توضیحی درباره فتوای مقام معظم رهبری برای آقای اوباما

17 فروردين 1394 ساعت 8:22

باید به آقای اوباما متذکر شد که فتوای مورد استقبال وی پیش از آن که اسلامی و شیعی باشد، بنیادی عقلی و انسانی دارد و مخاطب آن، همه دولتها و قدرتها و همه بشریت می باشد.


به گزارش خط نیوز "مهدی نصیری" ، «توضیحی برای آقای اوباما در باره فتوای مقام معظم رهبری»؛‌ رییس جمهور آمریکا بار دیگر در سخنرانی اخیر خود پس از صدور بیانیه لوزان، از فتوای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مبنی بر حرمت ساخت سلاح هسته ای استقبال کرد. برخی دیگر از مقامات غربی یا متمایل به غرب نظیر اردوغان نیز پیشتر از این فتوا استقبال کرده بودند.


به نظر می رسد باید در باره این فتوا توضیحی را برای اطلاع آقای اوباما و دیگر مقامات غربی ارائه کرد.


بر اساس مبنایی در فقه شیعه و امامیه که پشتوانه محکم عقلی و نقلی دارد، صدور احکام شرعی از جانب خداوند گزاف و بی حکمت نبوده بلکه تابع مصالح و مفاسد واقعی می باشد. یعنی اگر چیزی واجب می‌شود، به دلیل وجود مصلحت واقعی اکید در آن است و اگر چیزی حرام می‌شود به علت وجود مفسده واقعی اکید در آن است.


به عبارت دیگر احکام الهی برای تامین مصالح و منافع دنیوی و اخروی انسانها جعل و ابلاغ می شوند و عمل به آنها منجر به سعادت این جهانی و آن جهانی بشریت می شود. از همین رو این احکام مختص به یک قوم و ملت و جغرافیای خاصی نبوده و برای کل جامعه بشری الزام آور و مفید و سود بخش است.


با این مقدمه باید به آقای اوباما متذکر شد که فتوای مورد استقبال وی پیش از آن که اسلامی و شیعی باشد، بنیادی عقلی و انسانی دارد و مخاطب آن، همه دولتها و قدرتها و همه بشریت می باشد. لذا این که کسانی هم از فتوا اعلام خرسندی کنند و هم واجد بیشترین حجم سلاحهای مخرب هسته ای باشند و از رژیم خطرناک اسراییل که مسلح به این سلاح می باشد، دفاع زبانی و عملی کنند، یا به دلیل عدم درک معنا و مفهوم فتوا است و یا به دلیل مجاز دانستن برخوردهای دو گانه و نفاق آلود با حقایق و ارزشهای عقلی و انسانی و دینی است که البته با شناختی که از آمریکا داریم دلیل دوم واقعیت دارد.


به نظر می رسد آمریکاییها، انسانها و جوامع بشری را آنچنان احمق فرض کرده اند که گویا هرگز این سئوال را برای خود مطرح نخواهند کرد که چرا بزرگترین قدرت نظامی هسته ای دنیا در حالی برای چندمین بار از فتوایی عقلانی و انسانی و دینی دفاع می کند که خود بیش از همه بر خلاف مفاد این فتوا عمل کرده و می کند و بلکه تاکنون تنها استفاده کننده از این سلاح منفور در جنگ خود با کشور ژاپن بوده است.


البته نمی توان انکار کرد که رسانه های عالم‌گیر غربی در ایجاد رخوت و غفلت در بین جوامع بشری و تهی کردن انسان معاصر از عقلانیت تا حد زیادی موفق بوده اند اما این بدان معنا نیست که وجدان بشری به کلی منکوب شده و دیگر هیچ امیدی به احیای آن نیست.


بر اساس پیشگویی های وحیانی و بسیاری از حوادث در جریان اجتماعی و سیاسی، جهان در آستانه یک تحول و بیداری بزرگ است که پایان تمدن مبتنی بر زر و زور و تزویر غرب را رقم خواهد زد.


قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ اسْتَعِینُوا بِاللّهِ وَاصْبِرُواْ إِنَّ الأَرْضَ لِلّهِ یُورِثُهَا مَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ (اعراف/ ۱۲۸)


موسى به قوم خود گفت: «از خدا یارى جویید و پایدارى ورزید، که زمین از آنِ خداست آن را به هر کس از بندگانش که بخواهد، مى‏‌دهد و فرجام [نیک‏] از آنِ پرهیزگاران است.»


کد مطلب: 34969

آدرس مطلب: http://khatnews.com/vdcaoone.49nyi15kk4.html

خط نيوز
  http://khatnews.com