توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47639
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳
کوچکی‌نژاد
حجم بالا و تعدد تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان، تحقیق و تفحص را دشوار کرده است
رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به حجم بالای تخلفات در این صندوق گفت: پراکندگی کار در رسیدگی به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان، کار را برای هیأت تحقیق و تفحص از این صندوق دشوار کرده است.
حجم بالا و تعدد تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان، تحقیق و تفحص را دشوار کرده است
به گزارش خط نیوز - جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به حجم بالای تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تعدد تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان، کار را برای هیأت تحقیق و تفحص از این صندوق دشوار کرده است.

وی تصریح کرد: بر روی هر موضوعی ذیل تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان دست گذاشته می‌شود، معضلی جدید خود را نشان می‌دهد و مجدد حجم پرونده را افزایش می‌دهد.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه قوه قضائیه نیز در این مسیر، تلاش خوبی از خود نشان می‌دهد گفت: ما در طول تحقیق و تفحص خود از صندوق ذخیره فرهنگیان اسناد خوبی به‌ویژه شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت ساختمانی «معلم» به‌دست آورده‌ایم، و امیدواریم که بتوانیم این اسناد را برای انعکاس در گزارش تنظیم کنیم.

* اداره باندی صندوق ذخیره فرهنگیان

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این صندوق را به شکلی اداره کرده‌اند که در حقیقت یک «باند» صندوق را مدیریت کرده است و این باند در دولت اصولگرا و اصلاح‌طلب قابل کشف نبوده است.

نایب‌رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: هیچ مدیرعاملی در بانک سرمایه بدون نظر مساعد باند مذکور امکان انتصاب نداشته است و همین باند مُصِرّند که مدیرعامل کنونی بانک را بردارند.

وی ادامه داد: این باند هم در بانک مرکزی نفوذ کرده است و هم در تلاش است که القا کند بانک سرمایه ربطی به صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باند حاکم بر صندوق ذخیره فرهنگیان در تلاش است تا اگر دستش از صندوق ذخیره فرهنگیان کوتاه شد، در قالب باند سیاسی دیگری حاکمیت خود را بر صندوق ذخیره فرهنگیان تداوم بخشد.

وی با اشاره به در رأس قرار گرفتن یک نیروی تندروی سیاسی بر رأس صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این جریان در صدد است یک فرد تندروی سیاسی دیگر را در رأس بانک سرمایه نیز بگمارد تا این «سیکل» را ادامه دهد.

* بی‌توجهی سیف به توصیه تحقیق و تفحص‌کنندگان

کوچکی‌نژاد به نامه هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به بانک مرکزی مبنی بر تقاضا درباره عدم هرگونه تغییر و تحول در بانک سرمایه اشاره کرده و اظهار داشت: شنیده‌ایم که آقای سیف متأسفانه به این توصیه ما توجه نکرده است.

نایب رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: دستگاه‌های امنیتی باید مانع اینگونه انتصابات در مجموعه‌های ذیل صندوق ذخیره فرهنگیان شوند تا تخلفات موجود مجدداً تکرار نشود.

نماینده مجلس رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان از احتمال نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تا اردیبهشت ماه خبر داد.
Share/Save/Bookmark