توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 21070
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۳
سپاه، از مردم با مردم و برای مردم
مهدی فضائلی
دقت در تلاش های دشمن خصوصا در بعد رسانه ای این واقعیت را نمایان می سازد که فاصله انداختن بین مردم و سپاه از محورهای مهم این تلاش است که به شیوه های مختلف دنبال می شود.
سپاه، از مردم با مردم و برای مردم
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنقدر بزرگ، مقتدر و تأثیرگذار هست که از بدو تأسیس تاکنون و هر چه جلوتر آمده‌ایم، هم بزرگان و دوستداران انقلاب به اهمیت آن بیشتر پی برده‌اند و در رثای آن بیشتر می‌گویند و هم دشمنان انقلاب در دشمنی با آن تلاششان را مضاعف کرده‌اند.
عظمت و بزرگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخاسته از عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی است و چون این مجموعه، پاسدار و حافظ چنین انقلابی است و در این پاسداری خوش درخشیده است، کینه توزان و خصم پیشگان نسبت به انقلاب از این نهاد کینه به دل دارند و دوستداران و علاقه مندان انقلاب به آن دل بسته اند.
آنچه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به چنین موقعیت و جایگاه بامنزلتی رسانده که شعاع تأثیرگذاری اش به مرزهای ایران محدود نشود و کشورهای گوناگون منطقه ای و فرامنطقه ای را نیز در برگیرد و در داخل کشور نیز از تلاش های امنیتی و نظامی فراتر رود و حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را نیز شامل شود، سرمایه ها و داشته های گرانسنگی چون ایمان به خداوند، هوشمندی، تجربه، ایثار و فداکاری و نیروهای زبده و بااخلاص است؛ اما در کنار این سرمایه های ذی قیمت، از مردم بودن با مردم بودن و برای مردم بودن را نمی توان و نباید نادیده گرفت. دقت در تلاش های دشمن خصوصا در بعد رسانه ای این واقعیت را نمایان می سازد که فاصله انداختن بین مردم و سپاه از محورهای مهم این تلاش است که به شیوه های مختلف دنبال می شود.
برای خنثی سازی این تلاش ها و مقابله با آنها و همچنین تقویت روزافزون این ارتباط، متقابلاً سازوکارهایی لازم است؛ این سازوکارها عمدتاً از جنس تلاش های فرهنگی و نرم است هر چند به این محدوده خلاصه نمی شود.
منبع: جام جم
Share/Save/Bookmark