اتمام‌حُجت درباره حضور "کلمن" +افشای زوایای جدید فساد

1 ارديبهشت 1394 ساعت 9:35

نخستین دارنده مدال طلای پرورش‌اندام ایران پس از انقلاب با افشای زوایای دیگری از فساد در پرورش اندام کشور نسبت به حضور "کلمن" آمریکایی در ایران اتمام‌حُجت و هشدار داد و گفت: حکم‌های تقلبی و میلیونی سلامت ورزشکاران کشور را تهدید می‌کند.


به گزارش خط نیوز به نقل از تسنیم، در روزهای گذشته که خبر ورود "رونی کلمن" آمریکایی؛ پرورش اندام‌کار معروف به ماشین عضله با دارو در ایران و علی الخصوص پایتخت مطرح شده است، حواشی متعدد از روش ورود و برنامه‌های این فرد باعث شد تا انتقادات ورزشکاران و قهرمانان کشور افزایش یابد، به‌طوریکه در ادامه انتقادات خود نسبت به این رویداد به تسنیم اظهار داشت: این واقعاً وهن یک فدراسیون است که روناک یونسی یک هنرپیشه زن بیاید و سمینار بدنسازی برگزار کند، و از هر نفر ١/٨٠٠/٠٠٠ تومان بگیرند و رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز همکاری و تایید کند.

یزدان راد قهرمان ملی ایران و آسیا

نخستین دارنده مدال طلای بین المللی پرورش اندام ایران پس از انقلاب ادامه داد: واقعاً خجالت نمی‌کشند که چند پکیج برای برنامه‌های این ماشین عضله با دارو درست کردند، پکیج ۵۰۰ هزار تومانی برای عکس گرفتن با "رونی کلمن"، ۷۰۰ هزار تومان برای نشستن در سمینار ٢ساعته، ۸۰۰ هزار تومان برای گواهی‌نامه و کسی که می‌خواهد در مجموع "رونی کلمن" را ببیند و امضاء و عکس بگیرد و در نهایت یک حکم تقلبی بی ارزش بگیرد با تخفیف و منت باید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باید بپردازد.

این قهرمان پیشکسوت پرورش اندام ایران و آسیا افزود: ما ده‌ها قهرمان مانند تبریزی، عباسپور، قرآن نویس، عیاری، عاقلی و ... داریم که علمی و شخصیتی از "کلمن" بالاترند.

عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اصلاً یک فدراسیون چه وظیفه ای دارد جز خدمت‌رسانی آموزشی و سمینار و مسابقه؟ کار احداث و تاسیس و تجهیز که بر عهده وزارت ورزش و ادارات کل است، سیاست گذاری بین المللی هم که وظیفه کمیته المپیک است، پس فدراسیون اگر وظیفه اش که برگزاری مسابقه کشوری و کلاس‌های مربیگری است انجام ندهد، به چه دردی می‌خورد؟ تاریخ این افتضاح دوم اردیبهشت است و جوانان ما نفری خداتوومن باید تهیه کنند که بلکه آنها را بازی دهند. واقعاً باعث تاسف است.

وی اظهار داشت: مطمئناً مربیان و نام آوران و آنهایی که قهرمان و مربی سطح بالا هستند در اینگونه دلقک بازی‌ها که بار علمی ندارد حضور نخواهند داشت، افرادی که از سر بدبختی و نیاز به داشتن این مدارک فاقد ارزش اقدام به حضور نصف و نیمه در آن سالن و پرداخت پول می‌کنند، اسیر نقشه‌های پلید رئیس دزدها و همکارانش شدند و به نوعی شرطی می‌شوند، کسی که بر خلاف صحه می‌گذارد و دارد میبیند چه اوضاعی در این ورزش است و فقط می‌خواهد این عکس یا گواهینامه را در دفتر و سالن یا باشگاهش نصب کند، چطوری آینده و سلامت بچه‌های مردم را میخواهد برنامه ریزی کند؟

این قهرمان پیشکسوت پرورش اندام ایران و آسیا ادامه داد: هم اکنون دیگر در هر کوی‌وبرزنی و هر مکان ورزشی و غیر ورزشی کُوس‌رسوایی مسئولان فدراسیون نقل محفل‌ است و تا این اوضاع در ورزش است، تا خرید و فروش حکم مربیگری و داوری امری عادی و معمول است، پهلوانی کمرنگ و بیرنگ است.

