برند ضدانقلاب در دست برخی‌بازیگران+عکس

20 فروردين 1394 ساعت 12:16

آرمی شبیه به «هـ» یا «i» دارد، آنچه ظاهرش نشان می‌دهد تنها برندی است که در تی‌شرت‌های تولیدی خود تکه‌های روزنامه قدیمی را به هم چسبانده است یا نشان‌های ایران دوستی و جملات نستعلیق. اما واقعیت چیز دیگری است.


به گزارش خط نیوز به نقل از سراج۲۴، برند «nimany» متعلق به نیما بهنود فرزند مسعود بهنود تحلیل‌گر ضد انقلاب بنگاه خبرپراکنی بی بی سی فارسی است. مسعود بهنود در دوران طاغوت تلاش می‌کرد تا به گونه‌ای رفتار کند که مورد توجه صاحبان قدرت در ایران قرار گیرد و بتواند موجبات صعودش را فراهم کند. وی در دوران طاغوت با سردبیری نشریه آیندگان داریوش همایون، با زیرکی خاصی خود را در باند قدرت امیرعباس هویدا جا داد و با نزدیک شدن به او توانست جایگاه مناسبی را برای خود در دوران پهلوی بدست آورد.

وی پیش از انقلاب توانسته بود نظر هویدا را جلب کند و وفاداری خود را به طاغوتیان ثابت نماید، وفاداری وی به باند قدرت طاغوتیان به حدی بود که بنا به نوشته فرج سرکوهی وی تنها گوینده رادیویی بود که حق داشت بدون نوشته و بازبینی برنامه راه شب رادیو را اجرا کند و در تلویزیون دولتی نیز برنامه ساز و مفسر سیاسی مورد اعتماد بود، و سازش با قدرت را استلزام حضور مدام خود در رسانه‌ها می‌دید.

نیما بهنود فرزند مسعود بهنود همانند پدر خود سعی می‌کند مفاهیم تحریف شده و غیر واقعی در رابطه با انقلاب اسلامی را در پوشش تی‌شرت به جامعه تزریق کند.
وی به علت جهت گیری سیاسی طراحی‌های تی‌شرت و پیراهن‌های خود خیلی زود مورد اقبال کمپانی‌های طراح لباس در امریکا قرار گرفت و موفق به دریافت جایزه‌‌‌AADG برای طراحی تبلیغات San Francisco Fashion Galleriaشد.

هر چند برند «نیمانی» به دلیل نوع طراحی‌های خود در ایران شعبه‌ رسمی ندارد اما اخیرا تعداد قابل توجهی از بازیگران سینما به استفاده و ارتباط گیری با این برند اقدام کردند که در نبود چشم ناظری برای فهمیدن این موضوع، به راحتی نه تنها اقلام دیگر این برند مثل طراحی "من تهران را دوست دارم" و انگشترهای این برند را استفاده می‌کنند بلکه تعدادی از این بازیگران به عنوان مدل افتخاری! با این برند همکاری می‌کنند.

* طرح‌های سیاسی نیمانی، تحریف تاریخ

نقش‌های مندرج برروی تی‌شرت‌های‌ این برند، تیترهای بعضا ساختگی روزنامه‌های اطلاعات و کیهان دردهه شصت است که با هدف تخریب انقلاب یا توهین به شخصیت‌های نظام وجود دارد که نگارنده از نگارش بسیاری از مصداق‌های این توهین‌های بی شرمانه عاجز است و تنها به ذکر چند مورد بسنده می‌کند.

اعدام‌های ادعا شده در تابستان سال ۶۷، اشارات دروغین به ادعاهای ساختگی و منتسب به مسئولین انقلابی، جملات طنز در رابطه با نسبت انقلاب با آزادی و حقوق بشر تنها قسمتی از جملات مندرج بر روی این تی‌شرت های برند فرزند مسعود بهنود است.

* چه بازیگرانی از نیمانی استفاده می‌کنند؟

پیمان معادی بازیگر و کارگردان مشهور ایرانی که در فیلم "جدایی نادر از سیمین" اصغر فرهادی نقش نادر را بازی کرد یکی از بازیگرانی است که ارتباط نزدیکی با نیما بهنود دارد و در تبلیغات گرافیکی این برند نیز بازی می‌کند.


بهرام رادان یکی دیگر از بازیگران ایرانی است که از تی‌شرت‌‌های نیمانی استفاده می‌کند. مهناز افشار و سحر دولت‌شاهی نیز از دیگر بازیگرانی هستند که از انگشتر‌های این برند استفاده می‌کنند. هر چند این بازیگران هنوز جرئت استفاده از تی شرت‌های منقش به تیترهای دهه شصت را ندارند. اما گلشیفته فراهانی بازیگر سابق ایرانی که این روزهای تمام رفتارهای ناهنجار و مبتذل را در آمریکا تجربه می‌کند بارها در جلوی دوربین از تی‌شرت های سیاسی نیمانی استفاده کرد.


این برند از دهم بهمن ماه سال گذشته و در غیاب چشمان ناظر وزارت ارشادتوانست نمایشگاه مد و فشن خود را در تهران کلید زند و این در شرایطی است که هیچ کس نمی‌داند مجوز افتتاح این نمایشگاه را چه شخصی یا نهاد قانونی تائید کرده است.


علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران معتقد است، برپایی هرگونه نمایشگاه در داخل ایران ساختار تعریف شده‌ای دارد که باید مجوز اصناف یا سازمان توسعه تجارت را داشته باشد، یعنی نمایشگاه‌های داخلی نیاز به مجوز اصناف و نمایشگاه‌های تخصصی نیاز به مجوز سازمان توسعه و تجارت دارد.

باباپور کارشناس مسائل حقوقی در گفتگویی، در رابطه با ساز و کارهای موجود در روند برپایی نمایشگاه‌ها، اظهار داشت: معمولا سازمان برگزار کننده نمایشگاه‌ها از لحاظ قانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما از لحاظ حقوقی از این جهت که دارای رویکرد تبلیغاتی می‌باشد باید تحت نظارت وزارت ارشاد نیز باشد.

حال باید دید در رابطه با این برند لباس و زیورآلات نیمانی که کاملا سیاسی و در مقابله مستقیم با انقلاب اسلامی است آیا بازهم وزارت ارشاد و نهادهای نظارتی سکوت خواهند؟

آیا بازیگران سینما همچنان با خوشحالی تمام از انگشتر‌ها و تی‌شرت‌های این برند استفاده می‌کنند؟


کد مطلب: 35038

آدرس مطلب: http://khatnews.com/vdcivuap.t1awp2bcct.html

خط نيوز
  http://khatnews.com