توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63343
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۴
از نبود بیمارستان تا تبدیل منطقه 19 به انبار بازارهای مختلف
شورایاران منطقه 19 با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران به بیان مشکلات خود در حوزه ترافیکی، خدمات شهری و غیره پرداختند و خواستار احداث بیمارستان در این منطقه شدند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز شورایاران منطقه 19 برای ارائه گزارش به صحن شورای شهر آمدند و مرتضی آقا محمدی عضو شواری شهر محله نعمت آباد به بیان مشکلات و دغدغه‌های محلات منطقه 19 پرداخت و با بیان این که این منطقه رتبه اول مشارکت در انتخابات شورایاری را دارد گفت: دو محله نعمت آباد و عبدل آباد بیشترین آرای شورایاری را به خود اختصاص دادند به گونه‌ای که نفر اول تهران در این منطقه است.

وی با بیان این که دوره ارباب و رعیت خیلی وقت است که برچیده شده اما برخی‌ها در شهرداری‌های مناطق بدشان نمی‌آید که شورایاران رعیت خود بداند، اظهار کرد: ما ارتباط خوبی با شهرداری منطقه و معاونین وی داریم اما در برخی مناطق شورایاران با مشکلات زیادی رو به رو هستند.

آقا محمدی با بیان این که منطقه 19، 13 محله دارد و بسیاری از بازارها از جمله بازار آهن، پارچه، مبل و غیره در این منطقه قرار دارد گفت: آلودگی صوتی در محلات این منطقه بی داد می‌کند به گونه‌ای که در برخی محلات فاصله ساختمان مسکونی تا اتوبان کمتر از یک متر است و لازم است اعتباراتی در بودجه برای نصب دیوار صوتی تامین شود.

عضو شورایاری منطقه 19 با بیان این که منطقه 19 جمعیت زیادی دارد اما متاسفانه بیمارستان ندارد گفت: گویا مسوولان فکر می‌کنند از آن جای که این منطقه در نزدیکی بهشت زهرا است دیگر نیازی به بیمارستان نیست اما زمینی به مساحت 30 هزار متر در این منطقه وجود دارد که می توانیم با همکاری سازمان نوسازی شهرداری این زمین رها شده را تحویل وزارت بهداشت دهیم تا بیمارستان ساخته شود.

وی با بیان این که سال 82 یک پل در محله شکوفه افتتاح شد اما متاسفانه 16 سال است که برای ایجاد لوپ شمال شرق این پل که صرفا یک میلیارد تومان بودجه لازم دارد معطل ماندیم و مردم برای طی کردن یک مسافت 200 متری باید 8 کیلومتر را دور بزند و اگر این لوپ ساخته شود مشکلات ترافیکی زیادی نیز رفع می‌شود.

آقا محمدی با بیان این که یک زمین 5 هزار متری در کنار بازار مبل قرار دارد که تحت مالکیت شهرداری است اما در اختیار پلیس راهور گذاشته شده گفت: این در حالی است که بسیاری از شهروندان وهم وطنانی که برای خرید مبل به این منطقه می آید با مشکل کمبود فضای پارک خودرو مواجهه هستند. و بهتر است این زمین به پارکینگ عمومی تبدیل شود.

عضو شورایاری منطقه 19 با انتقاد از تجمع معتادان ، کارت خواب‌ها و بساط گستران در خلازیر گفت: قرار بود در این منطقه خلازیر یک پارک به نام ایرانیان به مساحت 180 هکتار ساخته شود اما 50 درصد این زمین متعلق به اوقاف است و به همین دلیل ایجاد این پارک مسکوت مانده اما پیشنهاد می‌شود که شهرداری مستاجران 40 ساله که در این زمین‌ها مشغول انبار ضایعات هستند را فکری به حالشان کند و پیشنهاد می‌شود 40 هکتاری که در اختیار انبارهای آهن آلات است تبدیل به پارک کند چرا که سال‌های سال است که تمامی آهن آلات پایتخت در این انبارها دپو می‌شود تا آنها را به ذوب آهن اصفهان بفرستند و این مشکل ساز شده است.