راد تشریح کرد: وقتی کسی از شرق تهران با ٦٠٠ دلار هرگونه حکم و تقدیر نامه و داوری و ... رو به ارباب رجوع بدون حتی رجوع (از طریق پیک موتوری و آژانس تاکسی یا پُست) تحویل می‌دهد و تور اروپایی بدنسازی WBPF با جعل عنوان فدراسیون را به جوانان مردم می‌فروشند، چه توقعی داریم؟

عضو موسسه انجمن بدنسازان ایران ادامه داد: وقتی از غرب تهران گواهی حضور در مراسم رافائل سانتویا (رئیس فدراسیون بین‌المللی پرورش اندام و بدنسازی) در تهران که ٢ ماه پیش در جریان رقابت‌های فیزیک اتفاق افتاد را ٢ میلیون تومان می‌فروشند و طی آن مدرک داوری و روز بعد مربیگری IFBB را به حدود یک هزار نفر فروخته شد و به متقاضیان درب منزل یا محل کار تحویل می‌شود، چه انتظاری می‌شود داشت؟

این قهرمان پیشکسوت پرورش اندام ایران و آسیا تصریح کرد‌: وقتی آدم خودش می‌داند دارد مدرک میخرد و پول حرام رو به حرام خوار راس فدراسیون می‌دهد و آن هم با دریافت باج از شرق و غرب، سکوت میکند و در سازمان (وزارت) تربیت بدنی صورت مساله پاک می‌شود و از مسئولان بازرسی و نظارت بر عملکرد مخفی نگاه میدارند تا به کاسبی‌های بساز بفروش‌هاش با همکارانش در وزارت ادامه بدهند ، دیگه به‌قول خودشون سر به تن ده‌ها هزار جوان می‌خواهند نباشد که مبادا منافع‌شان لطمه بخورد.

راد گفت: داوران، مربیان و قهرمانان ما موظفند روشنگری کنند و از این جریان سرازیر شدن میلیاردها پول جوانان جویای نام به جیب بی سر و ته آقایان جلوگیری کنند. چون دودش در چشم خودشان میرود، زیرا فرداها شاهد خواهیم بود که عده ای بی مایه با احکام پولی و مدال‌های خیالی و جعلی، زحمات قهرمانان واقعی و مربیان زحمتکش را بی‌اجر می‌کنند، حالا آن هم مهم نیست، مهم این است که آینده بچه‌های ما، همسران، جوانان و سلامت جامعه در معرض آسیب جدی از ناحیه فقدان تخصص و پوچی فعالیت‌های فدراسیون است و مملکتی که در آستانه شکوفایی مجدد استعدادها و اقتصاد و نشاط توافق لوزان است باید نیروی کارآمد متخصص و متعهد در چنته داشته باشد.

وی اظهار داشت: از این حیث تهی و فاقد بضاعت است و دروغ و دغل امری عادی و مباح می‌شود و این با ورزش و اهداف جامعه سالم در تضاد است، نگوییم چرا گرفتاریم، به‌خاطر همین اشکالات خودمان است که به ٢ آدم بی‌بته جسارت سوار شدن به همه ارکان فدراسیون را دادیم و حالا شاهدیم که تیم‌شان در داوری و اردوها و همه جا چیدمان می‌شود و به صورت اختاپوسی دست غارتگر خودشان را به همه جا دراز می‌کنند.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد:‌ البته این عوامل‌شان چقدر بدبختند که خود فروشی می‌کنند و برای چندرغاز، کارهای حمالی دو سه نفر را پیش می‌برند. بنده اصلاً به فروش‌های میلیاردی ماشین آلات از طریق رانت توسط آقایان اعتراضی ندارم، نوش جانشان! مسئله این است که در وظایف فدراسیونی و سلامت تیم‌ها، اردوها و پیشبرد این ورزش خیانت نشود و کار تخصصی را دیگر مفتضح و مسخره امیال‌شان نکنند.

