیر قرار داد.
زاهدی افزود: اثرات مخرب ریزگردها در حوزه کشاورزی و تولید انرژی خسارت‌های هنگفتی را وارد کرد و تصمیمات اتخاذشده برای مقابله با بحران‌های خوزستان تنها در حد مسکن است.
وی با بیان اینکه وضعیت را باید به نحو مطلوب بررسی کرد، یادآور شد: چنانچه 20 سال گذشته طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان اجرایی می‌شد اکنون هم بحث ریزگردها به این شدت نبود، هم فرصت‌های اشتغال زیادی در خوزستان ایجاد می‌شد و هم استان به اقتصاد پایدار دست پیدا می‌کرد.
زاهدی تشریح کرد: به منظور کاهش ریزگردها و تثبیت بیابان‌ها طرح مالچ‌پاشی برای 100 تا یک هزار هکتار ممکن است جواب بدهد اما در سطح وسیع اجرای طرح مالچ‌پاشی نه تنها جواب نمی‌دهد بلکه علمی هم نیست.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از دولت درخواست کرد که در خصوص حل مسائل ریزگردها در خوزستان از نظرات و طرح‌های دانشمندان در این خصوص استفاده کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه آزاد یک طرح تحقیقی علمی مالچ‌پاشی بیولوژیک در سطح وسیع را انجام داده است که می‌تواند مرجع خوبی برای عملیاتی کردن این طرح در خوزستان باشد.
زاهدی تأکید کرد: طرح‌های دانش‌بنیان که بخشی مربوط به اقتصاد مقاومتی است نباید تنها مختص شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و باید در خدمت رفع نیازها و مشکلات مردم به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر پایه نظام مردم‌سالاری دینی است و مردم ما در همه تصمیمات حضور دارند، عنوان کرد: مردم به‌وسیله شرکت در انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و خبرگان حتی در انتخاب رهبری نقش دارند، چراکه خود نمایندگان خبرگان را نیز انتخاب می‌کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه در انتخابات پیش رو نمی‌خواهیم فضای انتخابات به سمت اصولگرایی پیش برود، توضیح داد: در این جریان تجدید نظر شده و جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) جایگزین آن شد.
*مردم بر اساس عملکردهای دولت‌ها در انتخاب رئیس جمهور خودشان تصمیم می‌گیرند
زاهدی افزود: تمام افراد و گروه‌های کشور که دل در گرو، نظام و آرمان‌های انقلاب و رهبری دارند، جزء این گروه هستند و این جریان تنها مختص طیف اصولگرایی نیست.
وی با اشاره به کاندیدا شدن برخی از افراد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: در جلسه‌ای که اوایل اسفند ماه جاری گرفته شد قرار بر این بود که 10 نفر برای انتخابات انتخاب شوند که به دلایلی 14 نفر انتخاب شدند.
زاهدی ادامه داد: مقرر شد در هفدهم فروردین ماه سال آتی از این تعداد پنج نفر برگزیده شوند و برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند و احتمالاً نهایتاً این جبهه به یک یا دو نفر خواهد رسید.
وی در خصوص اخبار ضد و نقیض در خصوص ورود محمود احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات بیان کرد: انتشار تصویری در روز درختکاری از احمدی‌نژاد در کنار یکی از همراهان همیشگی وی که ظاهراً اعلام کاندیداتوری کرده‌ است، این طرز تلقی را ایجاد کرده که وی قرار است از فرد خاصی در انتخابات حمایت کند که این طرز تلقی با نظر سابق بر این احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه به هیچ عنوان در این انتخابات نه کاندیدا می‌شود و نه از فردی حمایت می‌کند در تضاد است.
زاهدی در ادامه با انتقاد از برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه رئیس جمهور بعدی به طور حتم رئیس جمهور فعلی خواهد بود، متذکر شد: مردم بر اساس عملکردهای دولت‌ها در انتخاب رئیس جمهور خودشان تصمیم خواهند گرفت و همه چیز بستگی به آرای مردم دارد.
