توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66061
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۲
رئیس دفتر مقام معظم رهبری:
سفرهای حجت الاسلام رئیسی به استان‌های مختلف باعث امیدواری مردم شد
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه گفت: در انتخابات این دوره آب از آب تکان نخورد و مردم با آرامش کامل پای صندوق رای رفتند.
سفرهای حجت الاسلام رئیسی به استان‌های مختلف باعث امیدواری مردم شد
به گزارش خط نیوز، آیت الله محمدی گلپایگانی متن حکم مقام معظم رهبری را در مراسم تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه قرائت کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه گفت: متن حکم مقام معظم رهبری را خطاب به محسنی اژه‌ای قرائت می‌کنم و سلام مقام معظم رهبری را به همه حضار اعلام می‌کنم.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ غلامحسین محسنی اژه‌ای دامت تأییداته

اکنون که جناب آقای رئیسی با رأی ملت ایران توفیق خدمت در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران یافته‌اند، با تشکر فراوان از خدمات ارزنده‌ی ایشان در مدت مسئولیت قضائی و کارنامه‌ی افتخارآمیزی که در پایه‌گذاریِ اقدامات ماندگار از خود به جای گذاشته‌اند، جناب‌عالی را که علاوه بر صلاحیت‌های قانونی، برخوردار از تجربه‌ی گرانبها و شناخت عمیق و سابقه‌ی درخشان در امر قضا میباشید، بر اساس اصل یکصد و پنجاه و هفت، به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب میکنم.

انتظار اینجانب، اولاً: اهتمام جدّی به مأموریت‌های اساسی دستگاه قضاء در قانون اساسی است؛ یعنی گسترش عدالت، و احیاء حقوق عامّه، و تأمین آزادی‌های مشروع، و نظارت بر حسن اجرای قوانین، و پیشگیری از وقوع جرم، و نیز مبارزه‌ی قاطع با فساد.

و ثانیاً: ادامه‌ی رویکرد تحوّلی و اجرای سند تحول موجود با اهتمام ویژه.

و ثالثاً: گسترش فناوری‌های نوین و تضمین دستیابی آسان و رایگان مردم به خدمات قضائی.

و رابعاً: گماردن نیروهای کارآمد و جهادی و فاضل و صالح در مسئولیتها، و تربیت مدیران شایسته برای سطوح عالی و میانی قضائی و اداری.

و خامساً: ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و حفظ عزت و منزلت ایشان، و متقابلاً برخورد قاطع با معدود افراد متخلّف.

و سادساً: ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان که دارای برکاتِ بسیار است.

توفیقات جنابعالی و همکارانتان را از خداوند متعال مسألت میکنم و امیدوارم خدمات شما موجب رضای خدا و خلق گردد. بحوله و قوّته؛ و السلام علیکم و رحمةالله

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۰ تیر ۱۴۰۰



رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه بعد از قرائت متن حکم رهبر حکیم انقلاب بیان کرد: ۲۸ خرداد قطعا از ایام‌الله است. این انتخابات پرشور نشان داد قاطبه ملت ایران از زن و مرد و کسانی که می‌توانستند رای بدهند، با همه سختی‌ها که همه بدان معترف هستند به ندای ملکوتی مقام معظم رهبری پاسخ مثبت دادند.

وی افزود: همه شاهد صف‌های طولانی مردم بودیم، در شرایطی که موج تبلیغات مسموم از سوی دشمنان غربی و غیر غربی با بمباران تبلیغات از فضای مجازی و رسانه‌های سمعی و بصری و افراد بدبختی که زیره خوار دشمن هستند تبلیغات کردند تا پای صندوق‌های رای نروید، اما هیج کدام در دل مردم کوچکترین اثری نداشت.

آیت الله محمدی گلپایگانی با تاکید بر اینکه همه جهان از پایبندی ملت ایران متعجب شدند افزود: من از همه مردم، رهبر معظم انقلاب و دست‌اندرکاران انتخابات که پای کار ایستادند تشکر می‌کنم. در انتخابات این دوره آب از آب تکان نخورد و مردم با آرامش کامل پای صندوق رای رفتند و به کاندید خود رای دادند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی بالاترین رای را در این دوره کسب کرد ادامه داد: ملت ایران او را انتخاب کردند و همین افتخار بس که در حکم رهبر انقلاب کلمه «افتخارآمیز» برای ایشان بکار برده شده است.

وی خطاب به آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: این مهم است که طی این سال‌ها شما چه اقداماتی انجام دادید همه کارخانه‌هایی که احیا شده است. سفرهای شما به استان‌های مختلف باعث امیدواری مردم شد. البته آیت‌الله رئیسی از اول کارشان همین گونه بودند. مطمئن هستم در زمان تصدی در ریاست جمهوری این مشکلات حل خواهد شد. ما هم برای موفقیت او دعا می‌کنیم.

آیت الله محمدی گلپایگانی با اشاره به سوابق حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای گفت: ایشان از ابتدای کار که از سن ۱۶ سالگی بود تاکنون تمام مراحل را پله به پله طی کردند و در مسئولیت‌های مختلف اعم از دادستان کل کشور وزارت اطلاعات و ... موفق بودند. دو ویژگی حجت الاسلام و المسملمین محسنی اژه‌ای اولا قاطعیت است که اگر به یقین رسیدند شخصی متخلف است اقدام لازم را انجام می‌دهد و ملاحظه کاری ندارد. امروز ملاحظه‌کاری باعث ایجاد مشکلات ما شده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ویژگی دوم حجت الاسلام و المسملمین محسنی اژه‌ای ساده زیستی اوست. من افتخار همسایگی او را دارم. زندگی وی زندگی طلبگی ساده است که این نیاز امروز مسئولان ماست. ساده زیست باشند. با اینکه مسئولیت‌های مختلف دارند همان روش را دارد. ان شاءالله با توصیه‌های رهبر انقلاب توفیق بیشتری خواهند داشت و منآینده خوبی را برای قوه قضاییه انتظار دارم.
Share/Save/Bookmark