توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65683
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۹
توهین به دیه‌گو؛ مردک خیکی کثیف مُرد/ مکالمه غیرقابل باور پزشکان مارادونا در لحظه مرگش
پیام‌های صوتی جنجالی که بین پزشک شخصی و روانپزشک مارادونا در روز مرگ او رد و بدل شده فاش شده است.
توهین به دیه‌گو؛ مردک خیکی کثیف مُرد/ مکالمه غیرقابل باور پزشکان مارادونا در لحظه مرگش
به گزارش خط نيوز، "اگر از دست ما عصبانی بودند به من خبر بده." و "مردک خیکی قرار است در حالی که خودش را کثیف کرده بمیرد." این دو جملاتی هستند که به همراه پیام‌های صوتی دیگر در مکالمه‌ای بین دکتر لئوپولدو لوکه، پزشک شخصی و جراح مغز و اعصاب مارادونا و آگوستینا کازاکوف، روانپزشک او در صبح روزی که مارادونا از دنیا رفت، رد و بدل شده‌اند.

مرگ مارادونا در ۲۵ نوامبر سال ۲۰۲۰ موجب شد تا تحقیقات گسترده‌ای راجع به ساعت‌های آخر زندگی این اسطوره فوتبال و همچنین عملکرد گروه پزشکی که سلامت او را تحت نظر داشت صورت بگیرد.

این پیغام‌ها درست در لحظاتی که تیم پزشکی پس از سکته قلبی مارادونا در خانه‌اش در تیگره، مشغول احیای شماره ۱۰ افسانه‌ای بودند، بین پزشک شخصی و دکتر روانپزشک مارادونا رد و بدل شده است.
این مکالمه‌ها با پیامی از جراح مارادونا خطاب به روانپزشک او آغاز شده که در آن خبر می‌دهد مارادونا را بدون علائم حیاتی پیدا کرده‌اند.

نکته باورنکردنی اما آرامش عجیبی است که لوکه در واکنش به پیام ارسالی از سوی یکی دیگر از همکارانش دریافت می‌کند، پیامی که در آن تصویری از صفحه تلویزیون در حال پخش خبر مرگ درگذشت مارادونا ارسال شده است.
لوکه که در راه رساندن خود به خانه مارادونا بود، در پیامی صوتی گفته:"سخت نگیر. من توی اتوبانم. به نظر میاد که مرده. شرط می‌بندم مرده. همون محله سن آندرس. باید از همون راهی بری که همیشه می‌رفتیم."

"به نظر میاد سکته قلبی کرده و قراره در حالی که خودش رو کثیف کرده بمیره خیکی. نمی دونم چی شده. تو راهم."



کازاکوف هم با لوکه در تماس بوده و پیام داده: "او نفس نمی‌کشیده، نبض هم نداشته."...... "لئو دارند او را احیا می‌کنند ، اما هیچی. هیچی."

قبل از اینکه تیم پزشکی با آمبولانس به خانه مارادونا برسند، کازاکوف و یکی دیگر از روانپزشکان مارادونا، عملیات احیا و ماساژ قبلی را شروع کرده بودند.

"حالا در دست تیم پزشکی است، لوله گذاری کرده‌اند و مشغول عملیات احیا هستند. اما ما خودمان ده پانزده دقیقه او را احیا کردیم چون آمبولانس هنوز نرسیده بود."



"وقتی ما رسیدیم بدنش یخ کرده بود. سرد سرد بود. ما احیا و گردش خون را شروع کردیم و او یک علائمی به‌دست آورد. بدن او گرم‌تر شد."

"حالا تیم پزشکی پیش او هستند. به ما چیزی راجع به وضعیت نمی‌گویند. من آمدم بیرون و آنها به من هیچ چیز نمی‌گویند."

"نمی‌توانند ببرندش چون اعتصاب است."

اینجا بود که لوکه از کازاکوف پرسید: "آیا کسی از ما عصبانی است؟"

کازاکوف گفته فعلا نه.

لوکه پاسخ داده: "ما هر کاری توانستیم کردیم آگوستینا. خانواده‌اش از اوضاع با خبر بودند."



اینها پیام‌هایی است که از دو گوشی تلفن همراهی که در خانه کازاکوف توقیف شده به‌دست آمده است.
آخرین پیام‌هایی که بین این دو رد و بدل شده نشان می‌دهد که لوکه آرام بوده اما کازاکوف به شدت عصبی بوده است.

کازاکوف: "مُرد لئو."

لوکه: "باشه"

کازاکوف: "دیگر نمی‌خواهند به احیا ادامه دهند."

و لوکه جواب داده که تا نیم ساعت دیگر می‌رسد.



لوکه که پزشک شخصی مارادونا بود یکی از افرادی است که در بازرسی مربوط به پرونده مرگ اسطوره فوتبال آرژانتین، تحت بازجویی قرار دارد و اخیراً هم نیروهای پلیس به مطب و منزل وی رفتند تا مدارک و سرنخ‌هایی مربوط به فرضیه اهمال پزشکان در مرگ کاپیتان سابق آلبی‌سلسته را به‌دست آورند. از این رو با انتشار مدارک جدید، احتمال دارد که او و کازاکوف هر دو به دادگاه احضار شوند.

تحقیات راجع به علت مرگ مارادونا همچنان ادامه دارد و دادگاه به دنبال روشن شدن این موضوع است که آیا ممکن بوده از مرگ دیگو مارادونا جلوگیری کرد؟

سم شناسی پزشکی قانونی اعلام کرده که در بدن مارادونا در هنگام مرگ مواد مخدر و یا الکل وجود نداشته اما مقداری داروی روان در خون او یافت شده است.
Share/Save/Bookmark