توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 33895
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
تکرار مواضع تحریف شده امام و انقلاب از تریبون موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره)
وقتی محمدرضا خاتمی نامه امام راجع به نهضت آزادی را سانسور می‌کند / اولین فردی که از فتنه حرف زد مسعود رجوی بود یا امام خمینی(ره)؟!
مطرح کردن مواضع تحریف شده امام و تلاش برای برجسته کردن چهره‌هایی که در سال ۸۸ خود را مقابل نظام و انقلاب تعریف کرده بودند، متاسفانه به رویه ثابت ارگان رسانه‌ای موسسه تنظیم ونشر آثار امام تبدیل شده است و این در حالی است که این موسسه از بودجه عمومی اداره شده و در بودجه سال ۹۴ خود، تنها رقمی ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی را برای اداره ۲ سایت خود یعنی پورتال امام خمینی و سایت جماران از خزانه عمومی طلب کرده بود!
وقتی محمدرضا خاتمی نامه امام راجع به نهضت آزادی را سانسور می‌کند / اولین فردی که از فتنه حرف زد مسعود رجوی بود یا امام خمینی(ره)؟!
گروه سیاسی – خط نیوز: سایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام که طبق صورت وظایف مشخص و بابت بودجه‎ی میلیاردی که از بیت‎المال دریافت می کند، موظف به تبیین اندیشه‎های حضرت امام (ره) است، برای چندمین بار به تکرار مواضع تحریف شده امام از زبان فتنه‌گران پرداخت.

به گزارش خط نیوز
محمدرضا خاتمی در مصاحبه با سایت جماران کوشیده با تحریف دیدگاه‌ها و سیره امام راحل عملکرد جریان سیاسی متبوع خود را موجه و تداوم راه امام جلوه دهد. محمدرضا خاتمی دربخشی از این مصاحبه با تحریف رویکرد امام خمینی در برخورد با نهضت آزادی در این‌باره چنین می‌گوید: « همان زمانی که امام در نقد نهضت آزادی سخنانی می گوید، خودش را متعهد می داند که انتخابات آزاد برگزار کند. هنگامی که دولت موقت سرنگون شد، تمام افراد نهضت آزادی در انتخابات مجلس شرکت می کنند و به مجلس می آیند. این نکته جالبی است با این که امام با تفکر سیاسی نهضت آزادی یا مهندس بازرگان هم خوانی نداشت.» این سخنان خاتمی د رحالی است که امام راحل طی نامه‌ای به وزیرکشور وقت در زمستان ۱۳۶۶ درباره نهضت آزادی چنین می‌نویسند: « نهضت به اصطلاح آزادي صلاحيت براي هيچ امري از امور دولتي يا قانونگذاري يا قضايي را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار آنكه متظاهر به اسلام هستند و با اين حربه جوانان عزيز ما را منحرف خواهند كرد و نيز با دخالت بي مورد در تفسير قرآن كريم و احاديث شريفه و تأويل‌هاي جاهلانه موجب فساد عظيم ممكن است بشوند، از ضرر گروهك‌هاي ديگر، حتي منافقين (اين فرزندان عزيز مهندس بازرگان) بيشتر و بالاتر است.»



