توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44235
دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۷
واکنش دبیرکل موتلفه به سخنان روحانی
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با ارزیابی سفر رئیس جمهور به آمریکا گفت: بیان مکرر بدعهدی آمریکا یک ضرورت سیاسی است.
به گزارش خط نیوز به نقل از ایسنا، محمدنبی حبیبی درپایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی، افزود: سخنان رئیس جمهور علیه سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز آل سعود در منطقه قابل تقدیر است.

حبیبی با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنان رئیس جمهور ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها می‌گویند ما برجام را اجرا کردیم و بدهی به ایران نداریم در حالی که دروغ می‌گویند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در نشست خبری نیویورک که اگر تخلفی ببینیم با قاطعیت برخورد می‌کنیم، بیان داشت: آقای روحانی اعلام می‌کند که آمریکایی‌ها تعلل کرده‌اند و بدعهدی می‌نمایند. وزیر خارجه آقای ظریف صریحاً در نشست اندیشکده روابط خارجی آمریکا گفته است آمریکا هیچ تلاشی برای اجرای تعهدات برجام نداشته است. حتی در تماس با شرکت‌های اروپایی آنها را از معامله با تهران منصرف می‌کند.

وی افزود: اکنون روابط بانکی ما با جهان با مشکل روبروست. پول‌های نقد ما همچنان بلوکه است، آمریکایی‌ها همین چند روز پیش سه لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان تصویب کردند و به حجم تحریم‌های پسابرجام اضافه کردند، اموال ما را مصادره کرده‌اند چیزی که در ایام تحریم‌های ظالمانه هم سابقه نداشته است. همه باید برای برخورد قاطع دولت اصرار داشته باشیم و کمک کنیم که پاسخ لازم قاطع به آمریکا داده شود.

حبیبی با اشاره به رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: قدرت‌نمایی نیروهای مسلح به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سراسر کشور و به ویژه در خلیج فارس و تهران و رونمایی از جدیدترین سلاحهای ارتش و سپاه واقعاً غرورانگیز و افتخارآمیز است.

وی افزود: مذاکره با دشمن هیچگاه نتوانسته بازدارندگی ایجاد کند. توان نظامی ما هر متجاوز را پشیمان می‌کند. آنچه کشور را از تهدیدهای نظامی دور کرده است. اراده مردم و توان نظامی ما است. آنچه دشمن را پشیمان کرده است بردن سنگرهای نبرد به خارج از مرزها بوده است. خون شهدای حرم است که امنیت کشور را تضمین و هر گونه تهدیدی را کمرنگ کرده است. آمریکایی‌ها می‌دانند که در صورت تجاوز نظامی به ایران پهنه‌ای به وسعت جغرافیای منافع آمریکا میدان نبرد خواهد بود و تشخیص این جغرافیا با ایران است.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمارهای جدید بانک مرکزی مبنی بر افزایش قیمت کالاهای اساسی گفت آمارهای بانک مرکزی نشان میدهد که قیمت‌ها در مورد 20 قلم کالاهای اساسی افزایش چشمگیری داشته است. مردم به جیب خود نگاه می‌کنند و در حرف و عمل مسئولان اقتصادی تفاوت و در مواردی تعارض احساس می‌کنند و قطعاً در فشار هستند. مطالبه مردم از دولت، حل مسائل اقتصادی و گرانی و بیکاری است. ما توسعه برخورد با قاچاق کالاها را کار صحیحی می‌دانیم و این برخورد روز به روز باید گسترده‌تر و قاطع‌تر باشد.

حبیبی همچنین در مورد شکست آتش بس در سوریه گفت: ایران قبلاً به روس‌ها در مورد شکست آتش بس و تکرار بدعهدی آمریکا در این مورد هشدار داده بود. 300 بار تروریست‌ها آتش‌بس را نقض کردند نهایتاً آمریکا به دیرالزور حمله کرد و دهها سرباز سوری را شهید کرد. لذا آتش بس دوم هم شکست خورد. مبازره با تروریسم راه حل نظامی دارد. تروریست‌ها هیچ زبانی جز زبان گلوله را به رسمیت نمی‌شناسند. آمریکا فقط منفذی برای تنفس و تجدید قوای آنها در آتش بس‌ها فراهم می‌کنند. روسها باید این واقعیت را اگر می‌خواهند با ترویسم مبارزه کنند، درک نمایند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد تداوم پرداخت حقوق‌های غیرقانونی اظهار داشت: برخورد دولت و مجلس با این پدیده زشت برای مردم قانع کننده نبوده است. انتظار این است که در این مورد تحرکی در دولت و مجلس پدید آید و متخلفین در اسرع وقت به مجازات‌های قانونی برسند.

حبیبی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: استمرار تحول دائمی درچهارچوب موازین اسلام و انقلاب اسلامی در موضوعات پرورشی و آموزشی و ضرورت جلب توجه مستمر مسئولان محترم کشور به معیشت معلمان ارجمند را از اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی در پایان افتخارآفرینی برخی از وزرشکاران کشور در پارالمپیک به لحاظ ارزشی و ورزشی را تمجید کرد و به وزارت ورزش و جوانان تذکر داد که وضع موجود ورزش کشور با انتظارات مردم تفاوت قابل توجهی دارد که اعمال یک مدیریت همه جانبه و کارساز برای کاهش این تفاوت را از ضرورت‌های مدیریتی این وزارتخانه قلمداد کرد.
Share/Save/Bookmark