پاسخی به سیاه‌نمایی‌های جدید

محمدکاظم انبارلویی

17 آبان 1393 ساعت 9:02

کارنامه دولت نهم و دهم در حوزه علم، تکنولوژی، اقتصاد، فرهنگ و ... روشن است. عدد و رقم و کم و کیف آن هم شفاف است. فقط چشم‌هایی که در فتنه ۸۸ از نگاه نتانیاهو به ایران می‌نگریستند آن را غبارآلود می‌بینند.


 محمد کاظم انبارلویی در یادداشتی با عنوان «پاسخی به سیاه‌نمایی‌های جدید»نوشت:

وزیر علوم دولت اصلاحات در واکنش به رای عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور، چند نکته را یادآور شده که تامل در آن از باب روشنگری، خالی از فایده نیست. وی گفته است:
۱- مردم در ۲۲ خرداد ۹۲ به «اصلاح و اعتدال» به جای «افراطی‌گری و تحجر» رای دادند.
۲- رای عدم اعتماد به نیلی احمد‌آبادی، تقابل و باج‌خواهی از دولت است.
۳- مجلس شریک هشت سال ترویج آلودگی و فساد و تخریب بنیان‌های اخلاقی- فرهنگی و زیرساخت‌‌های اقتصادی کشور در دولت‌ نهم و دهم است.
کیفرخواستی که آقای معین علیه مجلس صادر کرده است متضمن نشر اکاذیب و اهانت به نمایندگان ملت و ایراد افترا و تشویش اذهان عمومی است. لذا مدعی‌العموم باید درباره جرائمی که آقای معین مرتکب شده طبق قانون عمل کند. اما پاسخ ادعاها و اهانت آقای معین را در سه بند زیر مرور می‌کنیم:

الف- اگر مردم به «اعتدال» و پرهیز از «افراطی‌گری» رای داده‌اند چرا در کارنامه برخی وزرای پیشنهادی، حضور در فتنه ننگین جنگ نرم دشمن علیه ملت در جریان انتخابات سال ۸۸ وجود دارد؟ آیا دروغ زشت تقلب در انتخابات سال ۸۸ که منشأ همگرایی اصلاح‌طلبان با سرویس‌های جاسوسی و امنیتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل بود بر سبیل «اعتدال» بود یا بر طریق «افراطی‌گری»؟

آیا امنیت و اقتدار ملی را در برابر گرگ‌های جهانی و منطقه‌ای به خطر انداختن و آتش زدن تمثال مبارک حضرت امام(ره)، شعار نه غزه نه لبنان، چراغ سبز به آمریکا به وسیله جنبش سبز، نوعی «اعتدال» بود یا «افراطی‌گری»؟ آیا تخطئه یک انتخابات با مشارکت ۸۵ درصدی و زیر پا له کردن آرای فقرا و محرومان و پابرهنه‌ها و وتوی آرای ملت به نفع سران فتنه، «اصلاح و اعتدال» بود یا «افراطی‌گری و تحجر»؟

اینکه دولت و ملت با مشارکت ۸۵ درصدی در اوج مشروعیت قانونی می‌توانستند حقوق هسته‌ای خود را از زورگویان جهانی در سال ۸۸ مطالبه کنند تردیدی نبود، اما رفقای آقای معین که به رهبری وزیر ارشاد دولت اصلاحات برای تجهیز بوق‌های جهانی به اروپا و آمریکا رفته بودند، مرتب القا می‌کردند تحریم‌ها و تهدیدها را افزایش دهید تا دولت سقوط کند. این «اعتدال و اصلاح» بود یا «افراط و تحجر»؟!

آقای معین باید پاسخ دهد وقتی ملت در قیام تاریخی ۹دی به دهان کودتاچیان دروغ تقلب زدند، وقتی ملت در قیام تاریخی ۹ دی در برابر اهانت‌کنندگان به شعائر الهی عاشورا ایستادند چرا دوستان وی حتی پس از قیام ۹ دی شروع کردند به نامه پراکنی علیه نظام و نام آنها برپای برخی نامه‌ها دیده می‌شود، این «اصلاح و اعتدال» بود یا «افراط و تحجر»؟

روز عاشورای ۸۸ فتنه‌گران به فرماندهی منافقین، شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» سر دادند و بعد یکی از سران فتنه بیانیه داد و آنها را «مردان خداجوی» نامید و بر موضع ضدایرانی و ضداسلامی خود تاکید کرد. این «اصلاح و اعتدال» است یا «تحجر و افراطی‌گری»؟!
اگر چنین ترجمه زشتی از جنایات و خیانت‌های سران فتنه و فتنه‌گران وجود دارد، چرا در جریان تبلیغات انتخاباتی، هیچ یک از نامزدها از آن روزهای سیاه دفاع نکردند؟

از سخنان آقای معین برمی‌آید که او در اتاق فکری حضور دارد که مواضع اعتدالی رئیس جمهور را به «افراط» و «تحجر» و از آنجا به فتنه‌گری هدایت می‌کند و متاسفانه این اتاق تاکنون در القائات خود توفیقاتی داشته و نگذاشته است دانشگاه‌ها به سمت اصلاح و اعتدال برود و فرصت‌های بزرگی را از جمهوری اسلامی سلب کرده است.