خاتمی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ارگان رسانه‌ای موسسه تنظیم و نشر آثار امام با نادیده گرفتن و سانسور مواضع امام راحل در برخورد با فتنه‌های ابتدای انقلاب و همچنین بدون اشاره به اقدامات فتنه‌گران در سال ۸۸ چنین می‌گوید: « اولین فردی که از فتنه حرف زد، مسعود رجوی بود که درباره ی فتنه بزرگ خاتمی، بعد از سال ۷۶ صحبت کرد. چرا؟ به دلیل آن که خاتمی گفت بود به این نظام علاقه مندم و می خواهم این نظام حفظ شود و می آیم و در درون نظام اعتراضم را به مجموعه ای از روندها اعلام می کنم. بنابراین یکی از دشمنان اصلی اصلاح طلبان، دسته ای از افراد خارج از کشور هستند که با اصل نظام جمهوری اسلامی مبارزه می کنند؛ چرا؟ به دلیل اینکه معتقدند اگر اصلاح طلبان موفق شوند، عمر نظام جمهوری اسلامی طولانی تر می شود و جایی برایشان نمی ماند.» این سخنان د رحالی ات که سه سال ابتدایی انقلاب عرصه بروز فتنه‌های متعدد در کشور و موضع‌گیری و برخورد قاظع امام با آنهاست. به عنوان مثال امام در تاریخ ۲/۶/۱۳۵۸ می‌گویند: « ما تاكنون برای اینكه به مردم عالَم بفهمانیم و بفهمند مردم كه ما با چه اشخاصی مقابله داریم، ما آزادی دادیم به آنها، آزادی مطلق كه در ظرف این چند ماه قریب دویست حزب و گروه و مطبوعات زیاد و مجلات و روزنامه‏ها منتشر شد! و هیچ‌كس جلوگیری نكرد. در عین حالی كه به همه مقدسات ما توهین كردید، در عین حالی كه با حكومت آن‌طور رفتار كردید و با اسلام آن‌طور رفتار كردید در مطبوعاتتان، مع‌ذلك به شما تعرض نشد. تا آن‌كه فتنه را دیدیم و فهمیدیم شما فتنه‏گر هستید، شما منافقینی هستید كه می‏خواهید فتنه بكنید، منافقینی هستید كه توطئه كردید بر ضداسلام، توطئه كردید بر ضد كشور، توطئه كردید بر ضد ملت؛»[۱]

او همچنین می‌کوشد تاکید بر فتنه توسط جریان متعهد به نظام را بحثی جناحی و منفعت‌طلبانه معرفی کند. او در این‌باره می‌گوید:«دوستانی که فتنه فتنه می‌کنند، بسیار عاقل هستند و ارزیابی واقع بینانه ای از پایگاه اجتماعی خود دارند. بنابراین چاره‌ای جز این ندارند که با غبارآلود کردن فضا، امنیتی کردن شرایط و بد جلوه دادن وضعیت کشور در فضای بین‌المللی جایگاه خود را حفظ کنند. تمام محصول پروژه فتنه تاکنون همین بوده‌است.»

محمدرضا خاتمی همچنین بدون اشاره به نامه حمایت‌آمیز جمعی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس وقت به رهبر معظم انقلاب برای متوقف کردن روند رسیدگی به پرونده فساد مالی کرباسچی از لزوم مبارزه با فساد سخن گفته و می‌گوید: «واقعیت این است که برای عموم مردم به خصوص نسل جوان، امروز این مهم است که ببینند آیا فرد دزدی کرده‌است یا نه؟ از مقام خود سوء استفاده کرده یا نه؟ و در جایگاه قدرت چقدر برای مردم داد زده و چقدر از منافع حزب و گروه خود دفاع کرده‌است؟ معیارهای قضاوت مردم چنین چیزهایی است، نه اینکه یک فرد قسم بخورد که طرفدار نظام است و بعد هم هر فسادی که دلش می‌خواهد بکند.بنابراین من معتقدم ما باید حرف خودمان را بزنیم و در برابر اتهامات موضعی انفعالی و واکنشی نگیریم. من معتقدم که باید موضع فعالانه بگیریم و بگوییم حرف ما این است که فساد نباید در این مملکت وجود داشته باشد و سیاست‌های شما در طول هشت سال گذشته منجر به رشد فساد شده‌است.»

در پایان گفتنی است مطرح کردن مواضع تحریف شده امام و تلاش برای برجسته کردن چهره‌هایی که در سال ۸۸ خود را مقابل نظام و انقلاب تعریف کرده بودند، متاسفانه به رویه ثابت ارگان رسانه‌ای موسسه تنظیم ونشر آثار امام تبدیل شده است و آنچه در این بین وجه‌المصالحه جریانات فتنه‌گر قرار می‌گیرد اعتبار و وجاهت موسسه تنظیم و نشر آثار امام است که به جای اینکه در برابر تحریف‌های مادی و معنوی میراث امام حساس باشد، خود به بلندگویی برای تکرار این مواضع تبدیل شده است.

این در حالی است که این موسسه از بودجه عمومی اداره شده و در بودجه سال ۹۴ خود، تنها رقمی ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی را برای اداره ۲ سایت خود یعنی پورتال امام خمینی و سایت جماران از خزانه عمومی طلب کرده بود!
Share/Save/Bookmark