پايگاه خبری تحليلی خط نيوز 5 آبان 1393 ساعت 18:36 http://khatnews.com/vdcb90bf.rhbgapiuur.html -------------------------------------------------- عنوان : تهاجم هیأت‌ها و تهاجم به هیأت‌ها هادی شریفی -------------------------------------------------- متن : "همانا در قتل حسین(ع) حرارتی در دل مومنان است که هیچگاه به سردی نمی گراید"؛ این گفتار پیامبرعظیم الشان اسلام(ص) است که سالهای سال تاریخ تشیع را راهبری کرده است. تاریخی که سراسر مملو از رشادتها، مبارزات و ستیزه گری بر علیه ظلم و بیداد خودکامگان و مستبدان است و حرارتی که شعله ور شده و تا ظهور قائم آل محمد(ص) و حتی قیامت و مجازات قاتلینش خاموش نخواهد شد. حرارتی که گرمای آن اسلام ناب محمدی که میوه آن تشیع است را گداخته است و اگر نبود، نه تشیعی بود و نه اسلامی. همانگونه که سرزمین اصلی اسلام را اکنون وهابیت و انحراف از اسلام فراگرفته و اهل بیت پیامبر(ص) را در زادگاهشان در مهجوریت کامل فرو برده است؛ و همین است که امام راحل(ره) می فرمایند :"این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" و نشان اصلی این حرارت، عزاداری ها و در رأس آن، مجالس و هیات های عزاداری اند که سالهای سال محل نگهداری و انتقال این پیام عظیم بوده اند. امام خمینی (ره) می فرمایند: "هر مکتبی هیاهو می خواهد، باید پایش سینه بزنند، هر مکتبی تا پایش سینه زن نباشد تا پایش گریه کن نباشد تا پایش توی سرو سینه زدن نباشد حفظ نمی شود" (بیانات در جمع روحانیون ۱۷/۴ /۵۸) در عصر حاضر نیز با توجه به آثار و برکات عظیم عزاداری برای اهل بیت(ع) و نقش عمیق و موثر هیات ها در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن تهاجم فرهنگی و یا به تعبیر امام خامنه ای "ناتوی فرهنگی"، همانگونه که ایشان فرمودند هیأت ها نقش اصلی و اساسی را در مقابله با این تهاجمات دشمن ایفا می کنند و به خوبی توانسته اند در برابر تهاجمات سخت و نرم، و نظامی و فرهنگی، مرکز اصلی مقاومت و تربیت نیروی ولایی و مبارز باشند و در صف اول مبارزه با فساد و تهاجم قرار گیرند. لذا دشمنان دین اسلام، مذهب تشیع و جمهوری اسلامی ایران که مولود فرهنگ ناب تشیع است به خوبی از این قدرت نرم هیأت ها آگاهند و به خوبی می دانند تا وقتی که پرچم های سیاه عزاداری اهل بیت(ع) و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در خیابان ها و کوچه ها به اهتزار در بیایند و یکسره پیام شهادت طلبی و ولایت مداری را زنده کنند، کاری از پیش نمی توانند ببرند لذا بر آن شده اند که هجمه و تهاجم خود را بر اصلی ترین سنگر تشیع که متشکل از علما، مادحین اهل بیت(ع) و عزاداران ولایی و شهادت طلب است وارد کنند. بیهوده خواندن، افراطی جلوه دادن، غیرتوحیدی خواندن، آسیب شناسی های مغرضانه و تخریبی، طرح مباحث اختلافی و تفرقه افکن، ورود بدعت های نامناسب و تایید نشده در عزاداری و... مباحثی است که مغرضانه یا جاهلانه برای تخریب هیاتها مطرح می شود وهمه باید مراقب باشند تا از بهانه دادن به دست دشمن پرهیز کنند و چه بسا گفتار و سبکی در عزاداری مطلوب باشد اما جلوه بیرونی و جهانی آن مخل وحدت و یا عقلانیت ناب شیعه باشد و همانگونه که قرآن به واسطه شأن نزول آیه مبارکه "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَقُولُواْ رَاعِنَا وَقُولُواْ انظُرْنَا وَاسْمَعُوا وَلِلکَافِرِینَ عَذَابٌ أَلِیمٌ" (سوره مبارکه بقره آیه ۱۰۴) دستور می دهد، باید از اینگونه موارد پرهیز کرد. در تفاسیر از قول ابن عباس آمده است مسلمانان صدر اسلام هنگامى که پیامبر (صلی الله علیه و آله) مشغول سخن گفتن بود و بیان آیات و احکام الهى مى‏ کرد، گاهى از او مى‏ خواستند کمى با تأنّى سخن بگوید تا بتوانند مطالب را خوب درک کنند، و سؤالات و خواسته‏ هاى خود را نیز مطرح نمایند. براى این درخواست، جمله‏ "راعنا" که به معنى مهلت دادن است به کار مى‏ بردند. ولى یهود همین کلمه "راعنا" را از ماده "رعونه" که به معنى کودنى و حماقت است استعمال مى‏ کردند. (در صورت اول مفهومش این است: "به ما مهلت بده" ولى در صورت دوم یعنی اینکه "ما را تحمیق کن"!). در اینجا براى یهود دستاویزى پیدا شده بود که با استفاده از همان جمله ‏اى که مسلمانان مى‏ گفتند، پیامبر یا مسلمانان را مسخره کنند. این آیه نازل شد و براى جلوگیرى از این سوء استفاده به مؤمنان دستور داد به جاى "راعنا"، "اُنظرنا" را به کار برند که همان مفهوم را مى ‏رساند و دستاویزى براى دشمن مغرض نیست. اما با وجود تهاجمات گسترده به شیعه علی الخصوص در دوره کنونی و پیدایش نوادگان صهیونیستی آل ابی سفیان و حجاج بن یوسف با پرچم داعش که به جرم شیعه گی سر می برند و جان و مال و ناموس شیعیان را بر خود مباح می دارند و لزوم وحدت مسلمانان و وحدت شیعه و سنی بر علیه تهاجمات، بهترین راه برای این مهم، تأسی از فرمایشات امام خامنه ای است که همیشه راهگشای راه بوده است. باشد که رستگار شویم. اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الاِسْلامَ وَاَهْلَهُ وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ.