توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 46251
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
کشف 4 پیکر از قسمت موتورخانه/ سن اجساد کشف شده میانسال به بالا است/ اجساد برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل شدند
با کشف پیکر 4 نفر از شهروندان (غیر آتش نشان) تا کنون مجموعا پیکر 6 نفر از زیر آوارها بیرون کشیده شده است. جست و جوی نیروهای امدادی برای کشف پیکرهای مطهر شهدا و یا سایر جانباختگان احتمالی حادثه ادامه دارد.
کشف 4 پیکر از قسمت موتورخانه/ سن اجساد کشف شده میانسال به بالا است/ اجساد برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل شدند
به گزارش خط نیوز به نقل از پایگاه 598، ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران بود که قدمت 53 ساله داشت ولی صبح روز پنجشنبه 30 دی ماه دچار آتش سوزی گسترده شد و فرو ریخت. از این ساختمان 17 طبقه به‌ عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود.

در زیر آخرین روند اقدامات انجام شده را می‌خوانید:

08:30/ ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی: بامداد امروز تنها ۴ جسد از هموطنان از زیر آوار بیرون کشیده شده است. عملیات ادامه دارد هنوز خبری از جسد پنجم نیست. اجساد برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل شدند.

08:00/ دودهای ناشی از آتش همواره از زیرآوارها متصاعد می‌شود و آتش‌نشانان سعی می کنند با پاشیدن آب، کار را تسهیل کنند. جست‌وجوها در ضلع غربی حادثه پلاسکو که به ظاهر امکان یافتن پیکرهای بیشتری وجود دارد با دقت بیشتری در حال انجام است.

07:10/ برخی شهروندان، با صبحانه گرم از آتش‌نشانان و تیم جست‌وجو کننده در حال پذیرایی هستند.

07:05/ شریف زاده مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی: تونلی به سمت موتورخانه یعنی طبقه منفی یک حفر شد ولی چیزی یافت نشد اما تونل دیگری به کنار موتورخانه زدیم که ۴ پیکر که مربوط به شهروندان بود، یافت شد و به سختی بیرون کشیده شد.

سختی کار ما، برش آهن و برداشتن سقف فوقانی بود که برداشته شد و اکنون آواربرداری به آرامی انجام می‌شود و دو تیم حرفه‌ای، کار جست‌وجو را ادامه می‌دهند.

امیدواریم بتوانیم به محبوس شدگان دست یابیم و در این مسیر، دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم که بی احترامی به پیکر همکاران ما شود. کماکان امیدواریم کسانی را که زنده‌ هستند، از زیر آوار خارج کنیم؛ چند بیل مکانیکی به همراه لودر در حال کار هستند.

07:03/ پلیس راهور تهران: هیچ‌گونه تغییری در محدودیت ترافیکی در محدوده مرکزی ایجاد نشده است. غرب به شرق خیابان جمهوری از تقاطع خیابان حافظ و 30 تیر و همچنین خیابان فردوسی از میدان امام(ره) به سمت شمال کماکان مسدود است.

01:56/ جلال ملکی، سخنگوی سازمان اتش نشانی در گفتگو با فارس: این چهار پیکر از تونل‌هایی که به طبقه منفی یک وصل می شد، کشف شدند. هر چهار پیکر زیر آوار بودند و شدیدا آسیب دیده بودند.
01:27/ با کشف پیکر 4 نفر از شهروندان (غیر آتش نشان) تا کنون مجموعا پیکر 6 نفر از زیر آوارها بیرون کشیده شده است. جست و جوی نیروهای امدادی برای کشف پیکرهای مطهر شهدا و یا سایر جانباختگان احتمالی حادثه ادامه دارد.
00:58/ جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی: تیم های امدادی با حفر کانال از سمت غرب پاساژ پلاسکو وارد ساختمان شده و دقایقی قبل موفق شدند چهار جسد را کشف کنند. این اجساد همگی شهروند بوده و در میان آنها آتش نشانی وجود ندارد.

سخنگوی آتش نشانی با بیان اینکه امدادگران اورژانس پس از معاینه اجساد مرگ آنها را تایید کردند، افزود: مشخص شد چند روزی از مرگ این افراد می گذرد و علت مرگ آنها ریزش آوار است.

ملکی در مورد سن این افراد اظهار کرد: سن اجساد کشف شده میانسال به بالا است.

00:49/ کولیوند، رییس اورژانس کشور:حادثه پلاسکو تاکنون 187 مصدوم داشته است. از این تعداد 143 نفر در محل مداوا و 44 نفر هم به بیمارستان منتقل شدند. از این تعداد فقط سه نفر در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند که حال عمومی شان مساعد است.

00:25/ برخی از مسوولان عملیاتی حاضر در میدان به خبرنگار فارس گفتند: تاکنون به طور قطع کشف چهار پیکر تایید شده و تلاش ها برای جست و جوی بیشتر ادامه دارد.

00:01/ دو پیکر کشف‌شده از قسمت موتورخانه پیدا شدند که یکی از آن‌ها شهروند عادی است و دیگری هنوز مشخص نیست.

تعداد پیکرهای کشف‌شده بیش از دو نفر است که مربوط به افراد عادی و کارکنان پلاسکو است. تاکنون فقط پیکر یکی از آن‌ها از زیر آوار خارج شده است.


.......................................................................روزچهارم..........................................................

23:59/ سرپرست اورژانس کشور:دو پیکر دیگر از زیر آوار پلاسکو خارج شد

22:49/ حضور یک خانواده ارمنی در محل حادثه و پخش غذا در بین آتش نشانان؛ این خانواده هدف خود از حضور در محل حادثه را همدردی با خانواده آتش نشان ها عنوان کردند و گفتند که ما هم ایرانی هستیم و ایران را بیشتر از ارمنستان دوست داریم.

22:21/ روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام کرد: تمامی ایستگاه های آتش نشانی پذیرای مردم برای همدردی و تسلیت به آتش نشانان هستند.
Share/Save/Bookmark