توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 43093
دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۳
انفجار در یک بار در جنوب آلمان
منابع خبری از وقوع انفجار در یک بار در شهر آنسباخ آلمان خبر دادند.
انفجار در یک بار در جنوب آلمان
به گزارش خط نیوز به نقل از ایسنا، گزارش‌ها حاکی است که انفجاری در یک بار در شهر آنسباخ در جنوب آلمان در نزدیکی نورنبرگ باعث کشته شدن دست‌کم یک تن و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر شده است. حال سه تن از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

علت این انفجار به طور دقیق معلوم نیست. با این حال بر اساس گزارش وب‌سایت خبری نوردبایرن، کاردا سیدل، شهردار آنسباخ به خبرنگاران گفت که انفجار ناشی از یک بمب بوده است

به گزارش رسانه‌های محلی پلیس ناحیه اطراف رستوران یوجین را مسدود کرده است. خواکیم هرمان، وزیر امور داخلی باواریا نیز رهسپار محل حادثه شده است. وزارت امور داخلی باواریا اعلام کرد که انفجار ظاهرا عمدی بوده است که ناقض گزارش‌های اولیه مبنی بر انفجار احتمالی گاز است.

بر اساس گزارش بی.بی.سی میدان مرکزی شهر پر از وسایل نقلیه اورژانس شده است. حدود دو هزار تن نیز از یک جشنواره موسیقی در فضای باز تخلیه شده اند.

این حادثه ساعاتی پس از آن روی داد که مردی در شهر روتلینگن در جنوب آلمان با قمه یک زن را کشته و دو تن دیگر را زخمی کرد.

پلیس محلی اعلام کرد که مهاجم یک پناهجوی سوری ۲۱ ساله بوده که دستگیر شده است. هنوز مشخص نیست دلیل این حمله و انگیزه مهاجم چه بوده است. پلیس می‌گوید نشانه‌ای در دست نیست که نشان دهد این حمله تروریستی بوده است. به گفته پلیس فرد مهاجم که برای پلیس شناخته شده بوده، قبل از حمله با قربانی زن مشاجره کرده بود.

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که ظاهرا فرد مهاجم را در بازداشت پلیس نشان می‌دهد.

در این تصاویر فرد دستگیر شده زخمی است و صورتی خون‌آلود دارد. رسانه‌های آلمان نوشته‌اند که راننده یک خودرو که شاهد حمله بوده، برای جلوگیری از ادامه حملات این فرد، او را با خودرو زیر گرفته است.
Share/Save/Bookmark