توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 10197
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۵
تشییع پیکر پاک شهید شاطری در سمنان/گزارش تصویری
با انتقال و تشییع پیکر مطهر سردار شهید ˈحسن شاطریˈ مسوول ستاد بازسازی لبنان در سمنان بار دیگر شمیم شهادت در این شهر شهید پرور پیچید و مردم این خطه عشق و وفاداری خود را به مقام شهید و شهادت ابراز کردند.
تشییع پیکر پاک شهید شاطری در سمنان/گزارش تصویری
سردار شاطری که در حملات جنایت کارانه صهیونیستها به درجه رفیع شهادت نایل آمده است سرداری از دیار غیور مردان سمنان بود که پس از دوران دفاع مقدس، به مشارکت در بازسازی لبنان پرداخت.

آیین تشییع پیکر این شهید بزرگوار روز جمعه در حالی در سمنان برگزار شد که بسیاری از همرزمانش در دوران دفاع مقدس در این مراسم اشک ماتم ریختند و دوران خوش دفاع مقدس را بار دیگر در اذهان زنده کردند.

حضور بیش از ۳۰ تن از همکاران لبنانی و سوری شهید شاطری که یکپارچه سیاهپوش بودند و در غم این شهید اشک می ریختند حال و هوایی دیگر به این آیین بخشیده بود.

در این آیین پیام تبریک و تسلیت و ابراز همدری وزیر راه و ترابری لبنان و نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان خطاب به مردم سمنان اعلام شد.

قبل از انجام تشییع پیکر در محل معراج شهدای سمنان مراسم نوحه خوانی و قرائت قرآن کریم برگزار شد و شرکت کنندگان در فضایی حزن آلود دعای فرج آقا امام زمان (عج) را زمزمه کردند.

در این مکان یکی از همکاران لبنانی شهید شاطری در سخنانی با ابراز تاسف از شهادت این استاد اخلاق و عمل، از وی به نیکی یاد کرد و گفت: فعالیت ها و عملکرد شهید شاطری یک کلاس درس برای همکاران وی بود.

در ادامه این مراسم جنازه این شهید که در تابوتی همراه با عکس و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی قرار گرفته بود در میان فریادهای یا حسین (ع) و الله اکبر گویان در آغوش هزاران نفر از مردم سمنان قرار گرفت.

بسیاری از همرزمان دوران دفاع مقدس و دوستداران شهیدان در این مراسم با سینه زنی و نوحه خوانی جنایات صهیونیست ها را بشدت محکوم کردند و فضایی دیگر به این آیین بخشیدند.

در ادامه آیین تشییع پیکر شهید شاطری در میدان امام سمنان نماز میت توسط حجت الاسلام والمسلمین ˈطباطباییˈ نماینده ولی فقیه در جنوب لبنان بر پیکر این شهید اقامه شد و آیین تشییع به سمت گلزار شهدای سمنان واقع در امام زاده یحیی ابن موسی (ع) ادامه یافت.

حضور بانوان و نیز جوانان در این آیین بسیار چشمگیر و گسترده بود و این آیین بار دیگر مراسم تشییع پیکرهای شهدای دوران دفاع مقدس را در یادها زنده کرد.

سردار شهید حسن شاطری رییس ستاد بازسازی ایران در لبنان از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که در امور مهندسی جنگ، راهسازی و جاده سازی در مناطق جنگی فعالیت داشت.

وی بعد از جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، در جنوب این کشور مسوولیت هیات ایرانی بازسازی جنوب لبنان را برعهده داشت.

سردار شهید حسن شاطری روز سه‌شنبه گذشته به دست مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید
 
Share/Save/Bookmark