توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65053
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۱
قول فدراسیون پزشکی ورزشی برای پیگیری کاهش محرومیت کیهانی
دارنده مدال طلای ماده سه هزار متر با مانع المپیک آسیایی 2018 جاکارتا گفت: از قول سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، مبنی بر پیگیری جهت کاهش مدت محرومیتش خبر داد.
قول فدراسیون پزشکی ورزشی برای پیگیری کاهش محرومیت کیهانی
حسین کیهانی در گفت و گو با ایسنا، به دیدار اخیرش با سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی اشاره کرد و گفت: در این دیدار دکتر مسجدی قول داد پیگیری‌هایی را برای کاهش محرومیتم از چهار سال به دو سال داشته باشد.

وی تصریح کرد: البته باتوجه به اینکه مسئله دوپینگم مربوط به یکی از مسابقات بین المللی است، به سختی می‌شود از مدت زمان آن کم کرد، با اینحال سرپرست فدراسیون قول‌هایی برای پیگیری داده است.

دارنده مدال طلای سه هزار متر با مانع مسابقات آسیایی 2017 افزود: هرچند دوومیدانی ایران در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ورزشکاران قدرتمندی در این رشته داریم، اما متاسفانه نداشتن یک کرسی در فدراسیون آسیا باعث شده تا در چنین مواقعی امکان لابی‌گری و یا رایزنی برای گرفتن حق ورزشکاران ایرانی فراهم نباشد.

کیهانی در ادامه این گفت و گو از ساخت مستند زندگی‌اش توسط یک گروه مستندساز ایلامی خبرداد و گفت: این گروه از چندماه پیش به کرمانشاه آمدند و کارهای مربوط به فیلمبرداری را انجام دادند. آنطور که گفته اند کار تدوین این مستند باقی مانده که آن هم ظرف شش ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در این مستند چالش‌های مهم زندگی‌ام، موفقیت‌ها، شکست‌ها و مسئله محرومیتم به تصویر کشیده شده است.

دارنده مدال طلای سه هزار متر دوومیدانی داخل سالن 2018 آسیا ادامه داد: این مستند قرار است علاوه بر پخش در رسانه ملی، در یکی از جشنواره های بین‌المللی فیلم‌های مستند هم حضور داشته باشد.

وی در ادامه به وضعیت سطح آمادگی این روزهایش هم اشاره کرد و گفت: حدود یک سال و نیم از زمانی که محروم شده‌ام می‌گذرد و در این مدت تمریناتم را بصورت مستمر و سه جلسه در هفته ادامه داده‌ام.

کیهانی افزود: محرومیتم و دوری از میادین مسابقه، چالشی بزرگ در زندگیم است که باید آن را پشت سر بگذرانم و بتوانم خیلی محکم‌تر و قوی‌تر به میادین بازگردم.

وی یادآورشد: البته در کنار محرومیتم، با چالشی که اکثر قهرمانان ورزشی با آن درگیر هستند، یعنی مسئله اشتغال هم مواجه ام. تا قبل از مسابقات المپیک آسیایی جارکاتا هر زمان پیگیر موضوع استخدامم در یکی از دستگاه‌های دولتی می‌شدم، می‌گفتند این قانون شامل مسابقات آسیایی نیست و کسانی که از المپیک آسیایی مدال بگیرند، مشمول هستند.

دارنده مدال طلای رقابت های آسیایی 2018 جاکارتا، افزود: پس از اینکه در رقابت‌های المپیک آسیایی 2018 مدال طلا گرفتم، باز پیگیر بحث استخدامم شدم و اقدامات اولیه را نیز انجام دادم، اما اکنون حدود یک سالی است پرونده‌ام در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مانده و هربار پیگیر می‌شوم می‌گویند هنوز تامین اعتبار نشده و امروز و فردا می‌کنند.

وی تاکید کرد: درحال حاضر هم هیچ درآمدی از هیچ جایی ندارم و اگر این مسئله اینطور ادامه پیدا کند، مجبورم به کارگری ساختمان روی بیاورم.

کیهانی گفت: چون روستا زندگی می‌کنم، کسی پیگیر کارم نیست و هیچ کس سراغی از وضعیت معیشتم نمی‌گیرد، درحالیکه زمانی که افتخارآفرینی می‌کردم ارزشمند بودم و اکنون که به کمک احتیاج دارم، کسی نیست.
Share/Save/Bookmark