توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64171
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۶
یک کارشناس مسائل بین‌الملل:
آمریکا برای ثبات منطقه هیچ ارزشی قائل نیست/ ناامن سازی عراق؛ یک استراتژی برای مداخله
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا استراتژی ناامن سازی عراق را برای مداخله در این کشور دنبال می کند و برای ثبات منطقه هیچ ارزشی قائل نیست.
آمریکا برای ثبات منطقه هیچ ارزشی قائل نیست/ ناامن سازی عراق؛ یک استراتژی برای مداخله
به گزارش خط نیوز؛ حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگار مرصاد درباره اقدامات آمریکا در راستای ناامن سازی عراق با استفاده از ظرفیت حداکثری تروریست ها اظهار داشت: استراتژی، رویکرد و راهبرد کلان آمریکا در عراق ناامن سازی این کشور است.

وی افزود: اینکه چرا آمریکا به دنبال ناامن نگهداشتن عراق است به این دلیل است که اگر عراق با ثبات و به دور از خشونت و تروریست باشد بهانه ای برای مداخله آمریکا در عراق پیش نخواهد آمد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: بر همین مبنا آمریکا از طریق ابزارهای خود که مهم‌ترین آن گروه‌های تروریستی و تکفیری شامل داعش، بقایای القاعده و گروه‌های وابسته به عربستان و حوزه خلیج فارس سعی می کند بحران و ناامنی را در عراق تقویت کنند و آن را مستمسک و دستمایه ای برای توجیه مداخلات خود و تاراج ثروت این کشور قرار داد.

غفاری گفت: ناامن سازی عراق یک راهبرد مشترک است و تنها ترامپ به آن پایبند نیست؛ نباید فراموش کنیم که تاسیس داعش در دوران ریاست جمهوری اوباما انجام شد، همچنین جو بایدن رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امسال از اصلی ترین وضع کنندگان نظریه تجزیه عراق به سه بخش شیعه، سنی و کردی است.

وی عنوان کرد: آمریکایی که با آن مواجه هستیم چه جمهوری خواه و چه دموکرات‌های آن، استراتژی ناامن سازی عراق را برای مداخله در این کشور دنبال می کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: عراق باید توطئه‌های آمریکا را به طور کامل رصد کند و ملت خود را در جریان آنها قرار دهد همچنین دولت و پارلمان عراق در برابر وعده های آمریکا نباید بازی بخورد زیرا آمریکا نشان داده برای حاکمیت عراق و ثبات این کشور ارزشی قائل نیست.

وی عنوان کرد: همچنین عراق باید به صورت کامل و همه جانبه در برابر هرگونه اشغالگری آمریکا اعم از حضور نظامی و نفوذ سیاسی آن مقاومت کند و مهره های نفوذی آمریکا در عراق را شناسایی کند و از تصدی‌گری آنها به پست های مهم حکومتی و اجرایی جلوگیری کند.
Share/Save/Bookmark