توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44642
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
دست‌ درازی به اموال کارگران
عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران با بیان اینکه دست‌درازی به اموال کارگری در بخش درمان تأمین اجتماعی چالش بزرگی است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی متعلق به مردم و کارگران است.
به گزارش خط نیوز به نقل از فارس، هادی ساداتی امشب در پنجمین کنگره خانه کارگر مازندران که به میزبانی شهرستان قائم‌شهر برگزار شد با بیان اینکه این کنگره نمایش اجتماع کارگری و بیان‌گر توان و قدرت کارگری است، اظهار کرد: کارگران از ابتدای انقلاب خود را نشان دادند و همچنان از نظام حمایت می‌کنند و در زیر پرچم ولایت به کار و تولید مشغول هستند.

وی افزود: این‌روزها زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر قانون کار شنیده می‌شود و برخی‌ها فکر می‌کنند که کار حتماً باید به کارفرمایان باشد و برخی‌ها تجمع کارگری را انجام کار به نفع کارگران می‌دانند و این در حالی است که قانون‌کار باید سه‌جانبه‌گرا باشد.

مسؤول انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مازندران تصریح کرد: بزرگ‌ترین کارفرمای ما دولت است و قوانین باید به‌گونه‌ای باشد که نه کارگر و نه کارفرما آسیب بیند.

ساداتی، کارفرما را ولی‌نعمت کار و کارگر را بازوی توانمند کار برشمرد و گفت: دستورالعمل‌ها باید به نفع هر دو باشد چرا که ما یک جانبه‌گرایی را نمی‌پسندیم و انتظار داریم در جایی از قوانین ما را لگد نکنند و حقوق کارگران را نادیده نگیرند.

عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران اظهار کرد: به‌عنوان عضو جامعه کارگری در کنگره بزرگ کارگری مازندران به تغییر قانون اعتراض داریم چرا که باید سهم ما هم در قانون دیده شده و کارگری در قانون مستضعف‌تر نشود.

ساداتی به بیمه کارگران ساختمانی در مازندران اشاره کرد و گفت: عدم ارائه سهمیه بیمه سال 95 مشکل ما در سطح کشور است که شکایت خود را به دیوان عدالت اداری برده‌ایم تا رسیدگی شود.

این مسؤول با بیان اینکه دست‌اندازی به اموال کارگری در بخش درمان تأمین اجتماعی چالش بزرگی است، افزود: چرا که سازمان تأمین اجتماعی متعلق به مردم و کارگران است.

وی در پایان به سخنان چند روز پیش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: چند روز پیش حرفی را از زبان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شنیدم که گفت پزشکان ما کمتر از کارگران ساختمانی حقوق می‌گیرند که با تمام احترامی که قائلم باید بگویم اگر شما ما را با هر گروه دیگری مقایسه می‌کردید جای اعتراض نداشت اما کارگران ساختمانی ما میانگین حقوق روزانه‌شان 40 هزار تومان است و برخی از آنها زیر میزان حقوق سالانه شورای کار حقوق دارند و این مقایسه انصاف نیست.
Share/Save/Bookmark