توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47701
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸
ای دل غافل شب انتخابات شد؛ روحانی به مناطق محروم سر بزند
عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نسبت به بی‌عملی‌ ۴ ساله دولت روحانی و کم‌توجهی به مناطق محروم اظهار نگرانی کرد. عبدالله ناصری از روحانی خواسته در یکی دو ماه باقی مانده، قضای سه سال و نیم کم‌کاری را بكند
ای دل غافل شب انتخابات شد؛ روحانی به مناطق محروم سر بزند
به گزارش خط نيوز، ناصری در روزنامه شرق نوشت: برای بررسی کارنامه دولت آقای روحانی، پیش از هر چیز باید بپذیریم که برخی از فرصت‌های طلایی از دست رفته در این سه سال و اندی، باعث شده که امروز جامعه و نخبگان، دامنه انتظارات خود را از قوه مجریه بالا نبرند، اما این به آن معنا نیست که می‌توانیم در عین امیدواری به پیروزی آقای روحانی در انتخابات سال ۹۶، نگران بازی طرف مقابل نباشیم.

وی با بیان اینکه روحانی از تهران به مناطق محروم برود خاطرنشان کرد: درست است که یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم در کارنامه‌ کاری‌اش، مسئله حقوق شهروندی است، اما به نظر می‌رسد این موضوع بیش از آنکه رویکردی ملی داشته، برای نخبگان جامعه جذاب باشد. پیشنهادم به آقای روحانی این است که براساس برنامه کاری خود، اکنون پا را از تهران فراتر گذاشته و برای انتخابات به کارزار واقعی جامعه در سطوح مختلف آن و مخصوصا مناطق محروم کشور وارد شوند. براساس تجربیاتی که دارم، وقتی کابینه و هیئت دولت از تهران بیرون می‌رود، با واقعیت‌های تازه‌ای از مشکلات جامعه آشنا می‌شود که تلاش برای رفع آنها می‌تواند نقطه درخشان کارنامه آقای روحانی حتی در این اندک زمان باقی مانده باشد. عضو سازمان منحله مجاهدین (انقلاب) می‌افزاید: خروج از تهران، این فرصت را به روحانی می‌دهد که از نزدیک با محرومیت‌ها و دغدغه‌های جدی مردم کشور مواجه شود. در شرایطی که مشکل اشتغال، حوادث طبیعی، خسارت‌های به بارآمده از بلایای طبیعی و ریزگردها، تقریبا بیشتر استان‌های محروم را تحت فشار قرار داده، آقای روحانی با این واقعیت مواجه است که در طول این سه سال و اندی، در جهت اغناسازی] اقناع! [افکار عمومی به خاطر نداشتن یک تیم رسانه‌ای خوب، ضعیف عمل کرده و حالا وقت آن است که صادقانه با مردم از شرایطی که تحویل گرفته و شرایطی که امروز با آن مواجه است، سخن بگوید. (!)

وی در پایان بدون توضیح درباره علت بی‌اعتنایی طولانی‌مدت ائتلاف دولت و اصلاح‌طلبان به مردم می‌نویسد؛ اگر رئیس‌جمهور، به شناسایی واقعیت‌های ملموس جامعه و به قول معروف مشکلات کف خیابان بپردازد و شجاعانه برای رفع سریع آنها برنامه‌ریزی‌ کند و درباره چالش‌های پیش رو و حل آنها با مردم سخن بگوید، مردم ما صداقت را در هر زمان و لحظه‌ای باور دارند و امیدوارند که رئیس‌جمهورشان برای حل مشکلات آنها - که شاید در مواقعی خبرش به مرکز نرسد - به پیششان رفته و دست به کار شود.

منبع: کیهان
Share/Save/Bookmark