مجوز پزشکی برای آموزش‌های "رونی کلمن" در ایران صادر نشده است

در این راستا محمد تقی خانی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اقدامات فدراسیون پزشکی ورزشی ایران نسبت به آمدن "رونی کُلمن" آمریکایی معروف به ماشین عضله با دارو، اظهار داشت: فدراسیون پزشکی ورزشی ایران به هیچ عنوان مجوزی برای فعالیت این فرد نداده و باید از نهادهایی که به این فرد مجور دادند چنین مباحثی را پرسش کرد.

وی با صحه گذاشتن بر خطرات ورود چنین افرادی به کشور که تبدیل به الگوهای ورزشی و رواج مصرف مکمل‌های غیرمجاز می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه برخی مکمل‌ها نیز اصلاً آرد خالی هستند و به راحتی با مبالغ ۲ تا ۳ میلیون تومان به جوانان فروخته می‌شود و این کار به معنای واقعی دزدی در ورزش است.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ایران تصریح کرد: ما وزارت امورخارجه نیستیم و به "رونی کلمن" مجوز حضور و فعالیت آموزشی در ایران را ندادیم، بنابراین نهادهایی که این اجازه را دادند باید پاسخگو باشند، زیرا اصلاً ما از نظر قانونی هم دستمان به جای نمی‌رسد.

تقی خانی خاطرنشان کرد: ولی این را باید عنوان کرد که ما باید در فدراسیون پزشکی ورزشی ایران به صورتی در زمینه مکمل‌های غیرمجاز و دوپینگ عمل کنیم که ده‌ها نفر از این افراد هم به ایران بیایند. ما هیچ نگرانی از حضور آنان نباید داشته باشیم و این منوط به آن است که ما باشگاه‌های خودمان را در سراسر کشور تحت یک نظارت دقیق قرار دهیم، بنابراین قصد داریم تمام باشگاه‌های کشور به خصوص پرورش اندام را نمونه‌برداری و کنترل شدید کنیم تا استفاده مواد نیروزا در ایران ریشه‌کن شود.

افشای نقش مافیا برای حضور "رونی کلمن" آمریکایی در ایران/ کلاس فیگور ماشین‌ عضله برای زنان

همچنین چندی قبل نیز یزدان راد در گفت‌وگو با تسنیم، نسبت به نقش مافیای فساد و شرکت‌های مکمل دارویی جهان برای حضور "رونی کلمن" آمریکایی در ایران هشدار داد و گفت: بنده هفته‌هاست که با رسانه ملی در تماس هستم تا این هشدار را بدهم ولی دریغ از همکاری که با ما شود.

وی ادامه داد: حضور "رونی کلمن" آمریکایی که معروف به ماشین عضله‌سازی با داروست با روش کنونی که فدراسیون پرورش اندام پیش گرفته اصلاً صحیح نیست، زیرا چطور می‌شود یک بازیگر زن (روناک یونسی) مسئول هماهنگی برای حضور این پرورش اندام آمریکایی در ایران باشد و از طرفی دیگر این آمریکایی می‌خواهد برای بانوان کشورمان هم کلاس پرورش اندام بگذارد و این سؤال پیش می‌آید: این ماشین عضله می‌خواهد برای زنان ما فیگور بگیرد؟

