جزییات ضیافت افطار روحانی با طلاب و واکنش شدید نسبت به اظهارات ادیب

6 تير 1394 ساعت 16:20

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: حضور افراد و سخنانی که در راستای تطهیر سران فتنه مطرح شد توهین به شخص رئیس‌جمهور است.


به گزارش خط نیوز ، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه شب گذشته حسن روحانی رئیس‌جمهور با برخی از روحانیون و ائمه جمعه اظهار داشت: در مراسم شب گذشته ابتدا یکی از آقایان صحبتی را درخصوص دین و شریعت مطرح کرد، دومین نفر هم فرزند آیت‌الله جوادی آملی بود که به ارائه سخنرانی درباره مسائل عرفانی و اخلاقی پرداخت.

وی تصریح‌کرد: اما نفر سوم آقایی به نام ادیب بود که خود را طلبه‌ای از حوزه علمیه قم معرفی کرد و ما شناختی از وی نداشتیم.

عضو جامعه روحانیت مبارزه با بیان اینکه ادیب در سخنرانی خود به تطهیر سران فتنه و لزوم رفع حصر آنان اشاره کرد، افزود: وی در سخنان خود به ممنوع‌التصویری رئیس جمهور دوران اصلاحات در جراید پرداخت و آن‌را تجاوز به قانون اساسی دانست و پس از آن از سران فتنه نام برد و اعلام کرد که این افراد بدون محاکمه در محدودیت هستند که این هم تجاوز به قانون اساسی است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه سخنان ادیب با واکنش شدید جمعیت حاضر در ضیافت افطار روبرو شد خاطرنشان کرد: پس از سخنان ادیب عده‌ای خطاب به آقای روحانی گفتند ما را اینجا آورده‌اید تا جریان فتنه را تطهیر کنید؟؛ عده‌ای هم می‌خواستند جلسه را ترک کنند که با وساطت ماندند.

عضو جامعیت روحانیت مبارز با بیان اینکه سخنرانان این جلسه گزینشی و از پیش تعیین شده بودند، ادامه داد: برداشت من از این جلسه، این بود که برنامه‌ریزی شده و حساب شده بود و هیچ کدام از سخنرانان نماینده این جمع نبوده بلکه از قبل مشخص شده بودند و جریانی که دیشب اتفاق افتاد توهین به شخص روحانی بود.

وی ادامه داد: این اقدام در شان جلسه رئیس جمهوری که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ریاست می‌کند نبود و مطالبی بیان شد که بسیار زننده بود.

عضو جامعیت روحانیت مبارز با بیان اینکه تطهیر سران فتنه در دو شب گذشته در ضیافت افطار رئیس‌جمهور با شخصیت‌های سیاسی نیز تکرار شده بود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ضیافت افطار روحانی با شخصیت های سیاسی نیز اتفاق مشابه دیشب افتاد و من شنیدم که کرباسچی در آن مجلس سخن گفته بود، تصور می‌کنم که برنامه‌ریزی دقیقی برای اینکه بتوانند مظلوم نمایی کنند و چهره فتنه گران را بار دیگر در اذهان عمومی و در حضور علما مطرح کنند وجود دارد و خواستند خطوط قرمز را کمرنگ کنند و با این حرکت به دنبال جریان انتخابات آینده هستند که فضاسازی کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: این حرکت به معنای آن است که می‌خواهند از جریان خاصی که یا در فتنه حضور داشتند و یا به نحوی مؤید فتنه‌گرها بودند، استفاده شود تا بتوانند در انتخابات مجلس حضور داشته باشند و فضای مظلوم‌ نمایی را دامن می‌زنند و آرام آرام به جامعه می‌کشانند و در سطح جامعه مطرح می‌کنند وگرنه به صحنه آوردن افرادی مثل ادیب دلیل دیگری ندارد جز اینکه چهره‌ای از فتنه‌گران بسازند و در فضای جامعه آنها را به عنوان مظلوم معرفی کنند.

وی با بیان اینکه جلسه دیشب در شان رئیس جمهور نبود خاطرنشان کرد: خوشبختانه علما بیدار و آگاه بودند و عکس‌العمل نشان دادند اما باید حواسمان باشد چرا که من فکر می‌کنم این جلسات به نحوی دیگر و در مکان‌هایی دیگر تکرار خواهد شد و آنان شروع کردند که امر خطرناکی برای افکار عمومی در جامعه است.


کد مطلب: 36478

آدرس مطلب: http://khatnews.com/vdch6knx.23n-qdftt2.html

خط نيوز
  http://khatnews.com