وی با اشاره به یکی از وعده‌های حسن روحانی در سیزدهم مرداد ماه سال 92 مبنی بر اینکه این دولت حتی به آنهایی که هشت سال به ما تهمت زدند مقابله به مثل نخواهد کرد، گفت: بر خلاف گفته‌های رئیس جمهور در تمام سخنرانی‌ها دولت قبلی را متهم کردند و حتی زمانی که مقام معظم رهبری درخواست کردند که دولت از عملکرد خودش بگوید و به دولت قبلی کاری نداشته باشد باز، این رویه ادامه پیدا کرد.
*روحانی نیروهای انقلابی دولت را درو کرد
وی اضافه کرد: روحانی برخلاف وعده‌های خود اکثر نیروهای انقلابی را در سطح پایین‌ترین پست درو کرد.
زاهدی با اشاره به وعده‌های دیگر رئیس جمهور در روزهای ابتدایی شروع کار دولت مبنی بر اینکه انرژی هسته‌ای حق مسلم مردم است و برنامه هسته‌ای را برای توسعه با کمترین هزینه تثبیت می‌کنم، بیان کرد: علاوه بر اینکه وعده‌های دولت عملیاتی نشد در حال حاضر نیز نیروگاه هسته‌ای نطنز به حالت نیمه تعطیل در آمده و قلب رآکتور آب سنگین اراک نیز سیمان‌کاری شد.
وی با اشاره به اظهار نظر دولت تدبیر و امید در خصوص تعامل با قدرت‌های بزرگ پس از توافق هسته‌ای مبنی بر اینکه آیا با اروپا مذاکره کنیم یا آمریکا تصریح کرد: آقای روحانی معتقد بود اروپا باید از کدخدای خود کسب اجازه کند پس بهتر است با کدخدا یعنی آمریکا مذاکره کنیم.
وی افزود: سؤال اینجاست به‌راستی پس از مذاکره با کدخدا توانستیم تحریم‌ها را کم کنیم؟ آیا بانک‌های بزرگ با ما در تعامل هستند؟ آیا جز این نیست که پس از امضای برجام تحریم‌های جدیدی علیه ما وضع شد.
زاهدی در ادامه به مشکلات استان خوزستان به ویژه در بحث ریزگردها اشاره کرد و ادامه داد: سؤال ما از دولتمردان این است که چه میزان از مشکلات خوزستان بر اساس ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد حل شد و چه میزان از مشکل هورالعظیم، حاشیه‌های اهواز، احیای کارون و بیکاری مردم این استان غنی حل شد.
وی با بیان اینکه وعده‌هایی که داده می‌شود باید در مورد آنها شفاف‌سازی شود تا در باور مردم برخلاف آن ثابت نشود تشریح کرد: با وجود شفافیت در امور باید نظارت بخشی و فرابخشی همچنین مکانیسم‌های کنترلی از درون و بیرون دولت وجود داشته باشد.
زاهدی با انتقاد از عملکرد دولت در خصوص برخی انتصابات توضیح داد: متأسفانه دولت بدون توجه به کارآمدی و شایستگی برخی افراد درسطح وزیر، معاون وزیر و استاندار به دلیل تمایل به جریان اصولگرایی دست به تغییر آنها زده است و این ضعف این‌گونه تفکرات را می‌رساند.
وی با انتقاد از بحث انحرافی آشتی ملی که این روزها توسط برخی افراد خاص در کشور مطرح می‌شود، گفت: این عبارت غلط‌اندازی است و مطرح‌کنندگان بحث انحرافی آشتی ملی انتظار دارند با سران فتنه آشتی صورت گیرد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه سران فتنه 88 باید از ملت عذرخواهی کنند، خاطرنشان کرد: اگر این افراد در سال 88 محاکمه می‌شدند به طور حتم مجازات سنگینی در انتظار آنها بود اما افکار عمومی آنها را محاکمه کرد که این محاکمه بالاتر از محاکمه اصلی است.
Share/Save/Bookmark