مشغولیت رئیس سازمان محیط زیست به امور حاشیه ای

اظهارات هسته ای ابتکار در نروژ همزمان با سوختن جنگلها در آتش!

29 خرداد 1394 ساعت 14:13

در حالی دومینیوی آتش سوزی جنگل های کشور این بار دامنگیر دو هکتار از جنگل های استان کهکیلویه و بویر احمد شد که همزمان رئیس سازمان محیط زیست در نروژ مشغول رسیدگی به مشکلات دانشجویان ایرانی در نروژ و اظهار نظر درباره مذاکرات هسته ای بود.


به گزارش خط نیوز ، خبرگزاری ایسنا دو خبر را با فاصله ای اندک بر روی خروجی خود قرار داد که هر دو به سازمان حفاظت محیط زیست مربوط بود. یکی درباره خسارت ناشی از آتش سوزی دو هکتار از جنگلهای استان کهکیلویه و بویر احمد و دیگری سفر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست به کشور نروژ و دیدار با وزیر خارجه این کشور.

در خبر اول آمده است: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد خبر داد.

سرهنگ محمد رحیم برزمند در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این آتش‌سوزی در ساعت ۱۹ روز گذشته پنج‌شنبه ۲۸ خرداد ماه در جنگل‌ها و مراتع منطقه "تنگ‌کناره" شهرستان بویراحمد رخ داد.

وی اظهار کرد: این آتش‌سوزی با همکاری و تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان، آتش‌نشانی و نیروهای انتظامی، نیروهای مردمی روستای سرآبتاوه، بخشدار مرکزی بویراحمد و دهیار روستا در ساعت ۲۲ مهار و خاموش شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت آتش‌سوزی خاطرنشان کرد: در یک طرح صیانت که به یک شخص واگذار شده بود این آتش سوزی به علت سهل‌انگاری گردشگران در روشن کردن آتش و خاموش نکردن آن پس از ترک منطقه رخ داد.

برزمند در رابطه با میزان خسارت وارده به جنگل‌ها و مراتع شهرستان تصریح کرد: هنوز میزان خسارت به‌صورت دقیق مشخص نیست اما طبق برآورد اولیه در پی این آتش‌سوزی بیش از دو هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان بویراحمد طعمه حریق شد.

در دیدار وزیر خارجه نروژ مطرح شد
درخواست ابتکار برای حل مشکل دانشجویان ایرانی در نروژ

در خبر دوم ایسنا نیز آمده است: معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، حل مشکلات پیش آمده برای تحصیل برخی از دانشجویان ایرانی در نروژ را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست کشورمان در ادامه سفر به نروژ در دیدار با بورگه برنده، وزیر خارجه این کشور با ابراز امیدواری در دستیابی به یک توافق عادلانه و متوازن که بتواند حقوق هسته‌ای ایران را تضمین کند، درباره اوضاع جاری در منطقه و اقدامات غیراسلامی گروه تروریستی داعش در سوریه وعراق، خاطرنشان کرد: "افراط‌گری محدود به منطقه خاورمیانه نخواهد شد و مهار نکردن آن می‌تواند مشکلات جدی را برای جامعه جهانی به همراه داشته باشد. بر این اساس همکاری مشترک برای مقابله با آن مورد انتظار است."

او با تاکید براهمیت توجه به تبادلات فرهنگی و علمی دو کشور، خواستار حل مشکلات پیش آمده برای تحصیل برخی از دانشجویان ایرانی در این کشور شد.

ابتکار با یادآوری اهمیت جایگاه محیط زیست پیشنهاد کرد که با توجه به ظرفیت‌های دو کشور در موضوعات زیست محیطی، این حوزه به فهرست برنامه همکاری‌های دو کشور اضافه شود.

در این ملاقات وزیر خارجه نروژ نیز با اشاره به سفر سال گذشته خود به ایران و نیز ابراز خرسندی از بهبود مناسبات، اظهار امیدواری کرد که با انجام توافق هسته‌ای فرصت‌های بیش‌تری برای همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف و از جمله محیط زیست ایجاد شود.

برنده وزیر خارجه نروژ هم‌چنین با تشریح مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه خاورمیانه، بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی کشورها تاکید کرد.


کد مطلب: 36148

آدرس مطلب: http://khatnews.com/vdcbw8bf.rhb0apiuur.html

خط نيوز
  http://khatnews.com