توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28695
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۸
نشریه اقتصادی تیم احمدی نژاد منتشر شد،
یک دور سبز، رقیب دور قرمزها می شود
یک دور سبز، رقیب دور قرمزها می شود
با انتشار یک نشریه اقتصادی، تحرکات تیم اقتصادی احمدی نژاد رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت.

به گزارش خط نیوز به نقل از الف ، نشریه "بررسی های اقتصادی" که توسط تیم اقتصادی همراه رییس جمهور دولت های نهم و دهم منتشر می شود، در اولین شماره خود محمدرضا فرزین را با تحلیلی در مورد دلیل شکست فراخوان دولت برای انصراف از یارانه، بر روی جلد خود نشانده است.

علاوه بر محمدرضا فرزین (معاون وزیر اقتصاد و دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها)، محمد سلیمانی (وزیر سابق ارتباطات)، صادق خلیلیان (وزیر سابق کشاورزی)، عبدالرضا داوری (نماینده دولت در مناظرات اقتصادی مختلف) نیز در این شماره بررسی های اقتصادی قلم زده اند. 



بررسی های اقتصادی، در حوزه بین الملل مطالبی در مورد بحران اوکراین، اقتصاد سیاسی جام جهانی برزیل و تحلیل ماجرای مک فارلین از منظر اقتصاد سیاسی منتشر کرده است.

در حوزه نظری نیز یادداشت هایی در مورد نائومی کلاین، دیوید هاروی و توماس پیکتی درج شده است.

رشد ۷۰ درصدی واردات کالاهای چینی، میزان قیمت واقعی تورم مواد غذایی، سهم ۷۵ درصدی ۵ درصدی ها از نقدینگی، خزانه های خالی محملی برای تجویز ریاضت نیز از دیگر عناوین این نشریه به شمار می روند.

بررسی های اقتصادی بر روی دکه باید با نشریاتی همچون تجارت فردا و گفتمان الگو رقابت کند.

تجارت فردا، هفته نامه پرتیراژ طیف اقتصاددانان نزدیک به دولت است که بعد از انتخاب دولت جدید نیز عمدتا با حال و هوای حمایت از دولت منتشر شده و نقش ارگان فکری غیررسمی اقتصادی دولت را بازی می کند. 



گفتمان الگو، نشریه اقتصادی، فکری دیگری است که فعلا به صورت دو ماهنامه منتشر می شود و تلاش کرده رویه ای معتدل تر نسبت به نشریات اقتصادی دو سر طیف موافق و مخالف دولت را در پیش گیرد. 



بخش اقتصادی خط نیوز از شفاف سازی، رقابت و تعاطی افکار در حوزه اقتصادی و سایر حوزه ها استقبال می کند.
Share/Save/Bookmark