توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63604
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۱
پس از ساماندهی 170 مزرعه پرورش ماهی
مجتمع پرورش ماهی "ریجاب" صاحب مراکز گردشگری می‌شود
مجتمع پرورش ماهی "ریجاب" صاحب مراکز گردشگری می‌شود
کارشناس مسئول ماهیان سردابی اداره کل شیلات استان کرمانشاه گفت: مجتمع پرورش ماهی "ریجاب" صاحب مراکز گردشگری و کباب‌سرا می‌شود.

سعید بابایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اتمام کار ساماندهی دو فاز مجتمع پرورش ماهی ریجاب در اوایل امسال، گفت: در نهایت هم اکنون تعداد مزارع پرورش ماهی ساماندهی شده و مجوزدار این مجتمع به 170 مزرعه رسیده است.

بابایی با بیان اینکه دیگر به دلیل مشکلات موجود برای تامین آب چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی امکان افزایش تعداد مزارع پرورش ماهی این مجتمع وجود ندارد، گفت: به دنبال این هستیم که با همکاری بهره‌برداران 55 مزرعه دیگر را به مراکز گردشگری و کباب‌سرا تبدیل کنیم.

کارشناس مسئول ماهیان سردابی اداره کل شیلات استان کرمانشاه گفت: مجتمع پرورش ماهی ریجاب از سال 1381 کار پرورش ماهی را آغاز کرد و تعداد مزارع آن در نهایت به 225 مزرعه رسید که تولیدات آن هم بین هفت تا هشت هزار تن در سال بود.

وی افزود: این مجتمع به دلیل بدون مجوز بودن و عدم رعایت نکات فنی مشکلات زیست محیطی را در منطقه به‌وجود آورده بود که از سال 1394 کار ساماندهی و توسعه این مجتمع با همکاری بخش‌های مختلف مانند فرمانداری، دامپزشکی، مرکز بهداشت، جهاد کشاورزی و... آغاز شد.

بابایی در ادامه از مجتمع پرورش ماهی ریجاب به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های پرورش ماهی سردآبی کشور یاد کرد که سالانه 6500 تن تولید آبزیان دارد.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه برق رسانی به مزارع پرورش ماهی ریجاب، گفت: با اجرای این پروژه در جهت مکانیزه کردن سیستم‌های پرورش ماهی اقدام خواهد شد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark