توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55991
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۷
تكليف سه فدراسیون و دو مدیر مشخص نشد
با وجود اينكه امروز شنبه مهلت قانوني فعاليت بازنشستگان اعلام شده اما هنوز وزارت ورزش تكليف چند فدراسيون را مشخص نكرده است.
تكليف سه فدراسیون و دو مدیر مشخص نشد
به گزارش خط نيوز، قانون منع بکارگیری بازنشسته ها ٢٦ شهریور به دستگاه های اجرایی و فدراسیون های ورزشی ابلاغ و قرار شد تا ٢ اسامی بازنشسته ها اعلام شود.

وزارت ورزش در ابتدا برای فدراسیون های هاکی، قایقرانی، چوگان و ناشنوایان سرپرست معرفی کرد و ثبت نام از نامزدهای ریاست این فدراسیون ها نیز آغاز شد.

در ادامه تغییرات با استعفای درخشان از ریاست جودو تکلیف این فدراسیون و همین طور فدراسیون های سه گانه و هندبال هم مشخص شد.

در خصوص رشته فوتبال و بازنشستگی مهدی تاج، با جلساتی که سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک با تاج و وزیر ورزش داشت، قرار شد برای جلوگیری از تعلیق، تاج به فعالیت خود ادامه دهد اما اعضای بازنشسته هیات رییسه این فدراسیون رفتنی شدند.

در این بین وضعیت والیبال نیز پیچیده شده چرا که احمد ضیایی نه تنها استعفای خود را به دلیل بازنشستگی اعلام نکرد بلکه در تماس با رییس فدراسیون جهانی دخالت دولت در امور فدراسیون را مطرح کرد به طوری کمیته ملی المپیک با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی اعلام کرد بحث برکناری ضیایی مطرح نبوده و وی طبق قانون ملی کشور باید پست خود را ترک کند، موضوعی که تا امروز رخ نداده است.

روسای فدراسیون های ورزشهای رزمی و کاراته نیز بازنشسته هستند که وزارت ورزش هنوز تصمیمی درباره آنها نگرفته است. در این میان محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته شرایط متفغاوتی دارد. فرجی جزو مدیرانی است که با 25 سال سابقه خدمت خود را بازنشسته کرده و اگر بتواند نامه بازگشت به کار را از نهاد مربوطه اخذ کند، در فدراسیون ماندنی خواهد شد. دقیقا همانند همان اتفاقی که برای مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال افتاد و وی با استفاده از ماده 60 در سمت خود ماندنی شد.

در وزارت ورزش و جوانان دو مدیر مهم با این مشکل روبرو هستند؛ فریبا محمدیان مدیر معاونت بانوان و عبافت مدیر حراست. اگرچه محدمیان نیز جوز مدیران بازنشسته با 25 سال سابقه کار است و باید دید وی نیز از ماده 60 استفاده خواهد کرد و ماندنی خواهد شد یا نه.

شنیده می شود در وزارت ورزش و جوانان 15 نفر از مدیرانی که مشکل بازنشستگی دارند و در رده های پایین مدیریتی فعالیت می کنند، مشخص کرده و باید دید وضعیت آنها چه خواهد شد.

با توجه به اینکه این امروز آخرین روز فعالیت بازنشسته هاست و ادامه فعالیت جرم و دخل و تصرف در اموال دولتی محسوب می شود، باید دید وزارت ورزش چه اقدامی انجام خواهد داد. به گفته ژاله فرامرزیان معاون مالی وزیر ورزش هنوز ٣٠ فدراسیون به صورت رسمی در خصوص اعلام اسامی بازنشسته به وزارت چیزی اعلام نکرده اند.

منبع: فارس
Share/Save/Bookmark