ضرورت‌هاي توجه به ابعاد فتنه

11 دی 1393 ساعت 10:19

سران داخلي فتنه و مرتبطين با آن‎ها چندي است که بر کرسي اخلاق نشسته و مخالفين خود را دعوت به اخلاقمداري مي‎کنند بدون اينکه پاسخي بر دروغ‎ها و تهمت‎ها و جناياتي که در آن چهره نظام سلامي را ملکوک نمودند داشته باشند.


به گزارش خط نیوز ، دکتر علیرضا زاکانی طی یادداشتی در هفته نامه پنجره نوشت: نیم نگاهي به رخداد‎هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و فراز و نشيب‎‎هاي راه طي شده، بي‎ترديد اهميت وقايع تلخ سال ۱۳۸۸ را در ذهن و نظر هر پرسشگري برجسته ساخته و متوجه مقطع تاريخي بعد از انتخابات دهم رياست ‎جمهوري مي‎کند که در آن با ريزش‎ها و رويش‎‎هاي کم سابقه يا بي‎سابقه، فصلي نو، فراروي نظام اسلامي قرار گرفت و ملت رشيد ايران اسلامي از آزموني ديگر سربلند و پيروز خارج گشت. به ‎راستي اين همه تاکيدات مسئولان نظام اسلامي به‎ويژه رهبري فرزانه انقلاب بر موضوع فتنه سال ۸۸ و ضرورت عبرت‎گيري از آن براي چيست و چه دليلي مي‎تواند داشته باشد. در اين مختصر سعي شده است تا برخي از سرفصل‎‎هاي موضوعات مربوطه را مرور و به اجمال نقطه نظر خويش را تقديم کنيم.

۱. از سال ۱۳۵۷ تا‎کنون، ايران اسلامي هميشه در معرض توطئه‎ها و دشمني‎‎هاي نظام سلطه به رهبري شيطان بزرگ آمريکا بوده و است ولي در پنج مقطع مشخص، رژيم استکباري ايالات متحده با هم پيمانانش سعي کرد که با تغيير رويکرد بر شدت و نوع تهاجم خود افزوده و از فرصت‎‎هاي جديدي، علاوه بر زمينه‎‎هاي گذشته عليه انقلاب اسلامي بهره گيرد.

الف) در دهه اول پس از پيروزي انقلاب اسلامي تلاش آمريکا عمدتا براي مواجهه سخت با مردم عزيز ايران بود لذا با تحريک جنگ‎‎هاي قومي و مذهبي، حمله مستقيم به ايران در واقعه طبس، طراحي کودتاي نوژه و سپس تحريک صدام جهت تجاوز به ايران، براندازي مستقيم را در دستور کار خود قرار داد.

ب) از سال ۱۳۶۷ آمريکا با قبول شکست پروژه جنگ سخت، وجه همت خويش را در تهي کردن نهال جوان اما مستحکم انقلاب اسلامي با آغاز جنگ نرم کرد ولي با دقت نظر مقام معظم رهبري در اعلام جنگ نرم و شبيخون فرهنگي دشمن علي‎رغم وارد کردن آسيب‎‎هاي بسيار نتوانست خواسته خود را به‎طور کامل محقق سازد.

ج) در دوره دوم خرداد، رويکرد حاکميت دوگانه و شکاف بين مسئولان و انتخابي نمودن و انتصابي دانستن آن‎ها دنبال شد اما باز نتيجه مورد دلخواه سلطهگران حاصل نشد.

د) آمريکا با سرمايه‎گذاري نزديک به يک دهه با همت بنياد‎هايي هم‎چون بنياد سوروس و با بهره‎گيري از نظرياتي هم‎چون نظريه جين شارپ و استفاده از تجارب انقلاب‎‎هاي رنگي در برخي کشور‎ها از جمله انقلاب گل رز در گرجستان، انقلاب نارنجي در اوکراين و انقلاب لاله‎اي در قرقيزستان کوشيد علاوه بر تشديد اختلافات و درگيري مسئولان، اين‎بار متن جامعه را در مقابل هم قرار داده و به‎زعم‎ خود پرونده انقلاب اسلامي ايران را بسته و همه دستاورد‎هاي آن را به يکباره با سقوط در پرتگاه به نابودي بکشاند و اين‎بار نيز جز شکست از هماوردي با اراده الهي متجلي در تدابير رهبري فرزانه انقلاب و بصيرت و غيرت مثال زدني مردم بيدار ايران نتيجه‎اي حاصل آمريکا و همراهانش نشد.

هـ) پنجمين رويکرد جدي آمريکا در تشديد همه‎جانبه تحريم‎ها براي کند کردن پيشرفت ايران و فراتر از آن ايجاد نارضايتي در بين آحاد مردم براي رويگرداني اجتماعي و آشوب آغاز شد که بدون شک مقدمات آن را عناصر فتنه‎گر داخلي مهيا نموده و حتي برخي از آنان بنابر اسناد موجود تسريع در آن را از بيگانگان طلب کردند و آنقدر فضا را براي رئيس‎جمهور آمريکا آماده کردند که اوباما علي‎رغم تقديم نامه به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‎اي (مدظله العالي) و اعلام آمادگي مذاکره مستقيم در همه سطوح ـ دو روز قبل از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ ـ به يکباره خواستار تشديد فشار‎ها به بهانه بي‎ثباتي داخلي در ايران در ايام آشوب‎‎هاي خياباني و ادعا‎هاي واهي خود در موضوع هسته‎اي شد.

اينک ما در حال نبردي اقتصادي و جنگ تمام عيار فرهنگي، سياسي، اقتصادي و امنيتي هستيم که گذر با عزت از آن نياز به همت مضاعف و درس‎گيري از همه مواقف گذشته خاصه در بزرگ‎ترين آن‎ها يعني فتنه سال ۱۳۸۸ دارد.

۲. يکي از شگرد‎هاي دشمنان، کمرنگ نمودن جنايت رخ داده در فتنه سال ۱۳۸۸ به‎طور مستقيم يا با واسطه و بهره‎گيري ازظرفيت افراد سادهلوح در کشور است. به‎نظر برخي عناصر سطحي، ماجرا را تا دعواي شخصي دو نفر تنازل داده و مي‎گويند رفتار غلط دکتر احمدي‎نژاد در مناظرات سبب شد تا آقايان موسوي و کروبي نيز به تلافي، بعد از انتخابات اين رفتار‎هاي غير قانوني را داشته باشند لذا در ادامه درخواست محاکمه دو طرف را مي‎کنند. با دقت نظر در اقدام خلاف اخلاق آقاي احمدي‎نژاد که نارضايتي رهبر معظم انقلاب را به‎همراه داشت، با جرم بزرگ مرتکب شده توسط فتنه گران که در آن دروغ بزرگ تقلب را بيان داشته و تهمت نابخشودني تجاوز را به ساحت نوراني نظام اسلامي زدند- و با آشوبطلبي، سبب آسيب‎ها و جراحات سنگيني بر ملت گرديدند- و زمينه را براي تمسخر و قلب کردن آرمان‎‎هاي انقلاب در ۱۳ آبان و اهانت و آتش زدن تمثال امام (ره) در ۱۶ آذر و از همه بالاتر هتک حرمت در عاشوراي حسيني را فراهم کردند و راه را براي زمينه مداخله جويي بيگانگان و تصويب مجدد قطعنامه‎‎هاي سازمان ملل و جسارت آمريکا در تشديد زياده خواهي‎ها و تحريم‎‎هاي اقتصادي باز نمودند و در يک کلام دانسته يا ندانسته همه سرمايه‎‎هاي اين ملت رشيد را با قدرتطلبي خود و بي‎تقوايي جمعي همراهان خويش بر لب پرتگاه بردند تا از قِبل آن عطش قدرت طلبي‎شان را سيراب کنند بي‎آن که توجه کنند که در سناريويي بزرگ با ابعاد جهاني بر عليه انقلاب اسلامي و به سرکردگي آمريکا و اسرائيل آب به آسياب آنان مي‎ريزند و راه را بر بيگانگان هموار مي‎نمايند.

۳. سران داخلي فتنه و همراهان آن‎ها آن‎چنان شيفته خويش گرديده بودند که با رويي گشاده به استقبال ضد‎انقلاب و سران خارجي آن‎ها رفتند و خود را در جايگاهي نشاندند که براي سلطه گران اميد و روزنه نفوذ خلق نمود و رفتاري انجام دادند که هنوز ملت عزتمند و رشيد ما در حال پرداختن هزينه‎‎هاي آن است و اين در‎حالي است که سران داخلي فتنه نه تنها متنبه نشده و اظهار پشيماني و ندامت نميکنند بلکه هنوز در توهمات خويش غوطه ورند و ادعا‎هاي بي‎اساس خود را تکرار و طلب نداشته خود را وصول مي‎نمايند و بدتر از آنان همراهان بي‎تقوايي که در محافل خصوصي خويش به‎درستي انتخابات سال ۱۳۸۸ اذعان داشته ولي حاضر نيستند اقراري بر جرم و جنايت خود و اظهار ندامت در برابر ملت رشيد ايران داشته باشند. اين در‎حالي است که برخي از سران داخلي فتنه و مرتبطين با آن‎ها چندي است که بر کرسي اخلاق نشسته و مخالفين خود را دعوت به اخلاقمداري مي‎کنند بدون اينکه پاسخي بر دروغ‎ها و تهمت‎ها و جناياتي که در آن چهره نظام سلامي را ملکوک نمودند داشته باشند.

۴. يکي از نکات قابل توجه و دقت در سال‎‎هاي اخير اميد مسئولان آمريکايي و صهيونيستي به عده‎اي تجديدنظر طلب داخلي بوده که با بي‎آبرويي تمام اظهار مي‎دارند که همه فشار‎ها و تحريم‎هاي آمريکا براي ايجاد نارضايتي در مردم و سوق دادن راي و نظر آن‎ها به اين عده پر مدعا بوده که به بيان آدام آرلي، سفير آمريکا در بحرين به‎عنوان اپوزيسيون جديد و با رهبري مهندس موسوي و آقاي سيد محمد خاتمي شناخته مي‎شوند يا با جسارت تمام مايکل اورن سفير رژيم نامشروع اسرائيل در آمريکا اعلام مي‎کند که به‎واسطه رخداد‎هاي سال‎‎هاي اخير، هرچه فشار نيز به مردم ايران بيايد و تحريم‎ها هر فاجعه‎اي را خلق نمايند باز کمک مي‎کنند تا مردم از نظام اسلامي فاصله گرفته و ديگر آمريکا و اسرائيل را مسبب مشکلات خود ندانند!


کد مطلب: 32776

آدرس مطلب: http://khatnews.com/vdcepf8x.jh8wfi9bbj.html

خط نيوز
  http://khatnews.com