توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55992
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۷
دود بی‌تدبیری ارزی دولت در چشم کارگران رفت
رئیس یک حزب اصلاح‌طلب با انتقاد از سوءمدیریت اقتصادی دولت که موجب رانت ده‌ها هزار میلیارد تومانی شد، گفت: مسئولین دولتی حرف زدند، اما طور دیگری عمل کردند.»
دود بی‌تدبیری ارزی دولت در چشم کارگران رفت
به گزارش خط نيوز، حسین کمالی دبیرکل حزب کار در نشست هیئت اجرایی خانه کارگر گفت: یک بار به آقای رئیس‌جمهور گفتم که دچار اعتمادسوزی شده‌ایم. اعتماد بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی است. مسئولان ما حرف زدند اما طور دیگری عمل کردند، می‌آیند طلا می‌فروشند اما بعد فردی را که در حجم بالا طلا خریده دستگیر می‌کنند. باید پرسید چرا می‌فروشید که بعد بخواهید بگیرید.

وی افزود: تغییر نرخ ارز در وضعیت پیش آمده موجب شد که جامعه کارگری بیشترین ضربه را بخورد قدرت خرید آنها نصف شده است. هرکسی به هر طریقی توانسته قیمت‌ها را بالا برده است. به غیر از یک سری کالاها بسیاری از آنها قیمت‌های افسارگسیخته یافته‌اند. در چنین شرایطی یک کارگر از کجا باید هزینه‌های زندگی‌اش را تامین کند. اگر دستمزد خوبی ندهند چرخ زندگی به خوبی نمی‌چرخد. اگر هم بخواهند دستمزد بالایی بدهند بیکاری ایجاد می‌شود و اخراج‌ها صورت می‌گیرد.

وی اشاره کرد: پنج سال پیش در سلسله جلساتی که با آقای ربیعی وزیر وقت کار داشتم نکاتی را درخصوص اصلاح ساختار اقتصادی با وی مطرح کردم. در پایان آن جلسات ربیعی به من گفت من این مسائل و نکات را با توجه به رویکردهای فعلی نمی‌توانم در دولت جا بیندازم.

وی تاکید کرد: سیکل کنونی کشور معیوب است. کجای دنیا وقتی مسائل و مشکلاتی پیش می‌آید و اعتراضات صورت می‌گیرد به پایه ایدئولوژیک آن کشور می‌رسد چرا مسئولان ما بار مشکلات و اشتباهات را به دوش نمی‌گیرند و اجازه می‌دهند که مسائل و مشکلات برعهده اسلام، نظام و رهبری گذاشته شود؟

وی با اشاره به دوران حضور خود در وزارت کار و امور اجتماعی گفت: من 12 سال وزیر کار بودم همیشه شفاف حرف می‌زدم و عمل می‌کردم وعده نمی‌دادم ابتدا عمل را انجام می‌دادم بعد آن را اعلام می‌کردم. اعتقاد داریم سیاست‌های دولت باید برای مردم شفاف باشد.

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: اکنون آمده‌اند 200 شرکت را در مجموعه شستا برای فروش گذاشته‌اند اگر احتیاط صورت نگیرد ممکن است همه اینها به دست مال‌خرها بیفتند این اموال متعلق به این ملت است چرا کارگران نباید بتوانند خودشان آنها را بگیرند.

وی با ذکر یک مثال توضیح داد: 20 درصد سهام یک کارخانه به قیمت 200 میلیارد تومان برای واگذاری گذاشته‌اند اما کاری کردند که رقبا از صحنه خارج شود. فردی آمده گفته که ظرف پنج سال 40 میلیارد تومان برای این سهام می‌دهم این فرد رفته از بانک خاورمیانه وام گرفته است مشخص شده که ارزش واقعی آن سهام نه 200 میلیارد تومان بلکه 680 میلیارد تومان است.

منبع: کیهان
Share/Save/Bookmark