راد با انتقاد از هزینه‌های میلیاردی که برای شرکت در کلاس "رونی کلمن" از جوانان کشورمان گرفتند، گفت: چطور امکان دارد هر فردی که می‌خواهد با "رونی کلمن" عکس بگیرد باید ۵ تا ۷ میلیون ریال پرداخت کند و در نهایت افراد باید در حدود ۲۰ میلیون ریال برای حضور ۲ ساعت در کلاس این آمریکایی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در ایران ده‌ها پرورش‌اندام‌کار مطرح کشورمان که اعتبار جهانی هم یدک می‌کشند، حضور دارند و می‌توانند بهترین کلاس‌های آموزشی پرورش اندام را برگزار کنند، عنوان کرد: بنده سال‌ها با "رونی کلمن" بودم و حتی با این فرد زندگی کردم. این فرد حتی نمی‌دانست ایران و خاورمیانه کجاست! "کلمن" فردی است که برای شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ مکمل دارو فعالیت می‌کند و ما ورزشکاران بدن‌سازی چنین افرادی را نمی‌توانیم در جُرگه پرورش اندام کارهای سالم عنوان کنیم، زیرا این افراد در مسابقات مسترالمپیا شرکت می‌کنند که دوپینگ کردن در آن آزاد است، بنابراین ما فقط پرورش اندام کاران جهانی را قبول داریم که دوپینگ نمی‌کنند. از طرفی دیگر در مسابقات مسترالمپیا فقط ۱۵ نفر شرکت می‌کنند، در حالی که در مسابقات جهانی در حدود ۴۰۰ نفر رقابت می‌کنند.

راد ادامه داد: با این وجود اگر "رونی کلمن" ۱۰ سال پیش در ایران حضور پیدا می‌کرد باز هم حرفی نبود، ولی در حال حاضر این ماشین عضله‌سازی با دارو یک دهه است که دیگر در رقابت‌های حرفه‌ای پرورش اندام شرکت نمی‌کند و بازنشسته شده است، حتی به‌ جرات می‌توانم عنوان کنم با توجه به شناختی که بنده از این فرد دارم "کلمن" حتی یک برنامه غذایی نیز نمی‌تواند ارائه کند، به‌ خاطر همین مسئولان هماهنگ‌کننده حضور "کلمن" از پرورش اندام کاران به نام ایرانی خواستند تا وی را همراهی کنند تا بتواند پاسخ شرکت‌کنندگان را بدهد.

قهرمان پرورش اندام ایران و اَسیا با اشاره به اینکه با توجه به شرایط رکود اقتصادی کشور حضور این آمریکایی فقط به اقتصاد و مصرف بی‌رویه مکمل‌ها و خروج ارز از کشور زیان خواهد زد، خاطرنشان کرد: بنده از دکتر تقی‌خانی سرپرست جدید فدراسیون پزشکی ورزشی ایران درخواست می‌کنم که با توجه به زحمات و مطالعات‌شان درباره دوپینگ و مواد نیروزا حتماً نسبت به حضور "رونی کلمن" آمریکایی که به یک تجارت تبدیل شده و میهمانان ویژه وی نه تنها قهرمانان بدن‌سازی بلکه بازیگرهای زن جوان کشور (ال.شا.) هستند هرچه سریع‌تر اقدامی کند.

یزدان راد قهرمان پرورش اندام ایران و اَسیا از افشای فساد در پرورش‌ اندام کشور و پشت‌پرده‌های حضور این ماشین عضله‌سازی آمریکایی در روزهای آینده خبر داد.

رونی کلمن آمریکایی از طرفداران گروه تروریستی النصره در سوریه

رونی کُلمن قهرمان پرورش‌اندام مسترالمپیا روز دوم اردیبهشت به ایران می‌آید تا یک دوره آموزشی فشرده برگزار کند؛ دوره‌ای که هزینه بالایی دارد و بانوان هم می‌توانند در آن شرکت کنند و این در حالی است که طرفداران جبهه تروریستی النصره که با دولت سوریه می‌جنگند این ماشین عضله‌سازی آمریکایی را از طرفداران خود عنوان می‌کنند، به‌ طوری که عکس‌های این فرد در فضای مجازی با پرچم جبهه النصره گواه این مسئله است.


کد مطلب: 35268

آدرس مطلب: http://khatnews.com/vdcdjx0s.yt0k96a22y.html

خط نيوز
  http://khatnews.com