توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 61939
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶
شهنازی: صحبت‌های کولاکوویچ ناامیدکننده بود
شهنازی: صحبت‌های کولاکوویچ ناامیدکننده بود
کارشناس والیبال ایران با بیان اینکه صحبت‌های سرمربی تیم ملی درباره شرایط ملی‌پوشان قبل مسابقات روسیه مایوس کننده بود، اظهار کرد: از نظر من با توجه به شرایط تیم‌ها کسب سهمیه در روسیه برای تیم ملی ایران تقریبا دور از دسترس است.

ناصر شهنازی در گفت و گو با ایسنا، در مورد شرایط تیم ملی والیبال ایران برای حضور در مرحله نخست رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در روسیه گفت: ما در مسابقات لیگ ملت‌ها که خیلی از تیم‌ها با تیم‌های دوم خود حضور پیدا کرده بودند با تیم اصلی خود شرکت کردیم چون بهترین سال بود که در این رقابت‌ها روی سکو برویم. بازیکنان ما شرایط خوبی داشتند و دو هفته هم میزبان بودیم که شرایط را برای موفقیت فراهم می‌کرد.

او افزود: متاسفانه برنامه ریزی دقیقی نداشتیم و در همه بازی‌ها با یک ترکیب بازی کردیم، فشار زیادی به بازیکنان اصلی تیم وارد شد و به جوانان هم فرصت کافی ندادیم. از کسب نتیجه باز ماندیم چون فشار بر روی تیم زیاد بود و این روی سکو نرفتن باعث شد تیم ملی ایران سرخورده شود و الان از نظر روحی هم کمی به مشکل خورده باشیم. نتیجه پنجمی در لیگ ملت‌ها خوب است اما زمانی این موضوع اهمیت داشت که تیم‌ها با تیم‌های اصلی خود شرکت می‌کردند.

کارشناس والیبال ایران ادامه داد: فشار زیادی که به نفرات اصلی تیم وارد شد شرایط را برای انتخابی المپیک سخت کرده است. همانطور که دیدید در صحبت‌های سرمربی هم خبری از روحیه جنگندگی نبود و بسیار مایوس از شرایط و آمادگی تیم ملی صحبت می‌کرد. چون تیم نتوانست ریکاوری کند و کار سخت‌تر شده است.

او با اشاره به اینکه همه این عوامل دست به دست هم داد تا شرایط تیم ملی برای مسابقات روسیه چندان خوب نباشد، تاکید کرد: متاسفانه عدم وجود برنامه ریزی به تیم ملی ایران ضربه زد، می‌توانستیم با یک برنامه ریزی بهتر حتی در لیگ ملت‌ها روی سکو برویم و تا این اندازه هم برای مسابقات انتخابی المپیک مصدوم ندهیم. در مقابل ما با تیمی مثل روسیه بازی داریم که با جوانانش قهرمانی لیگ ملل شد و برای انتخابی المپیک هم که میزبان است، تیم خود را با آوردن بازیکنان بزرگی چون موزرسکی تقویت کرده است. از نظر من با توجه به این شرایط کسب سهمیه در این دوره برای تیم ملی ایران دور از دسترس است.

شهنازی ادامه داد: شرایط تیم ملی ایران به گونه‌ای است که حتی سرمربی تیم هم نمی‌تواند از خوب بودن وضعیت تیم صحبت کند و مایوس در مورد آمادگی بازیکنان صحبت کرد. الان دیگر این صحبت‌ها که بازیکنان با تعصب و غیرت بازی می‌کنند نخ نما شده است و در والیبال امروز هر تیمی که با کادرفنی و برنامه ریزی خوبی وارد مسابقات شود نتیجه خوبی کسب می‌کند. تیم‌هایی که مربیانشان به علم روز دنیا آشنا باشند به نتیجه می‌رسند و در غیر این صورت نتیجه‌ای برای آن‌ها به دست نخواهد آمد. اگر بازیکنان ایران در روسیه کسب سهمیه کنند کار بزرگی انجام داده‌اند، اما کار بسیار سخت است. امیدوارم حداقل در انتخابی دوم تیم خوبی با برنامه ریزی مناسب داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.

او گفت: شاید به نظر برسد که در مسابقات آسیایی کسب سهمیه راحت است اما به هیچ عنوان اینطور نیست. در این رقابت‌ها استرالیایی حضور دارد که همیشه در انتخابی المپیک تیم خوبی روانه میدان کرده است و در سوی دیگر هم چینی وجود دارد که میزبان است. امیدوارم با برنامه مناسب در این رقابت‌ها شرکت کنیم تا به نتیجه مد نظر خود برسیم.

کارشناس والیبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا با این توضیحات می‌توان گفت کولاکوویچ به علم روز دنیا آشنا نیست؟ توضیح داد: از نظر من مربیان ما می‌توانستند در رقابت‌های لیگ ملت‌ها می‌توانستند در شرایط حساس مسابقه به ملی‌پوشان کمک بیشتری کنند. ما آنالیزورهای بسیار خوبی در تیم ملی داریم که قطعا اگر مربی تیم ملی استفاده بیشتری از نظرات آن‌ها می‌کرد نتیجه بهتری کسب می‌شد و شاید هم روی سکو می‌رفتیم. مربیان بزرگ دنیا برای کسب موفقیت از آنالیزورهای خود استفاده می‌کنند و امیدارم ما نیز از نظرات آنالیزورهای بسیار خوب خود در رقابت‌های انتخابی المپیک و سایر رقابت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شانس کم ایران در مسابقات روسیه، بهتر نیست در این مرحله از بازیکنان جوان خود بیشتر استفاده کنیم تا بازیکنان اصلی را برای رقابت‌های قاره‌ای حفظ کنیم؟ توضیح داد: بعد از این تورنمنت من فکر نمی‌کنم دیگر تورنمنت مهمی داشته باشیم. رقابت‌های جهانی امسال تنها در رنکینگ جهانی تاثیر دارد و مثل سال‌های گذشته برای سهمیه المپیک نخواهد بود، شاید به همین دلیل حتی بسیاری از تیم‌های دیگر نیز از جوانان خود در این مسابقات استفاده کنند. با توجه به این موضوع از نظر من باید در این دو مرحله انتخابی با تمام توان وارد مسابقات شویم تا سهمیه را برای والیبال ایران کسب کنیم.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark