توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34328
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۸
ایران با تولید ۱ میلیونی، هجدهمین خودروساز جهان شد + جدول
تولید خودروی ایران با افزایش ۴۶.۷درصدی در سال ۲۰۱۴ به یک‌میلیون و ۹۰هزار و ۸۴۶ دستگاه رسید.
ایران با تولید ۱ میلیونی، هجدهمین خودروساز جهان شد + جدول
به گزارش خط نیوز ، سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودروی جهان در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد تولید خودروی ایران در این سال به بالای یک‌میلیون دستگاه رسیده است.

بر اساس این گزارش تولید خودروی ایران در این سال با رشد ۴۶.۷درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده و به یک‌میلیون و ۹۰هزار و ۸۴۶ دستگاه رسیده است.

تولید خودروی سواری ایران در این سال ۹۲۵هزار و ۹۷۵ دستگاه بوده است. ایران در این سال همچنین ۱۶۴هزار و ۸۷۱ دستگاه خودروی تجاری تولید کرده است.

میان کشورهای خودروساز جهان، ایران رتبه ۱۸ را در سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص داده است. چین با تولید ۲۳میلیون و ۷۲۲هزار دستگاه بزرگترین خودروساز جهان در این سال بوده است و آمریکا با ۱۱میلیون و ۶۶۰هزار دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با ۹هزار و ۷۷۴هزار دستگاه در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

کشورهایی مثل ایتالیا، استرالیا، اتریش و هلند تولید خودروی کمتری نسبت به ایران در سال ۲۰۱۴ داشته‌اند.

ایران میان تولیدکنندگان خودرو طی سال ۲۰۱۴ دو رتبه صعود داشته است. رتبه ایران در سال ۲۰۱۳ که ۷۴۳هزار دستگاه خودرو تولید کرد ۲۰ اعلام شده بود.

به‌لحاظ میزان رشد تولید خودرو در سال ۲۰۱۴، رتبه دوم جهان به ایران رسیده است. فنلاند با رشد ۴۸۴درصدی تولید خودروی خود در سال ۲۰۱۴ در رتبه نخست از این نظر قرار گرفته است. کل تولید خودروی فنلاند در این سال ۴۵هزار دستگاه اعلام شده است.

اسلوونی با رشد ۲۶.۵درصدی تولید خود در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته است. تولید خودروی اسلونی ۱۱۸هزار دستگاه اعلام شده است.

ایران از نظر تولید خودروهای سواری در رتبه ۱۶ و از نظر تولید خودروهای تجاری در رتبه ۱۹ جهان جای گرفته است.

بر اساس این گزارش کل تولید خودروی جهان در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۸۷میلیون و ۵۰۷هزار و ۲۷ دستگاه بوده است. تولید خودروی جهان در این سال با رشد ۲.۶درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

آمار تولید خودرو در جهان
۲۰۱۴



/تسنیم

Share/Save/Bookmark