این اتاق توانسته است شتاب علمی در دانشگاه‌ها را که دولت‌ نهم و دهم رکورد عظیمی از آن به جای گذاشته متوقف یا کُند کند.

نخبگان علمی و دانشمندان ایرانی با این اتاق آشنایی دارند و آنها را مسبب اصلی رکود علمی در دولت‌های سازندگی و به اصطلاح اصلاحات می‌دانند.

ب: آقای معین به مجلس تهمت تقابل و اهانت باج‌خواهی زده که باید پاسخگو باشد.

اگر نمایندگان مجلس [ براساس سوگندی که یاد کرده‌‌اند، پاسدار دستاوردهای انقلاب و استقلال و اعتلای کشور باشند] به وزیری که سابقه فتنه‌گری دارد رای ندهند با دولت تقابل کرده‌ا‌ند؟ منظور شما کدام دولت است؟ در جریان فتنه، دولت‌های آمریکا و انگلیس و اسرائیل رسما از فتنه‌گران دفاع کردند و بوق‌های خود را در اختیار آنان قرار دادند.

اگر منظور شما تقابل با آن دولت‌هاست باید پرسید چرا از دشمنان قسم خورده نظام دفاع می‌کنید؟ اگر منظور شما دولت جمهوری اسلامی است که این دولت از فتنه‌گری، بری است و نمی‌تواند ناخالصی را برتابد. مجلس بخشی از حاکمیت نظام است و در کنار دولت و دستگاه‌ قضائی وظایفی را برعهده دارد و نمی‌توان با جوسازی آن را از وظایفش دور کرد.

ج- نکته سومی که آقای معین مطرح کرده است سیاه‌نمایی از دولت‌ نهم و دهم با فهرستی از دروغ، تهمت و افترا و تشویش اذهان عمومی است و از آن بالاتر، مجلس را با همان دروغ‌ها نواختن است.

کارنامه دولت نهم و دهم در حوزه علم، تکنولوژی، اقتصاد، فرهنگ و ... روشن است. عدد و رقم و کم و کیف آن هم شفاف است. فقط چشم‌هایی که در فتنه ۸۸ از نگاه نتانیاهو به ایران می‌نگریستند آن را غبارآلود می‌بینند.

ضعف‌ها و قوت‌های دولت نهم و دهم روشن است. هیچ کس نمی‌تواند ضعف‌های آن را بپوشاند کما اینکه مجلس به وظایف خود در زمان این دولت عمل کرد و هیچ کس هم نمی‌تواند قوت آن را در حوزه‌های گوناگون، پنهان کند.

به عنوان مثال در همین حوزه فرهنگ، علم و فناوری، رکوردی که دولت نهم و دهم به جای گذاشت در طول تاریخ علم در قبل و بعد از انقلاب نظیر ندارد.

آقای معین چه چیزی را می‌خواهد انکار کند؟ آیا اینکه ما در همین دو دولت گذشته وارد باشگاه‌ هسته‌ای جهان شدیم و قدرت‌های بزرگ را به واکنش و سراسیمگی انداختیم دروغ است؟ آیا اینکه ما در بسیاری از رشته‌های علمی و فناوری‌های نوین جزء ۱۰ کشور برتر جهان هستیم، دروغ است؟

آیا اینکه ما در رشته‌ پزشکی یکی از قطب‌های بزرگ پزشکی در منطقه و جهان هستیم و سالانه هزاران نفر برای معالجه به ایران می‌آیند، دروغ است؟ آیا این رکوردها در دوران به اصطلاح اصلاحات به دست آمد؟

آیا اینها از مصادیق آلودگی و فساد است که آقای معین دولت‌ نهم و دهم را متهم به فساد و آلودگی می‌کند؟

این ادعاهای دروغین همان‌هایی نیست که در دولت نهم و دهم به همان بهانه ملت ما مورد ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار گرفت . اصلاح‌طلبان و جنبش سبز مشوق قدرت‌های جهانی برای فشار به ملت بویژه در تحریم‌ها بودند؟ حالا آنها برای این فشار به ملت پاداش می‌خواهند؟ آن هم پاداش وزارت؟! مجلس، قلب تپنده ملت است و نمی‌تواند چنین پاداشی را بدهد.


کد مطلب: 30994

آدرس مطلب: http://khatnews.com/vdceeo8x.jh87oi9bbj.html

خط نيوز
  http://khatnews.com