توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62038
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۷
خوشخبر: در لیگ ملت‌ها شاداب‌تر بودیم/ صعود از مسابقات قاره‌ای راحت نیست
خوشخبر: در لیگ ملت‌ها شاداب‌تر بودیم/ صعود از مسابقات قاره‌ای راحت نیست
سرپرست تیم ملی ولیبال ایران گفت: در لیگ ملت‌ها تیم شاداب‌تری بودیم و قطعا کسب سهمیه از رقابت‌های قاره‌ای در دی ماه، برای تیم ملی ایران راحت نیست.

امیر خوشخبر در گفت و گو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در روسیه، اظهارکرد: اگر بخواهیم عملکرد بازیکنان را نسبت به لیگ ملت‌ها بسنجیم، از نتیجه به دست‌ آمده راضی نیستیم. ما در لیگ ملت‌ها خیلی شاداب‌تر بودیم. با این حال پس از اتمام لیگ ملت‌ها زمان کافی برای استراحت نداشتیم و بازیکنان سریعا تمرینات را شروع کردند که باعث شد از نظر جسمی خسته باشند.

او افزود: با این حال در انتخابی المپیک هم بد نبودیم و از سه بازی دو بازی را بردیم و برابر روسیه‌ای که واقعا تقویت شده و تیم قدرتمندی بود بازی را واگذار کردیم. واقعا باخت برابر روسیه دور از انتظار نبود، تیمی که فراخوان کلی به همه ستاره‌های خود داده و در بهترین شرایط ممکن قرار داشت.

سرپرست تیم ملی والیبال ایران در واکنش به انتقادها از عملکرد کولاکوویچ و به کار گیری تنها ۷ بازیکن در طول این مسابقات، اظهار کرد: اگر در لیگ ملت ها نمی‌خواستیم روی سکو برویم می‌شد از جوانان استفاده کنیم، اما وقتی قرار بود روی سکو باشیم چاره‌ای جز این نداشتیم که از نفرات اصلی را به کار گیریم، چرا که اختلاف میان بازیکنان اصلی و نیمکت نشین زیاد است. هدف کسب سکو بود که تا فینال هم خوب پیش رفتیم اما متاسفانه در فینال نتیجه مد نظر حاصل نشد.

او همچنین درباره تاثیر خستگی بر روی بازیکنان در مسابقات روسیه نیز گفت: قبول دارم که فشار زیادی روی بازیکنان بود، اما هدفی که در لیگ ملت‌ها داشتیم باعث شد از تیم اصلی استفاده کنیم و این خستگی در روسیه هم با تیم همراه بود. باید قبول کنیم که تیم روسیه تقویت شده بود و برد برابر این تیم کار سختی است. در لیگ ملت‌ها ما دو هفته داخل ایران میزبان بودیم و اگر می‌باختیم برای والیبال ما خوب نبود، مجبور بودیم از نفرات اصلی استفاده کنیم.

سرپرست تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این سوال، شرایط روحی ملی‌پوشان بعد از نرسیدن به هدفشان در لیگ ملت‌ها چه تاثیری در عملکردشان برای مسابقات انتخابی المپیک داشت؟ اظهار کرد: واقعیت این است که بازیکنان ما در لیگ ملت‌ها درخشان بودند و برابر برزیل در فینال هم خوب بازی کردند، اما نتیجه مد نظر حاصل نشد. درست است، بازیکنان بعد از آن نتیجه چند روزی شرایط خوبی نداشته و در خودشان بودند، اما به نظرم ورزش حرفه‌ای به گونه‌ای است که باید پس از اتمام یک بازی به تورنمنت و مسابقه بعد فکر کرد. بازیکنان ما نیز به قدری حرفه‌ای هستند که این موضوع را درک کرده باشند.

در مورد مسابقات انتخابی المپیک قاره‌ای و شانس صعود ایران گفت: قطعا شرایط راحتی برای تیم ملی ایران وجود ندارد و از پیش صعود کرده نیستیم. با بازی‌هایی که چین و استرالیا در رقابت‌های مرحله اول انتخابی از خود به نمایش گذاشتند، مطمئنا رقبای ساده‌ای نخواهند بود. قطر نیز احتمالا با بازیکنان چند ملیتی خود برای کسب سهمیه وارد مسابقات خواهد شد که کار را سخت می‌کند. امیدوارم عملکرد خوبی داشته و بتوانیم سهمیه المپیک را برای ایران کسب کنیم.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark