توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 42670
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۹
قدس فراموش نمی‌شود
شخصیت‌های عربی: روز قدس یادآور اهمیت بیت‌المقدس و لزوم آزادی آن است
همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس شماری از شخصیت‌های عربی تأکید کردند که روز قدس یادآور اهمیت شهر بیت‌المقدس و لزوم آزادی آن از اشغال صهیونیست‌ها است.
شخصیت‌های عربی: روز قدس یادآور اهمیت بیت‌المقدس و لزوم آزادی آن است
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، تعدادی از شخصیت‌های جهان عرب تأکید کردند: روز جهانی قدس که حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه آن را مطرح کردند اعراب و مسلمانان را به طرح این پرسش وا می‌دارد که چه نقشی را می‌توانند در زمینه دفاع از بیت المقدس ایفا کنند.

این شخصیت‌ها افزودند که روز جهانی قدس به انسان‌های غافل، اهمیت بیت المقدس و لزوم آزادی آن از چنگال اشغالگران صهیونیست را متذکر می‌شود.

هماهنگ کننده ائتلاف نهادهای حقوق بشر در مراکش تأکید کرد که امام خمینی به‌منظور دمیدن روحی تازه در کالبد دفاع از بیت المقدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد.

عبدالرزاق بوگنبور ادامه داد: «بنده بر این باورم که برپایی مراسم روز جهانی قدس ما اعراب و مسلمانان را به طرح این پرسش که چه نقشی می‌توانیم در زمینه دفاع از قدس ایفا کنیم، وا می‌دارد».

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، همچنین احمد المیالی استاد دانشگاه در عراق گفت که روز جهانی قدس به افراد غافل اهمیت قدس و لزوم آزاد سازی آن از چنگال اشغالگران صهیونیست را گوشزد می‌کند.

از سوی دیگر، نائب‌رئیس مرکز حقوق بشر "کلمه" در مصر گفت که امام خمینی در سایه دیدگاه‌های دوراندیشانه خود به این باور رسید که مسئله آزادی قدس در آینده نزدیک مطرح خواهد شد و به یک مسئله ضروری مبدل خواهد شد.

رومانی جاد الرب افزود که مسلمانان از رهگذر برپایی مراسم روز جهانی یاد و خاطره بیت المقدس را در دلها و جانها زنده نگه می‌دارند و دوستداران قدس را نسبت به آزادی آن امیدوارتر می‌سازند.
Share/Save/Bookmark