آقا محمدی در پایان با اشاره به کمبود بودن سرانه ورزشی و عدم توجه به زمین‌های ورزشی گفت: در پی مصوبه شورا مبنی بر افزایش مبالغ عوارض تجاری و مسکونی شاهد افزایش زیاد عوارض هستیم به گونه‌ای که در برخی محلات حتی این افزایش 150 درصد نیز است که از اعضای شورا خواهش می‌کنم برای این مسئله چاره اندیشی کنند.

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی پس از استماع گزارش شورایاری منطقه 19 با بیان این که این منطقه یکی از محروم ترین مناطق تهران است که مشکلات زیادی دارد گفت: تماس‌های مردم به این منطقه با 137 و 1888 نیز نشان می‌دهد که مردم از کیفیت زندگی در این منطقه ناراضی هستند و باید برای این مسئله چاره اندیشی کنیم.

وی با بیان این که ناپایداری ابنیه به دلیل ساخت و ساز و موقفه بودن تمام اراضی محله مشکل ساز شده است گفت: اهالی این منطقه خواهان ساخت بیمارستان هستند و ما نیز با سازمان نوسازی چندین جلسه برگزار کردیم اما متاسفانه سرمایه گذاری پیدا نشد که بتواند با این شرایط کار کند.

در ادامه زهرا نژاد بهرام نیز با بیان این که برخی مشکلات منطقه 19 همچون اوقافی بودن زمین‌ها و یا وضعیت محله خلازیر سال‌ها است که گریبانگیر این منطقه شده گفت: با این حال منطقه 19 یکی از مناطق پرنشاط شهر است که شور زندگی در آن زیاد است اما به دلیل کافی نبودن امکانات روز به روز این شور و هیجان کاهش می‌یابد.

وی با بیان این که باید کوره‌های آتش پزی در این منطقه تعیین تکلیف شوند گفت: قرار بود بوستان بزرگی در این منطقه ساخته شود اما به مشکلاتی برخوردیم و بهتر است پارک ایرانیان در بخشی که تملک شده ایجاد شود تا مابقی مشکلات نیز مرتفع شود.

در ادامه حجت نظری نیز با بیان این که کمبود سرانه ورزشی در این منطقه ممکن است آسیب زا باشد گفت: در گزارش شورایاران منطقه 19 به مشکلات وزرشی اشاره شد اما واقعیت این است که ما در بودجه سال گذشته برای ترمیم دستگاه‌های ورزشی ردیف بودجه در نظر گرفتیم و باید ببینم که چرا بودجه‌ای تخصیص داده نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه منطقه 19 به ویژه محله نعمت آباد در حال تجاری شدن است به گونه‌ای که کم کم محله خالی از سکنه می‌شود و خانه‌ها تبدیل به انباری شده است که باید فکری به حال آن کرد.

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی با بیان این که منطقه 19 دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه اشتغال و توسعه محلی دارد گفت: چندین بازار در این منطقه وجود دارد و شبکه دسترسی به این منطقه وضعیت خوبی دارد و به همین دلیل در برنامه ریزی توسعه منطقه‌ای این منطقه می‌بایست مورد توجه قرا ر گیرد.

وی با بیان این که کوره‌های آجرپزی در این منطقه یک سرمایه میراثی هستند گفت: متاسفانه شنیده‌ها حاکی از این است که برخی‌ها به خصوص در محله اسماعیل آباد در حال تخریب این کوره‌ها هستند و این در حالی است که ما باید به جای حذف میراث‌های فرهنگیمان به آنها توجه کنیم.

وی با بیان این که بوستان ولایت در قلب منطقه 19 قرار دارد و به لحاظ معماری اولین آشیانه چوبی هواپیماها است اظهار کرد: اینها سرمایه هستند و نباید در تخریب آنها ذوق کنیم.

وی با بیان این که اولین کارگاه بودجه نویسی با حضور شورایاران پهنه جنوبی شهر انجام شده است اظهار کرد: چرا تکلیف بوستان ولایت را مشخص نمی‌کنید و این بوستان بزرگ رها شده است و اگر طرحی برای این بوستان دارید، بیاوریند چرا که تاثیر این بوستان در تمام پهنه جنوب بسیار زیاد است.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark