توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 48169
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۲
یک مسئول:
هیچ کس حق ندارد خارج از چارچوب قانون تبلیغات انجام دهد
هیچ کس حق ندارد خارج از چارچوب قانون تبلیغات انجام دهد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: برخی در انتخابات وعده‌هایی می‌دهند که ‌عبور از خطوط قرمز است.

‌‌به گزارش ‌ایسنا ، فتح الله حقیقی در نشست خبری که امروز پنجشنبه(۳۱ فروردین) در استانداری البرز برگزار شد، ضمن تبریک روز ارتش گفت: رسانه پل ارتباط بین مردم و حاکمیت است به همین دلیل این نشست برگزار شد تا نظر رسانه‌ها را برای برگزاری بدون ابهام و با مشارکت گسترده انتخابات پیش رو را جویا شویم.


حقیقی در ادامه به آمار مشارکت داوطلبان شرکت در انتخابات شوراها اشاره کرد و افزود: در شورای چهارم سه هزار و 344 نفر ثبت‌نام کردند اما در این دوره این تعداد با 15 درصد افزایش به سه هزار و 877 نفر رسید.

وی در ادامه به تفکیک آمار مشارکت مردان و زنان پرداخت و اعلام کرد: مشارکت مردان در این دوره برای انتخابات شورای شهر 28 درصد و زنان 63 درصد افزایش یافت، این آمار در شوراهای روستا برای مردان دو درصد و زنان 35 درصد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه انتخابات در 262 روستای البرز برگزار می شود، ادامه داد: هیچ روستایی در البرز وجود ندارد که واجد برگزار انتخابات نباشد.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات الکترونیکی در 6 شهر استان اشاره و تصریح کرد: انتخابات در شهرهای مشکین‌شهر، محمدشهر، ماهدشت، هشتگرد، کمالشهر و نظرآباد الکترونیکی است.

وی افزود: انتخابات شورای شهر فردیس نیز برای اولین بار با 9 کرسی برگزار خواهد شد، ما درخواست کرده‌ایم که انتخابات در این شهر نیز تمام مکانیزه باشد اما هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

این معاون استاندار البرز در خصوص احراز صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراها نیز خاطرنشان کرد: امروز آخرین مهلت هیات نظارت برای اظهار نظر در خصوص نظر هیات اجرایی است، پس از اعلام نتایج توسط هیات نظارت، ما این نتایج را در دوم اردیبهشت به داوطلبان اعلام می‌کنیم.

حقیقی با اشاره به فرصت اعتراض داوطلبان، بررسی مجدد، موعد تبلیغات و پایان زمان قانونی تبلیغات خاطرنشان کرد: در نهایت انتخابات در 29 اردیبهشت همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: از 22 اردیبهشت که دستور کتبی وزیر کشور برای فرمانداران ارسال شد عملا به انتخابات ریاست جمهوری ورود کردیم و هیات‌های اجرایی در موعد مقرر در تمامی شهرهایی که نیاز بود، تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ثبت نام از نامزدها و رسیدگی به صلاحیت‌ها به صورت متمرکز در کشور انجام شد گفت: در بحث تبلیغات که به ما مربوط می‌شود، جلساتی تشکیل شده است تا این مرحله از هشتم اردیبهشت تا 27 اردیبهشت به خوبی پیش برود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز به تعداد شعب اخذ رای اشاره کرد و گفت: در دوره گذشته هزار و 189 شعبه اخذ رای وجود داشت اما در این دوره شعب افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در دوره قبل یک میلیون و 480 هزار و 131 نفر می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند، افزود: 800 هزار و 279 نفر در انتخابات مجلش شرکت کردند که این رقم 54 درصد از واجدین شرایط را شامل می‌شد که البرز را در مشارکت در انتخابات قرار داد.

حقیقی در ادامه با بیان اینکه 24 فرایند از 25 فرایند انتخابات به صورت مکانیزه انجام می‌شود گفت: از همین رو مشکل مخابراتی همه شعب اخذ رای رفع شده است و در این زمینه مشکلی نداریم.

حقیقی در ادامه با تاکید بر لزوم تامین امنیت انتخابات خاطرنشان کرد: در خصوص استفاده برخی نامزدها از امکانات بیشتر و بی‌عدالتی در تبلیغات نیز حساسیت لازم وجود دارد و هیچ کس حق ندارد خارج از چارچوب قانون تبلیغات انجام دهد.

این مسئول ادامه داد: همه اطلاعات لازم درخصوص انتخابات بلافاصله در این مدت اعلام می‌شود؛ بنابراین درخواست داریم در این مدت به شایعات توجه نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وعده‌های انتخاباتی برخی افراد اشاره و اعلام کرد: برخی در خلال تبلیغات شعارهایی می‌دهند که نوعی تمسخر و رد شدن از خطوط قرمز نظام است، تصمیم دارم تمامی وعده‌های داده شده توسط نامزدها را جمع‌آوری کنم و به رسانه‌ها بدهم تا پس از انتخاب شدن آن وعده‌ها پیگیری شود.

Share/Save/Bookmark