توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 42661
سه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۷
قیمت طلا به ۱۳۱۹ دلار رسید
قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با کاهش ۵.۵ دلاری به ۱۳۱۹ دلار رسید.
قیمت طلا به ۱۳۱۹ دلار رسید
به گزارش خط نیوز به نقل از رویترز، افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا پس از افت شاخص های بازارهای بورس به دلیل تصمیم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا موجب شد تا قیمت طلا امروز در نزدیکی بالاترین رقم بیش از 2 سال گذشته باقی بماند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا ‌در معاملات امروز در برابر 1319 دلار معامله شد که نسبت به جلسه قبل 5.5 دلار کاهش داشته است. قیمت فلز زرد روز دوشنبه نیز 0.7 درصد افزایش داشت.
قیمت طلای آمریکا نیز با 0.2 درصد افزایش به 1327 دلار و 90 سنت رسید.
قیمت طلا روز جمعه 8 درصد افزایش داشت و به 1358 دلار و 20 سنت رسید که بالاترین رقم از مارس 2014 تاکنون بود و در پایان معاملات آن روز نیز فلز زرد رشد قیمت 4.8 درصدی را به ثبت رساند که بیشترین افزایش قیمت یک روزه از ژانویه 2009 تاکنون بود. همه اینها پس از آن رخ داد که مردم انگلیس در رفراندوم روز پنجشنبه به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند.
سرمایه گذاران معمولا در هنگامه بروز شرایط آشفته مالی و سیاسی به بازار طلا به عنوان یک بهشت امن سرمایه گذاری مراجعه می کند.
آشفتگی بازارهای مالی در نتیجه تبعات رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا در روز دوشنبه نیز تداوم داشت و به رغم تلاش های دولت انگلیس برای کاهش نگرانی ها از چشم انداز سیاسی واقتصادی این کشور، ارزش پوند به پایین ترین رقم در 31 سال گذشته رسید.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه با 1.40 درصد افزایش به 947.38 تن رسید که بالاترین رقم از جولای 2013 تاکنون بود.
به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، قیمت طلا در طی 3 ماه آینده احتمالا به محدوده 1483 تا 1527 دلار خواهد رسید.
بر اساس آمارها، واردات طلای چین در ماه می به بالاترین رقم از ماه دسامبر تاکنون رسیده و 68 درصد نسبت به ماه قبل رشد داشته است.
Share/Save/Bookmark