توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 22032
شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۸
جمع آوری بیلبوردهای ضد آمریکایی از سطح تهران + عکس و اسامی اعضای اصلاح طلب شورای شهر موافق حذف
جمع آوری بیلبوردهای ضد آمریکایی از سطح تهران + عکس و اسامی اعضای اصلاح طلب شورای شهر موافق حذف
به گزارش خط نیوز و به نقل از نکات پرس، شهرداری تهران در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی طی اقدامی بی سایقه بنرهای طراحی شده توسط جوانان گرافیست عضو خانه طراحان انقلاب اسلامی را از سطح شهر تهران جمع‌ آوری کرد. پوسترهایی با عنوان «صداقت آمریکایی» که در آن‌ها نگاهی دیگر به صداقت و راستی آمریکایی‌ها در مذاکره با مقامات ایرانی شده است.


نکته قابل توجه در این میان ورود مستقیم افراد رده بالای شهرداری تهران به این ماجرا است به صورتی که طبق شنیده های خبرنگار ما، بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» در آستانه ۱۳ آبان، به دستور مستقیم یک مقام عالیرتبه شهرداری تهران از سطح معابر تهران جمع آوری شده است.



اما این اقدام تامل برانگیز شهرداری تهران، واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز در پی داشت. ابراهیم رضایی ، نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با خبرگزاری «نسیم»، ضمن انتقاد شدید از جمع آوری این بیلبوردها گفت: هرکس این کار را کرده نشان داده که بویی از فرهنگ انقلاب و امام نبرده و عقل سیاسی‌اش خدشه برداشته است.


مهرداد بذرپاش، دیگر نماینده مجلس نیز این تابلوهای ضدآمریکایی را پاسخی به اظهارات توهین آمیز وندی شرمن دانست و گفت: دلسوزان جلوی توهین به ولایت امیرمومنان و ترویج دخانیات را بگیرند نه فریاد در گلو مانده یک ملت در قالب یک اثر هنری.


پیش از این مهدی نژاد مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی فضای شهری در واکنش به این بنرها در گفت وگو با روزنامه «شرق» از متولی این بیلبوردها ابراز بی اطلاعی کرده و در اظهار نظری جالب از این موضوع اعلام برائت کرده و گفته بود: «سازمان زیباسازی در این موضوع دخیل نبوده و این پوسترها بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی سازمان زیباسازی نبوده است.»


از سوی دیگر محسن سرخو و غلامرضا انصاری از اصلاح‌طلبان عضو شورای شهر تهران در گفتگوهای جداگانه ای این بیلبوردها را مرتبط با امنیت ملی کشور دانسته و خواستار برخورد با این اقدامات "خودسرانه" شده بودند.

اما در مقابل پرویز سروری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با «مهر» با انتقاد از این اقدام شهرداری تهران گفت: چرا شهرداری مقابل فشارها کمر خم کرده و اقدام به جمع آوری این تابلوها کرده اند؟ امروز در ایام ۱۳آبان قرار داریم و باید شهرداری بار دیگر این تابلوها را در سطح شهر نصب کند.

وی همچنین گفت: عده ای واگرا و منفعل که مرعوب دشمن هستند در برخی مناصب حضور دارند که سعی می کند فضای داخلی را به فضای قبرستان تبدیل کرده و اجازه ندهند هیچ صدای اعتراضی علیه آمریکا شنیده شود.



گفتنی است پیش از این نیز طرح معروف به «شمر و اوباما» با عنوان «با ما باش، در امان باش» از سوی خانه طراحان انقلاب اسلامی در میدان ولی عصر تهران نصب شده بود که مورد توجه رسانه های بیگانه نیز قرار گرفت و احتمالا هدف بعدی جمع آوری بیلبوردها از سوی شهرداری باشد.

در همین رابطه اعضای دولت روحانی پس از تماس دولت اوباما با او در چند نوبت ارتباط هایی با مقامات آمریکایی داشته‌اند. اوباما پس از گفتگو با روحانی اعلام کرده بود که هیچ اقدامی بدون مشورت با متحدان منطقه‌ای خود انجام نمی‌دهد. مقصود او رژیم صهیونیستی بود. پس از آن بود که وی تأکید کرد که گزینه نظامی درباره ایران همچنان بر روی میز است.

در پایان رجوع به کلام نورانی رهبر معظم انقلاب به عنوان فصل الخطاب، واقعیت جاری در این بیلبوردها را بهتر از هر چیز نشان می دهد:

شما می خواهید اسلحه را مقابل ملت ایران بگیرید؛ بگویید یا مذاکره کن یا شلیک می کنم. (۹۱/۱۱/۱۹)
Share/Save/Bookmark